Az iPhone X volt a legnépszerűbb okostelefon Európában az első negyedévben
A Canalys jelentése szerint az Apple zászlóshajója fogyott a legjobban. A Strategy Analytics szerint ez világszinten is hasonlóan alakult.
Ez kiemelkedő teljesítmény a Canalys szerint, főként egy olyan időszakban, melyet a szakértők szerint az okostelefonokba történt belefáradás jellemez.
"Európát is elérte az okostelefonokba történő belefáradás 2018 első negyedévében, az eladások 6,3 százalékkal estek vissza, ami a valaha mért legnagyobb zuhanás egy negyedév alatt. Nyugat-Európában egy 13,9 százalékos visszaesés történt, így 30,1 millió telefont értékesítettek. Az Apple felülmúlta a piaci átlagot és 10 millióval több telefont adott el, de ez is egy 5,4 százalékos csökkenést jelent. A százalékokat nézve az iPhone X jelentősen visszaesett a (2017) utolsó negyedéves eladásaihoz képest, nagyjából 25 százalékkal, de még így is a legtöbbet eladott okostelefon lett a régióban".
A prémium márkák kettős kihívással néznek szembe: egyrészt a vásárlók tovább használják a készülékeiket, mint régebben, másrészt sokszor az olcsóbb márkákat keresik, mivel manapság a legtöbb okostelefon nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. A korábban csak a csúcskészülékekre jellemző funkciók fokozatosan kezdenek felbukkanni a középkategóriás mobilokban. A Honor, Wiko és Xiaomi például erős specifikációkkal rendelkezik a középmezőnyben és a tavalyi felhozatalhoz képest 150 százalékkal nőtt a dupla vagy tripla kamerával rendelkező mobilok száma. Emellett a képernyőméret is egyre jobban növekszik: az 5,5 hüvelyket meghaladó kijelzővel rendelkező készülékek száma is 50 százalékkal növekedett.
Az Apple márka és ökoszisztéma ereje miatt az iPhone kevésbé sebezhető, mint a Samsung. A Samsung továbbra is a csúcson van, több mint 15 millió okostelefont adott el. Ugyanakkor a tavalyihoz képest 15 százalékkal kevesebb okostelefont tudott csak értékesíteni, mivel a Huawei és a Xiaomi hatalmas nyomást gyakorolt a vállalatra az olcsó és középkategóriás készülékeivel. Az Apple a korábbinál viszont szélesebb körben tudott modelleket értékesíteni. Különösen érdekes, hogy az eladások 25 százalékát olyan két évnél régebbi készülékek tették ki, mint a z iPhone SE, az iPhone 6 és az iPhone 6S.
Forrás: 9to5Mac
Kapcsolódó cikkek:
- Almás pletykák: az új 2018-as iPhone mérete hasonló lesz az iPhone 8 Plus méretéhez
- Új 18 wattos USB-C adapterekkel és USB-C - Lightning kábelekkel érkezhetnek a 2018-as iPhone-ok
- Megújul a Facebook Messenger: sötét témát kap az applikáció