2021 Június・Apple Arcade

Alkalmazások - Játékok   |   2021.06.28 - 09:08   |   Írta: Ca$h   |   783
28. jún 2021 Június・Apple Arcade

Jöhet akkor a júniusi Apple Arcade csemegézés?

Kingdom Rush: Legends

A Kingdom Rush széria minden idők egyik legsikeresebb játéka iOS eszközökön, sőt ha jól tudom akkor az első rész még PC-re is megjelent online webjátékként. A Tower Defense stílus egyik mérföldköve, elképesztően szórakoztató, humoros, a kézzel rajzolt képregényes stílus szinte a védjegyévé vált, ahogyan egyedi humora is. A Legends sok-sok évnyi fejlesztés és folytatás után megpróbálja egy picit megreformálni a stílust. Ezúttal nem Tower Defense lesz, hanem körökre osztott RPG játék, Roguelike elemekkel, ami jelen esetben sajnos azt fogja jelenteni, hogy ha egy kalandot elbukunk akkor kezdhetünk mindent elölről. Elveszítünk minden fejlesztést és minden tárgyat amit korábban felvettünk, szóval alaposan fel kell kötni a gatyát ha sikeresek akarunk lenni. Mint a legtöbb Roguelike játék nem hétköznapi casual gamereknek lett kitalálva, hanem az elhivatott, kőkemény hardcore rajongóknak. Nem szabad sose feladni, mindig újra és újra kell próbálkozni, a kalandok random vannak kialakítva és elvileg úgy hogy teljesíteni lehessen őket akár első szintű karakterekkel is. Nem hétköznapi szórakozás, rétegjáték, ráadásul Roguelike is, szóval sajnos nagy eséllyel bukó lesz. Úgy vélem, hogy inkább maradni kellett volna az eredeti receptnél, esetlegesen újragondolni, megreformálni, de nem eltérni a recepttől, túl sok változtatás ez most így egyszerre. De én drukkolok nekik, mert a srácok szimpla zsenik, ez nem kérdés.

Első Benyomás: 3/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * * *

 

Simons Cat: Story Time

Van olyan ember akinek be kéne mutatni a Simon’s Cat sorozatot? Remélem nincsen, akinek esetlegesen ismeretlen lenne az villámgyorsan keressen rá a YouTube-on, mert nagyon aranyos, humoros és kár lenne kihagyni. Szóval akkor tételezzük fel hogy már ismered Simont és a huncut macskáját, az új Apple Arcade játék két részre lesz felosztva, az első rész maga az interaktív történet ahol Simon szépen lassan felújítja házát és környékét, megismerkedik az új szomszédokkal és mindenfelé jópofa kalandban vesz részt. A másik része pedig a jól megszokott ezer és ezer alkalommal feldolgozott Candy Crush Saga játékmenet. A logikai, ügyességi rész, amikor nem időre hanem megadott lépésszámokat betartva teljesítjük az éppen aktuális feladatot. A sikeres teljesítésért macskatappancs érmét kapunk amit a sztoriban használhatunk fel, illetve aranyat amivel powerupokat lehet vásárolni. A játék egyértelműen F2P modellre lett kialakítva, de szerencsére nekünk nem kell rákölteni ahhoz hogy játszható legyen. Elég ha csak kitartóak vagyunk és soha nem adjuk fel. Persze idővel borzalmasan nehéz lesz és a powerupok sokba kerülnek, mi meg ugye valódi pénzért nem tudunk venni aranyat, szóval érdeklődve várnám mi lesz ilyenkor a megoldás. Jómagam a kislányommal játszom és nagyon szeretjük, egyelőre nem ütköztünk különösebb akadályba. Mindent egybevetve viszont csak egy közepesen jó játék semmi több. Simon neve adja el, az adja a pluszt.

