Ez a legnagyobb probléma az iPhone-ok 3D Touch-ával.

Tech Hírek   |   2018.06.18 - 18:30   |   Írta: SzavaRicsi   |   6797
18. jún Ez a legnagyobb probléma az iPhone-ok 3D Touch-ával.

Egy felhasználói élménnyel foglalkozó szakember rávilágított a 3D Touch legnagyobb hibájára.

Először is egy egyértelmű dologgal kell kezdenem. A 3D Touch használhatatlan – írta Eliz Kılıç a Mediumon. A fiatal mérnök szerint a már lassan négy éves funkciót csak alig-alig akarják adoptálni az iPhone felhasználók. Az indok pedig az egyszerű tény, hogy az almás okostelefonon semmi sem jelzi, hogy mely gomboknál használhatjuk az erősebb érintést.

„Mi történne, ha az összes hivatkozást ugyanolyan színűre és stílusúra formáznánk, mint az átlagos szöveget. Akkor az emberek nem tudnák, hogy mire lehet kattintani, nemde?”

Kılıç szerint a 3D Touch-ra is érvényes ugyanez a példa. A felhasználó egyszerűen nem tudja, hogy mely gombok tárhatnak elénk rejtett lehetőségeket, ha a 3D Touch-ot alkalmazzuk rajta. Az Apple kivitelezése egyszerűen nem működik.

Ha felhúzzuk a Vezérlőközpontot, akkor fogalmunk sincs, hogy mely gombok rejtenek plusz lehetőségeket. Pedig nem is egy ikonon alkalmazhatjuk a képernyő funkcióját, sőt. A bel felső négy ikonnál valójában a Személyes Hotsport és az AirDrop is állítható, de erről sajnos semmi sem árulkodik. Hibáztathatunk érte bárkit is, ha nem tudja, hogy itt is bekapcsolható a két funkció? Nem igazán.

Kılıç egy igen egyszerű megoldással állt elő. Apró, az Apple dizájnjába illő csíkokkal jelezné a 3D Touch lehetőségét egy ikonon:

Ráadásul nem csak ikonoknál, hanem más esetekben is kivitelezhető ugyanez a megoldás:

A szakember szerint a 3D Touch-ot csak ez vizuális részlet választja el attól, hogy igazán elterjedjen az iPhone felhasználók körében. Ráadásul a 3D Touch a jelen formájában teljesen szembemegy az Apple „intuitív kezelés” elvével.

Forrás: AppleRider/9to5Mac

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése