Tömegesen viszik vissza az Apple legújabb és legdrágább kütyüjét

Almás Pletykák   |   2024.02.23 - 21:10   |   Írta: Hidasi Ákos   |   11629
23. feb Tömegesen viszik vissza az Apple legújabb és legdrágább kütyüjét

A Vision Pro nem mindenkinek vált be a remélt módon.

Az Apple-rajongók kezdik visszavinni a Vision Pro-jukat A kényelmetlenség, a fejfájás és a szem túlerőltetése szerepelnek a legfontosabb okok között, amiért az emberek önbevallás alapján úgy döntöttek, hogy visszaváltják a Vision Pro headsetjeiket.

Néhány Apple Vision Pro vásárló számára a mézesheteknek már vége.

Nem véletlen, hogy a közösségi médiában az elmúlt napokban megnőtt a Vision Pro tulajdonosok száma, akik azt mondták, hogy visszaváltják a 3500 dolláros (kb. 1.250.000 FT-os) fejhallgatójukat. Az Apple lehetővé teszi, hogy a vásárlástól számított 14 napon belül bármilyen terméket visszaküldjünk - és a Vision Pro vásárlók első hulláma esetében nagyjából ezen a ponton vagyunk.

A visszaküldések leggyakrabban említett okai között szerepel a kényelem. Az emberek azt mondták, hogy a headset fejfájást okoz nekik és szédülést vált ki. A készülék súlya és az a tény, hogy a legtöbbször elölről tölthető, egy másik gyakori panasz volt. Parker Ortolani, a The Verge termékmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy szerinte az eszköz használata érrepedéshez vezetett a szemében. Legalább egy másik személy megjegyezte, hogy hasonló tapasztalata volt bőrpírral. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a VR-headset-használók évek óta anekdotikusan számolnak be szemszárazságról és bőrpírról).

"Annak ellenére, hogy olyan varázslatos volt a használata, mint reméltem, egyszerűen túl kényelmetlen volt még rövid ideig is viselni, mind a súlya, mind a pánt kialakítása miatt. Szerettem volna használni, de rettegtem attól, hogy felvegyem" - írja Ortolani, aki arról is írt, hogy visszaküldte a készüléket.

"Egyszerűen túl drága és nehézkes ahhoz, hogy egyáltalán megpróbáljam megszokni az állandó fejfájást és a szem megerőltetését, amit tapasztaltam. Visszatérek majd a következőért."

Ez nem meglepő. Minden emberi test egyedi, ami problémát jelent, amikor a hordható eszközök tömegpiacra való gyártását méretezzük. A kényelem elkerülhetetlenül áldozatul esik - és ez aránytalanul nagy mértékben érinti az embereket. Az okosórák esetében ez gyakran a tok méretén és súlyán múlik a csuklóhoz képest. Az intelligens gyűrűk esetében ez az ujj méretén múlik. Sokan sajnos a méretek között ingáznak, vagy éppen az ujjukat duzzanat éri. Az okosszemüvegek és headsetek esetében is nehézséget tudnak okozni egyes dimenziók. Az alacsony orrnyereg például azt jelentheti, hogy a készülék egyszerűen lecsúszik az arcáról, vagy nem zárja ki megfelelően a fényt.

 

 

De nem a hardver az egyetlen probléma. Egy másik gyakori panasz, hogy a Vision Pro az árához képest nem nyújt elég produktivitási fejlesztést. Az egyik felhasználó a Threads-en megjegyezte, hogy a Figma képernyőinek nézegetése megszédítette, de az eszköz a munkájához sem volt alkalmazható. Egy másik mérnök az X közösségi médiaplatformon azt írta, hogy a "kódolási élmény nem győzte meg [őt]", és a fókuszálási problémák fejfájást okoztak.

"Ha nem használom produktivitási tevékenységekre, és ha nem szeretem szórakozásra, és ha nincs rajta elég játék - egyszerűen nem tudom megindokolni, hogy megtartsam" - írta egy Reddit-felhasználó.

Ezen a ponton fontos kihangsúlyozni a termék árát is. Egy kisebb kiadást az ember könnyen igazol egy kis haszonnal, amit a terméktől kap. Egy ennyire drága termék viszont olyan magasra teszi a lecet saját maga számára, hogy utána nem csoda az a tény, hogy így küszködik annak átugrásával. Ezáltal pedig a konkurens termékekkel szemben is hátrányba kerül. Maga mögé utasítja ugyanis őket, viszont ez a termék is nehezen állja meg a helyét. Sokkal valószínűbb, hogy az emberek egy 200.000 Forintos terméket tartanak meg alkalmi használatra, mint hogy egy 1.250.000 forintos készülékkel kapcsolatban vonnak vállat.

Carter Gibson, a Google közösségi menedzsmenttel és moderálással foglalkozó vezető menedzsere számára a finomabb részletekről van szó. Az olyan feladatok közben felmerülő bökkenők, mint az ablakokkal való babrálás és a fájlkezelés, rontják a produktivitást.

"Nehéz multitaskingolni az "ablakok" között" - mondta Gibson a Threads-en folytatott eszmecserében. "Számos fájltípus egyszerűen nem támogatott a Vision Pro-n. Azt sem tudom elképzelni, hogy egy prenzentáció létrehozása a VP-ben kevesebb energiával járna, mint egérrel és billentyűzettel - még akkor is, ha az ember úgy érzi magát közben, mintha a Minority Reportban lenne."

Nehéz megmondani, hogy a korai felhasználók ezen hangos részhalmaza milyen hatással lesz a Vision Pro-ra a jövőben. Sokan, akik azt mondták, hogy visszaadják a készüléket, azt is megjegyezték, hogy szívesen kipróbálnák a második generációs Vision Pro-t. Mások hangsúlyozták, hogy nem annyira a technológia volt a probléma, mint inkább a kevés alkalmazás vagy a kényelem hiánya. Azt is nehéz megmondani, hogy ez mennyire elterjedt jelenség. Nem tudni tehát, hogy ez a többséget, vagy csak egy várható kisebb felhasználói csoportot jelent. Miközben ezek a felhasználók a közösségi médiában szólalnak meg, fogalmunk sincs a tényleges visszavételi arányról - vagy arról, hogy mik az Apple belső elvárásai a Vision Pro-val szemben.

Forrás: The Verge

 

Kapcsolódó tartalmak: 




Kommentek megjelenítése