Első Benyomás: 3/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

Frenzic: Overtime

Végre egy igazán eredeti és jópofa logikai ügyességi játék. Bár leginkább csak reflexjátéknak hívnám, mert ugye egy idő után (eléggé hamar) már időre kell csinálnunk mindent, de ne szaladjunk ennyire előre. Szóval mi egy robot vagyunk aki a robotgyárban robotoknak készít chipeket, ehhez egy kör cikkelyét kell a megfelelő helyre beraknunk. Egy kör ugye hat cikkelyből áll, nekünk meg lehetőségünk lesz arra hogy ezeket 180 fokban elforgassuk. A játék szépen lassan megtanít minket az alapokra, de viszonylag hamar, már az ötödik pálya után, kőkemény kihívás lesz három csillagra teljesíteni a pályákat. Hiszen három egymástól teljesen eltérő feladatot fogunk kapni, amiket csak akkor tudunk teljesíteni ha többször is nekifutunk és gyakorolnunk jó sokat. Mert ugye nem elég csak a cikkelyeket kedvünkre berakosgatni, idővel már az is feladat lesz, hogy a cikkelyek egy színűek legyenek, illetve a dolgok idővel még ennél is bonyolultabbá válnak. Szóval igazi kihívás a játék, jópofa grafikával, forgatható képernyővel és sok-sok aranyos robottal prezentálva.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: forgatható
Melegedés: *

 

Game D Story+ (A Hónap Játéka):

A Game Developer Story ékes példája annak, hogy mi a véleményed egy játékról ha csak kipróbálod és esetlegesen mi lehet belőle, ha adsz neki egy esélyt, mondjuk tizenöt percet. Most megosztok veletek egy titkot, ez a játék első kipróbálásra annyira nem fogott meg hogy az már szinte fájdalmas, majd amikor értékelni akartam, elolvastam pár véleményt róla és olyan szinten istenítette mindenki hogy adtam neki még egy esélyt, nem kellett sok idő csupán plusz negyed óra (maximum) és úgy beszippantott, hogy onnantól fogva egész álló nap csak ezzel játszottam. Mi a titka ennek a játéknak? Az első és legfontosabb, hogy értsük meg miről szól, hogyan működik a mechanika, ha ez megvan akkor onnantól fogva már nem enged el. Szóval első blikkre nincsen benne semmi különleges, pixeles grafikája, menürendszeres játékmenete, pár hangcsatornás unalmas muzsikája nem éppen olyan tulajdonságok ami miatt megérdemelné a Hónap Játéka címet. Viszont ha elkap akkor elkap rendesen és nem enged el. Miről is van itt szó? Gyakorlatilag egy végletekig leegyszerűsített szimulátor, amiben egy játékfejlesztő céget kell vezetnünk, embereket veszünk fel, játékokat fejlesztünk, ha nincsen rá pénz vagy idő, akkor megbízásokat fogadunk el. Egyre csak bővülünk, több emberünk lesz, őket tréningeljük, gyúrjuk, konzol licenszeket veszünk, kiállításokra megyünk el, díjakat veszünk át, egyre híresebbek leszünk, egyre több rajongónk lesz és végül mi leszünk a no.1 játékfejlesztő cég a piacon. De ezért kőkeményen meg kell dolgozni, rengeteget kell fejlődni, piacot kutatni, próbálgatni a játékok kombinációit, a kritériumokat beállítani, mindez egy végtelenül egyszerű irányítással megspékelve. Egészen egyszerűen mesteri a játék, csak meg kell neki adni az esélyt, ennyi, nem fogjátok megbánni!

Első Benyomás: 5/5
Orientáció: forgatható
Melegedés: -

 

Taiko no Tatsujin Pop Tap Beat:

Elvileg a Taiko no Tatsujin egy komoly múlttal rendelkező sorozat korábbi konzolokon, de én bevallom még sose találkoztam vele. Sebaj, mindent el kell kezdeni egyszer. A játék szépen elegánsan és stílusosan megtanít minket játszani, egy próbakörrel amit gyakorlatilag dalolva magyaráz el nekünk a játék. A képernyő bal és jobb oldala a kék dob, amiket néha egyszerre is meg kell nyomni, illetve középen lesz a piros dob, ezeket fogja nekünk szépen kombinálni a játék, különböző nehézségi fokozatokon. A cél az lesz hogy igyekezzünk ritmusra nyomogatni a dobokat. A zenei választék eléggé változatos, mégse éreztem úgy hogy elég dal állna a rendelkezésünkre, illetve nem sok olyan volt ami jobban megfogott volna. A cím erőteljesen Japán feeling, szóval aki nem bírja ezt a stílust annak biztosan nem fog tetszeni, de manapság olyan ritkaságszámba mennek már a ritmusjátékok, hogy igazi kincsként kell kezelni ha kijön néha egy-egy darab. Tegyetek ti is így és élvezzétek!

