NIKKE: Goddess of Victory・Tesztlabor
Tűzforró android csajok a föld megmentéséért harcolnak.
Azzal már gondolom mindenki tisztában van, hogy csak idő kérdése míg az emberiség kipusztítja saját magát, ez már sajnos tény, nem nagyon lehet vele vitatkozni. De mi van akkor, ha gonosz földönkívüli robot idegenek – Raptures - kopogtatnak a sztratoszférán és pár nap leforgása alatt csaknem kiirtanak minket? Nincs mit tenni, össze kell fogni, a föld alá kell bújni és kifejleszteni az emberi külsővel rendelkező android csajokat, a NIKKE-ket, akik elképesztően gyönyörűek, dögösek és csinosak – de miért is? – és képesek felvenni a harcot a csúnya gonosz robotok ellen. Ha mindez készen van, akkor már csak egy ember parancsnokra van szükség - tehát ránk - aki képes irányítani ennyi atomfullos nehézbombázót, ebben a poszt apokaliptikus világban.
A NIKKE: Goddess of Victory egy észak koreai játék, eredetileg az ötlet már 2017-ben megszületett, de 2022-ig várni kellett mire végre ki sikerült adni. A játék már az első hónapban 70 millió dollárt hozott, annak ellenére hogy ingyenesen letölthető tehát F2P. De vajon mi lehet ennek a hatalmas sikernek az oka? Hát ez eléggé sok dologból adódik össze. Első körben természetesen a játék végtelen igényessége, aztán ott van a tény, hogy hihetetlenül gyönyörű lányokat kell benne gyűjtögetni, akik ráadásul anime stílusban vannak megrajzolva. Maga az alap játékmenet egy Third Person Shooter, ami különösen jól áll a játéknak, lévén szebbnél szebb és csinosabbnál csinosabb lányokat hátulról nézegetni, ahogy gugolva, miniszoknyában és sexy shortban lövöldöznek, minden férfi számára vérpezsdítő látvány. Sajnos hitvány alávaló férfiak vagyunk, ennyi a legtöbb hímnek már bőségesen elég. És akkor még ott van a meglepően jó történet, az anime átvezetők, a rengeteg tennivaló, a Nikkék hatalmas választéka. A számtalan melléktevékenység, napi teendők, a készítők meglepően nagyvonalúak voltak, amikor monetizációról volt szó. Hónapok alatt egy forintot nem kellett költenem a játékra, olyan szépen adagolta folyamatosan a kristályokat és minden mást. Valljuk be, jól csinálják a srácok ott a Level Infinite-nél, pontosan tudják mitől döglik a légy.
Ahogyan azt korábban már leírtam, a NIKKE alapvetően egy taktikai TPS lövölde, ahol két fontos dologra kell odafigyelni; az egyik hogy mivel egyszerre csak öt csajt vihetünk magunkkal, ezért tekintettel kell lenni arra, hogy a fegyvernemek szépen el legyenek osztva közöttük. Összesen hét fajta fegyver van (SMG, Assault Rifle, Machine Gun, Shotgun, Sniper Rifle, Grenade Launcher, Rocket Launcher) szóval első körben figyeljünk, hogy ezek szépen el legyenek osztva közöttük, ne azzal foglalkozzunk hogy ki milyen dögös, hanem azzal, hogy mennyire passzolnak össze ha fegyvernemről van szó. A másik fontos dolog a csajok speciális végső támadása; aminek neve Burst Skill - innentől csak BS. Ez minden egyes Nikkénél más és más, és vannak olyan BS-ek amik kifejezetten passzolnak egymáshoz. Idővel, ha már nagyon sok NIKKE összegyűlt, akkor már csapatok szerint is csoportosítani tudjuk őket és általában egy csapaton belül a BS-ek szinergiája tökéletesen passzol egymáshoz. Amit a BS-ről tudni kell; hogy római számokkal vannak jelölve, van I-es II-es és III-as, a támadást csak I-essel lehet kezdeni, II-essel folytatni és III-assal befejezni, tehát ha csata közben elesik az I-esünk akkor vége van, többé nem fogunk tudni Burstölni, ami bizony nagy-nagy veszteség tud lenni a későbbiek során. Szóval elsőnek érdemes elérni, hogy az I-es és II-es csajunk tökéletes szinergiában legyenek egymással és hogy ők legyenek a lehető legerősebbek, hiszen a maradék három helyen lévő III-asok már bármikor bevethetőek lesznek és ha kiesik az egyik, még mindig ott lesz a másik kettő. Ennyit akkor a taktikai alapokról.
