Sea of Conquest・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2024.10.29 - 18:48   |   Írta: Ca$h   |   819
29. okt Sea of Conquest・Tesztlabor

Azért a rókabőrhúzásnak is vannak határai.

Az utóbbi években már jól bevált a módszer, ezért engedtem a véget nem érő erőszakos reklámoknak és leszedtem ezt a játékot is, pedig valahol mélyen a lelkemben éreztem, hogy nem sok értelme lesz, éreztem, hogy ebben a címben bizony nem lesz annyi kraft hogy megérje írnom róla. De mivel több mint két hónapon keresztül teszteltem napi szinten, ezért nem akartam kukázni a bele fektetett energiát és órákat, szóval akkor tessék lássék alapon, itt van nektek most egy játék, ami bizony még a közepes szintet se éri el, de nézzük akkor kicsit alaposabban hogy miért is van ez?

Az első és leglátványosabb jellemzője a játéknak az lesz, hogy egész szép a grafikája, illetve hála az égnek valamennyire hű is volt a reklámvideókhoz. Igaz az egész játék sajnos nem erről fog szólni, nem lesz ennyire pörgős, de legalább a tutorialos betanítás igen. Voltak idők amikor a kalózos filmek, sorozatok és játékok nagyon menők voltak, de a helyzet az, hogy hiába van itt nekünk a One Piece ami egyébként továbbra is egy instant mestermű, valójában már nem nagyon van hipe-ja ennek a stílusnak. Kalóznak lenni menő, kalóznak lenni maga a szabadság, de ahhoz hogy ezt az érzést átadják nekünk, valóban egy nagyon jó produktumra van szükség, legyen az bármilyen média. A Sea of Conquestben egyébként meg lehetne minden ahhoz hogy jó játék legyen, de sajnos az a legnagyobb baj vele, hogy aki már játszott hasonló címekkel, az bizony nagyon hamar rá fog unni, mert nincsen benne semmi új, semmi eredeti, nem kap el, nem leszel szerelmes belé, mert üres és semmilyen.

De miről is szól ez a játék? Hát kéremszépen, tekintettel arra, hogy kalózok vagyunk, akik éppen hogy csak megszerezték első hajójukat, a bázisépítgetésnek ugye nem sok értelme lett volna. Éppen ezért okosan kitalálták azt, hogy lesz egy hatalmas nagy tengeri világ, ami tele van pakolva szigetekkel és aprócska városokkal. Ezek a települések már készen vannak, nem kell építgetni semmit, viszont minden egyes szigeten lesz egy csomó dolog amit fel lehet fedezni, ki lehet próbálni, illetve mindig lesznek különböző szintű kő illetve fa bányák, azért hogy a hozzánk hasonló kóborló csőcselékek elfoglalják azokat és némi extra nyersanyaghoz juthassanak. Eleinte egy hajónk lesz, de a flottánkat négyesre bővíthetjük. Ha már bázist nem tudunk fejleszteni, szerencsére ott lesz nekünk az anyahajó, amit oldalsó nézetben kedvünkre tudunk bővíteni mindenféle hasznos szobával, ez a része a játéknak nagyon tetszett, állatira jól néz ki ahogy egyre több szinten egyre több minden izeg és mozog és szorgosan ügyködik, termel stb. A tapasztaltabb játékosok már tudják, hogy a különböző szobákat mindig az adott fő szintig érdemes húzni és csak utána lépni a főépülettel, ami jelen esetben az anyahajó lesz ugyebár. Amikor már minden szoba ki van húzva maxosra, akkor érdemes tovább lépni a hajóval. Ezt a stratégiát nem kötelező tartani, de érdemes, mert így leszünk a leghatékonyabbak. A többi hajónak csak a szintjét lehet húzni illetve azt meghatározni, hogy milyen hősök legyenek a legénységben.