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

Star Trek Legends+:

A Star Trek Legends is egy megvásárolt játék a korábbi slágerek közül, azok közül sem a legjobb fajta. Ugyanaz a körökre osztott játékmenettel bír, mint a Kingdom Rush Legends, annyi különbséggel hogy nem Roguelike, tehát nem a hardcore közösségnek készült. Kellemes grafika, hamar tanulható irányítás, nagyon hiteles és jó Treki hangok, illetve egy jópofa történetbeli machinálásnak köszönhetően az összes létező Star Trek hőst össze tudjuk gyűjteni. Szóval kellő kitartással akár Pike, Kirk, Picard, és Michael Burnham is egy csapatban lehetnek. Persze mivel mind a négyen parancsnokok ezért nem ők lesznek a legjobb összeállítás. Nem árt legalább egy tank, egy távolsági ember illetve egy medic a csapatba. De ezeket mindenki tapasztalja ki maga, a többi hasonló címhez képest nem tud felhozni elég újdonságot ami miatt kiemelkedhetne a hatalmasra duzzadó közepes címek sorából, de egynek mindenképpen jó, főleg azoknak akik még nem játszottak hasonló címekkel.

Első Benyomás: 3/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * * *

 

NBA 2K21 Arcade Edition:

Az EA sok-sok éves gyakorlattal rendelkezik ha sport játékokról van szó, mára sikerült kb. tökéletesre heggeszteni a receptet, ezt mi sem bizonyítja jobban mint az új NBA Arcade Edition ami egészen elképesztően fantasztikus. Olyan a grafikája mintha valami sportközvetítést néznénk éppen, az irányítás eléggé intuitív, de kellő gyakorlással nem okozhat semmi gondot. Van benne single, multiplayer és kampány is, szóval hosszú időre le tudja kötni az embert. De mivel ugye sportjáték ezért erőteljesen csak egy rétegnek szól. Tapiképernyőn lehetnek gondok vele, de lehet kontrollerrel is játszani, csak azért nem adok rá maximális pontszámot, mert engem nagyon nem tudnak lekötni az ilyen címek, de ettől még látom benne a nagyságot és a sok-sok éves rutint. Illetve azért sem kaphatja meg, mert az EA politikájával nagyon nem értek egyet, de nem akarok most személyeskedni inkább. Az új NBA egyébként már az első kb. öt percben felgyújtja a telefont ami végső kétségbeesésében dimmeli is a képernyőt, még akkor is ha kikapcsoltuk ezt a lehetőséget. Szóval inkább iPadre vagy sokkal inkább AppleTV-re ajánlanám, természetesen kontrollerrel.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: gyulladásveszély

 

Clap Hanz Golf:

A Clap Hanz Golf ahhoz képest, hogy milyen lazán és hangulatosan indul, kb. mint valami anime sorozat olyan szinten profi játék, gyakorlatilag egy szimulátor. Kezdve azzal hogy vagy fél tucatnyi játékmóddal is tolhatjuk, egészen az irányításig. Úgy éreztem, hogy egy Arcade címhez képest kifejezetten túl van tolva a nehézség, úgy értem sokkal de sokkal nehezebb megtanulni mint amit egy ilyen játéktól elvárna az ember. Persze vannak tanító videók amiket bármikor újra és újra megnézhetünk, de szerintem ez nem az a célközönség ahol ennyire komolynak kellene lennie az irányításnak, a fizikának. Mindezektől függetlenül egy nagyon jó játék, jellege miatt ugyancsak egy rétegnek szól, de aki a golf szerelmese az biztosan hosszú időre el lesz vele. Mondanom sem kell, hogy én nem tartozom ebbe a csoportba.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

Ennyi fért most ebbe a hónapba, remélem azért tetszett a kis csokrunk, találkozunk egy hónap múlva. A játékokat az Appstore-ban található Apple Arcade-re való előfizetés után lehet letölteni és kipróbálni. Az első hónap ingyenes, utána havi 4.99$, az éves díj 49.99$.

 

Kapcsolódó tatalom:

>>> A Hónap Játéka: Game Dev Story+

>>> Apple Arcade 2021 Május

>>> Apple Arcade 2021 Április

>>> Apple Arcade 2021 Március

 




Kommentek megjelenítése