Az Apple megnyitotta alkatrészboltját

Apple Hírek   |   2022.04.29 - 07:23   |   Írta: Hidasi Ákos   |   1298
29. ápr Az Apple megnyitotta alkatrészboltját

Mostantól mi is vehetünk alkatrészeket közvetlenül a gyártótól?

Az Apple hivatalosan is megnyitotta önkiszolgáló alkatrészboltját, amely kézikönyveket és alkatrészeket kínál azoknak a felhasználóknak, akik saját kezűleg szeretnék megjavítani az iPhone-jukat.

Az online bolt több mint 200 fajta különböző alkatrészt és szerszámot kínál, például iPhone-csavarokat, kamerákat, akkumulátorokat, kijelzőket, SIM-kártya-tálcákat és egyebeket, így az ügyfelek és a független javítócégek most először juthatnak hozzá eredeti Apple-alkatrészekhez, ráadásul közvetlenül a gyártótól. Korábban az Apple felhasználóinak a vállalat házon belüli javítószolgálatára vagy az engedélyezett márkaszervizekre kellett hagyatkozniuk a készülékeik javításához.

Az almás cég által első körben eladásra kínált alkatrészek kizárólag az iPhone 12, iPhone 13 és a harmadik generációs iPhone SE okostelefonok javításához lesznek megfelelőek. Természetesen azonban a jövőben a termékpaletta fokozatosan bővülni fog. Ráadásul nem csak az iPhone-ok javítását teszi könnyebbé az almás cég a felhasználói számára, a tervek szerint ugyanis az év végéig kézikönyveket, alkatrészeket és szerszámokat is kínálnak majd egyes Mac számítógépek javításához.

Az áruház egyelőre sajnos csak az Egyesült Államokban élő ügyfelek nyújt lehetőséget az alkatrészek beszerzésére, de a vállalat nyilatkozata szerint még idén további országokban is elérhetővé válik majd.

Az áruház szerdai elindítása azután történt, hogy a "javításhoz való jog" környezetvédelmi mozgalom szószólói hosszú ideje nyomást gyakoroltak a törvényhozókra és a technológiai vállalatokra, hogy azok lehetőséget adjanak a fogyasztóknak arra, hogy maguk javítsák meg az elromlott eszközeiket, ezzel is védve a környezetünket. Külön érdekesség egyébként, hogy a mozgalomnak tagja Steve Wozniak is, az Apple társalapítója.

Júliusban Joe Biden elnök végrehajtási utasítást adott ki, amelyben utasította az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságát, hogy adjon ki olyan szabályokat, amelyek előírják a vállalatok számára a „csináld magad” javítások engedélyezését. A bizottság ezt követően egyhangúlag megszavazta, hogy fokozza a javítási korlátozások elleni szankciókat.

Lina Khan, a Kereskedelmi Bizottság elnöke egy tavaly Júliusban kiadott nyilatkozatában azt mondta, hogy a vállalatok által létrehozott javítási korlátozások "jelentősen növelhetik a fogyasztók költségeit, elfojtják az innovációt, kizárják a független javítóműhelyek üzleti lehetőségeit, felesleges elektronikai hulladékot termelnek, késleltetik az időben elvégzett javításokat, és aláássák a rugalmasságot".

Az Apple szerint az alkatrészek árai - amelyek a 20 centes csavaroktól kezdve a 312 dolláros iPhone 12 Pro Max kijelzőkészletig terjednek - megegyeznek az Apple meglévő, hivatalos javítási kiskereskedői hálózatában elérhető árakkal. Hozzátette, hogy azok az ügyfelek, akik újrahasznosításra visszaküldik a lecserélt alkatrészeiket, kedvezményt kapnak a javításhoz vásárolt alkatrészek árából.

A múlt hónapban a Samsung is bejelentett egy hasonló programot, amely lehetővé teszi, hogy az egyes zászlóshajó Galaxy készülékeinek felhasználói saját maguk javítsák meg termékeiket idén nyártól.

Az olyan vállalatokat, mint az Apple és a Samsung, komoly kritika érte az elmúlt években, amiért olyan taktikákat alkalmaznak, amelyek megnehezítik a független javítóvállalkozások számára a készülékekhez való hozzáférést, például nem cserélhető memóriát vagy akkumulátorokat használnak, illetve az is egy gyakran kritizált döntés, hogy speciális ragasztóval zárják le a készülékeket, amelyekkel a független javítóvállalkozások nem rendelkeznek. A vállalatok azzal indokolják döntéseiket, hogy mindezt annak érdekében teszik, hogy a termékek megfelelő javítását az engedélyezett javítószolgálatok végezzék.

És bár az Apple szerdától hozzáférést biztosít az ügyfeleknek az alkatrészekhez, továbbra is arra ösztönzi a javítási tapasztalattal nem rendelkezőket, hogy a javítások elvégzésével forduljanak szakemberhez.

"A felhasználók túlnyomó többségének számára, akik nem rendelkeznek tapasztalattal az elektronikus eszközök javításának terén, az eredeti Apple-alkatrészeket használó, képzett technikusokkal dolgozó, professzionális javító szolgáltató felkeresése a legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb módja a javításnak" - áll a vállalat sajtóközleményében.

Összefoglalva tehát az Apple megnyitotta az alkatrészboltját, ahonnan magánszemélyek és független javító szolgáltatók is megvásárolhatják azokat az eredeti Apple alkatrészeket és eszközöket, amikre a készülékek javításához szükségük lehet. A bolt pedig bár jelenleg még csak az Egyesült Államokban élő ügyfelek számára elérhető, hamarosan nemzetközileg is megnyitja kapuit. A boltban megtalálható termékpalettát tekintve pedig természetesen az elérhető alkatrészek listájának növelését tervezi az almás cég, amit már idén meg is fog kezdeni.

Forrás: CNN

Hasonló cikkek:




Kommentek megjelenítése