Mivel a játék látványosan és egyértelműen kihasználja az „erősebbik” nem gyengeségeit, ezért természetesen több interakciónk is lesz a lányokkal, egyrészt tudunk velük sms-ezni, ami idővel amikor már több tucat csajunk lesz meglehetősen fárasztó tud lenni. Ajándékokat tudunk nekik adni, amivel növelhetővé válik a köztünk lévő attraction tehát vonzalom, jutalmul mindig kapni fogunk valami személyes kis háttértörténetes videót. Vetkőzésre és erotikus tartalomra ne számítson senki, ez nem olyan játék, a legszexibb dolog amit csinálni tudunk hogy valódi pénzért veszünk a kedvenc csajainknak valami dögös ruhát (skin), ennyi és nem több és persze ebből jön a bevétel java része a készítőknek. Illetve abból, hogy a NIKKE-ket fejleszteni kell ugye. Egyrészt a szintjüket (a maximum kétszáz) amihez három féle nyersanyaga lesz szükségünk, aztán ha kapunk az egyikből egy extra testet, akkor azt be tudjuk építeni az elsőbe, így jöhetett létre a szokásos csillagrendszer. Egy NIKKE maximum három csillagos tud lenni, ilyenkor a statjai minimum háromszor jobbak, mint egy nulla csillagosnak. Aztán persze fejleszteni tudjuk a skilljeiket, amikből összesen három lesz és a maximális szintjük a tíz. Lesz rajtuk taktikai páncél, amit ugye nem látunk, mert az emberi húsforma alatt vannak, ezeket egészen Tier9-is fogjuk kapni amit túl is tudunk tölteni (overload). Végül pedig de nem utolsó sorban mindenkinek adhatunk egy kabalát, ami persze ugyancsak fejleszthető lesz és ezekkel különösen erőssé tudjuk tenni a kedvenc NIKKE-ket, de itt figyelni kell arra, hogy ha egyszer valakinek adtunk már egy kabalát, azt elvenni tőle nem tudjuk, mégis milyen dolog már elvenni egy lánytól az ajándékot amit vettünk neki, ugyebár. Minden egyes fejlesztési ingame currency valódi pénzért is megvásárolható, de nekem az volt a tapasztalatom, hogy ha aktívan játszunk, akkor jönnek ezek maguktól is rendesen.
Itt jön most a lényeg, hogy mi az ami miatt újra és újra elő akarjuk venni a játékot? Ez bizony a tartalom, az események, a folyamatosan változó tevékenységek, amikkel a készítők hétről hétre kedveskednek a rajongóknak. Úgy gondolom, hogy a NIKKE ebben nagyon erős, tényleg folyamatosan változik, állandóan jön valami új esemény, amihez új sztori dukál és persze új csajokat is kapunk. A napi teendők hosszú időre képesek lekötni az embert, eleinte lehengerlő tud lenni az a rengeteg dolog, amit csinálni tudunk, van egy hosszú kampány amit hardon is ki lehet tolni és itt térnék ki egy nagyon fontos dologra. A NIKKE története kimagaslóan jó, tisztában vagyok vele hogy nagyon fárasztó tud lenni, hogy ennyit kell benne olvasni, de ha nem követjük figyelemmel a sztorit az kb. olyan mintha vennék magunknak egy könyvet, nézegetnénk egy ideig a borítót, olvasgatnánk a tartalomjegyzéket, meg a hátán lévő rövid összefoglalót, de sose olvasnánk bele. Egy idő után unalmassá válik és ellaposodik, elveszünk a sok-sok tartalomban és farmolásban. Higgyétek el nekem, ennek a játéknak a lényege a történet, az anime átvezetők, a hangulat, az atmoszféra, minden más csak másodlagos és külsőség. Ha ezt megfogadjátok, akkor a NIKKE egyike lesz a legjobb játékoknak amivel valaha játszottatok, azoknak akik meg túlnyomják a sztorit, nem fog tartani pár hétnél, esetlegesen pár hónapnál tovább és csak a dögös csajokra fognak emlékezni, meg arra hogy egész jó kis játék volt ez a NIKKE, de semmi forradalmi. Mert valójában ez az igazság, a NIKKE egy nagyon jó játék, de ennél nem több.
Szerintünk: 4/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
Kapcsolódó tartalom: