Az Apple új trendje komoly veszélyt jelenthet a pénztárcádra

AlmaBlogger   |   2024.08.25 - 21:56   |   Írta: Hidasi Ákos   |   1734
25. aug Az Apple új trendje komoly veszélyt jelenthet a pénztárcádra

Az Ultra korszakot éljük.

Az Apple-nél egy olyan trend van kialakulóban, amely komoly károkat okozhat az bankkártyád egyenlegének.

Az Apple régóta híres a prémium termékek gyártásáról - mind minőségben, mind árban. Az iPhone drágább, mint a legtöbb androidos telefon, a Mac több, mint egy átlagos PC, és így tovább. Az Apple által forgalmazott minden egyes nagyobb termék drágább, mint a versenytársak nagy része. A vállalat ettől függetlenül rendkívül sikeres.

Most a legújabb trendek és új jelentések alapján úgy tűnik, hogy az Apple azt tervezi, hogy teszteli vásárlói hűségét azzal, hogy még drágább, szuperprémium változatokat kínál majdnem az egész termékcsaládjából.

Üdvözlünk az Ultra korszakban.

 

Az Ultra-kategóriás termékek növekvő trendje

Az Apple termékeinek ez a felfelé ívelő pályája bizonyos értelemben az iPhone X-szel kezdődött, amely akkoriban sokkoló 999 dolláros induló áron debütált. A lehető legfejlettebb technológiát hordozta, és jelentős előrelépést jelentett az iPhone számára. És bár egyesek nehezményezték a magas árat, a készülék összességében nagy sikert aratott az Apple számára.

Az iPhone X bebizonyította, hogy az Apple vásárlóközönsége hajlandó minden eddiginél magasabb felárat fizetni egy csúcsminőségű termékért.

Az Apple fogta az iPhone X tanulságait, és 2022-ben egy másik termékcsaládon tesztelte azokat. Az Apple Watch Ultra volt az "Ultra" termékcsalád hivatalos kezdete, és ez is sikeresnek bizonyult.

Idén az Apple két új termékkel debütált, amelyek annak ellenére "Ultra-kategóriásak", hogy nem viselik ezt a címet: a Vision Pro, amely "a holnap technológiáját nyújtja ma", 3499 dolláros prémium áron. Legutóbb pedig az M4 iPad Pro-t, amellyel a már eddig is legdrágább iPad modell egy további jelentős áremelést kapott.

Úgy tűnik azonban, hogy az Apple még csak most kezdi. A hírek szerint az iPhone 17 termékcsalád 2025-ben egy új Ultra modellel fog bővülni. Emellett 2026-ban várhatóan egy új, teljes képernyős, összecsukható MacBook is debütál. Mindkét termék kétségtelenül olyan induló árakkal érkezik majd, amelyek új csúcsokat érnek el a saját termékcsaládjukban.

 

Belépés az új luxushelyzetbe az Apple-lel

Ha mindezek a jelentések beigazolódnak, akkor a következő néhány évben egy egész sor ultraprémium Apple-terméket láthatunk, amelyek induló ára új csúcsokat döntöget majd.

 

A trend fogadtatása

Természetesen nem minden fogyasztó fogadja örömmel az Apple már eleve is magas árainak további meredek emelkedését. Egy online felhasználó nem rég így nyilatkozott a témában: ”Az én M1-es iPad Pro-m valószínűleg az utolsó, amit vettem. Nem tudok 1300 dollárt költeni arra, ami lényegében még mindig egy nagy iPhone. Pedig tényleg nagyon szép. Nagyon szeretem. De én nem $1300-nyira szeretem. Ez egy számítógép ára. Az iPad nem számítógép. Alig tud mást, mint internetezni és filmeket nézni. Csakúgy, mint a Vision Pro. A produktivitási alkalmazásai mindig is másod- és harmadrangúak lesznek.”

 

Hogyan fog reagálni a piac?

Ha a múltbeli trendek igazak maradnak, az Apple valószínűleg jutalmat kap azért, hogy még feljebb vitte a termékcsaládját. Mindaddig, amíg továbbra is széles spektrumú belépő árkategóriát tud kínálni, a lehető legfejlettebb technológiával rendelkező, ambiciózus modellekkel csak növelni fogja a követőinek számát.

A vállalatot időnként megróhatják, hogy túl sok "unalmas", ismétlődő terméket ad ki, de ha képes félelmetes technológiát csomagolni termékeinek különleges luxusváltozataiba, akkor ugyanolyan erős innovátornak bizonyulhat, mint valaha - és ezzel továbbra is rengeteg pénzt kereshet.

Forrás: 9to5Mac

Kapcsolódó tartalmak:




Kommentek megjelenítése