Eljutottunk akkor a hősökig, ez volt az egyik olyan része a játéknak amivel nagyon nem voltam megelégedve. Egy olyan címnél ami már több éve van a piacon, olyan hatalmas hős választéknak kellett volna lennie, hogy soha nem érsz el a végére és még a felét se tudod összekaparni még fél év játékkal sem. Hát itt sajnos eléggé hiányos a felhozatal, a kék és lila hősöket pár nap alatt össze tudod gyűjteni, a gondot csak a sárga legendary hősök beszerzése jelenthet, főleg azok akik szezonokhoz illetve eseményekhez voltak kötve annak idején, de mindegy honnan nézzük a dolgot, úgy gondlom nagyon kevés lesz a hős, pedig eléggé sok olyan hely van ahol szükség lenne rájuk. Úgy gondolom, hogy egy játéknak akkor jó a szerkezeti felépítése, logisztikája, a balansz úgymond, ha az leggyengébb kék hősökkel is minden alapvető napi feladatot el tudunk végezni, ehhez persze meg kell szerezni az összeset és az se árt, ha alaposan kigyúrjuk őket. De ha állandóan abba az akadályba ütközünk, hogy nincsen elég hősünk és nem is nagyon tudunk többet szerezni egyhamar, akkor az embernek még a napi feladatok farmolásától is elmegy a kedve.

Most jutottunk el a játék legnagyobb hibájáig. Alapvető követelmény lenne egy ilyen címnél, hogy a napi farmolós feladatokat illetve a könnyebb eventeket élvezetes legyen megcsinálni, hiszen ezek képzik a játék alapját, a cölöpöket amikre lehet építkezni, minél tovább horgon tartjuk a játékosokat, annál nagyobb esély van arra, hogy jobban megszeretik a játékot, függők lesznek, egyre több mindent tudunk nekik megmutatni, esetlegesen költenek is rá, ami miatt még nehezebben rakják le. De nem, ennél a játéknál őszintén mondom nektek olyan 1-2 hét kellett ahhoz, hogy abbahagyjam a napi teendőket, mert egyszerűen unalmasak voltak, nem volt bennük kihívás nem is tartogattak komolyabb fejlődési lehetőségeket magukban. Aztán végül csak minden nap bejelentkeztem, hogy a VIP bónuszomat ne veszítsem el, végül pedig arra jöttem rá, hogy miért is kell nekem a napi bónusz ha egyáltalán nem is játszok ezzel a játékkal?

Sajnos ezer és ezer hasonló címmel találkoztunk már, mindent amit a játék nyújtani tud már átéltünk korábban máshol, túl vagyunk mindenen amit el kéne érnünk és nincsen az ég világon semmi motiváció ami hajtana minket. Talán csak akkor kaphat el minket rendesebben, ha véletlenül belebotlunk egy jó klánba, megismerünk egy jó csapatot, és közösen, a többiekért áldozunk valamennyi időt minden nap. De valójában ez se a játék érdeme, hanem a szerencsének köszönhető hogy találkoztunk értékes emberekkel a játékon belül, akikkel egyébként bárhol máshol is találkozhattunk volna. Ez is csak egy rókabőr, egy kalózos skin, ami nem csak hogy a közepes szintet nem éri el, de olyan keveset tud nyújtani az egyszeri gamernek, hogy kifejezetten rossznak is nevezném. Nem tud olyat mutatni amit ne láttál volna már, nem tartogat semmi olyat amivel ne találkoztál volna már, egyszerűen időpocsékolás. Azért írtam meg ezt a cikket, hogy ne szedjétek le, ne próbáljátok ki, nem érdemes, a Sea of Conquest nem egy pocsék, nem egy hulladák játék, de egyszerűen nem érdemli meg az értékes időtöket, kár hogy leszedd, nincs értelme!     

Szerintünk: 2/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> AFK Journey játékteszt

>>> Lyssa: Godess of Rage játékteszt

>>> Call of Dragons játékteszt


Kommentek megjelenítése