Fontos ember távozik az Apple marketing részlegéről
A most új beosztást kapott emberünk évtizedek óta erősíti az almás logós céget.
Az Apple bejelentette, hogy a globális marketing részlegét régóta vezető Phil Schiller munkakört vált. Schiller globális marketingért felelős alelnöki posztját Greg Joswiak veszi át, aki eddig az Apple termékmarketing részlegét vezette. Schiller nem hagyja el az Apple-t, hanem mostantól az App Store és az Apple Events részlegekért felel.
A marketing az Apple egyik, ha nem a legfontosabb részlege, így a mostani bejelentés komoly kihatással lehet a cég működésére. Ez a részleg felel többek közt az Apple termékkezelési, termékmarketing, fejlesztői kapcsolatok, piackutatási, üzletfejlesztési, vállalati és nemzetközi marketing tevékenységeiért. Joswiak sem új ember az Apple-nél, már több mint két évtizede a cégnél dolgozik, és az elmúlt négy évben a termékmarketing részleget vezette.
A most lejjebb váltó, a frontvonalból eggyel visszább lépő Schiller még régebb óta van az Apple-nél, ahol még 1997-ben kezdett dolgozni. Emberünknek fontos szerepe volt abban, hogy az Apple kikerüljön a hullámvölgyekből és eljuthasson abba a domináns pozícióba, ahol most található. Miközben elsődleges feladata a marketing részleg vezetése volt, kivette a részét a termékbejelentésekből is, így például az előző Mac Prót is ő leleplezte le.
Schillert sokan szerették, de ezzel együtt az elmúlt időkben több kritikát is kapott a személye, többek közt a fejlesztők részéről, és könnyen elképzelhető, hogy ez vezetett mostani pozícióváltásához. A mostantól hivatalosan "Apple Fellow"-ként jegyzett Schiller nem fog teljesen eltűnni a szemünk elől, hiszen az általa vezetendő App Store a vállalat egyik legfontosabb részlege, mely az elmúlt negyedéves bevétel közel 23 százalékát hozta.
A 60 esztendős Phil Schiller 1982-ben végzett a Bostoni Egyetemen biológia szakon. A közelmúltban többek közt az iMac, MacBook, MacBook Pro, iPod és macOS termékekkel fogalkozott, és az ő ötlete volt például az eredeti iPod egyedi köralakú kezelőfelülete. Schiller a mostani pozícióváltás kapcsán arról számolt be, hogy a jövőben szeretne több időt eltölteni a családjával, és több időt kíván szentelni azoknak a feladatoknak, amelyek igazán közel állnak hozzá.
Az Apple-nél viszonylag ritkán fordulnak elő személycserék, de az utóbbi években sor került néhány fontosabbra. Ilyen volt például, amikor a 2015 áprilisától már csökkentett üzemmódban dolgozó Jony Ive főtervező 2019 novemberében elhagyta a céget, vagy amikor 2019 szeptemberében Steve Dowling kilépett a PR vezetői szerepből. 2019 áprilisában Angela Ahrendts is távozott az Apple kiskereskedelmi vezetői pozíciójából.
Kapcsolódó cikkek:
- Hivatalos: késnek a 12-es iPhone-ok
- Berobbant az Apple az egyik legfontosabb piacon
- Csökkenti Samsung-függőségét az Apple