Spaceholes・Watchlabor
Nehéz a dolga az űrhajósnak, nehéz a dolga.
Sajnálatos módon software-esen és harware-esen is hiába erősödik és lesz évről évre egyre jobb mindenki kedvenc Apple Watchja, a rá zsinórban jelentkező játékok minősége valahogy nem akar javulni. Igaz vannak igazi gyöngyszemek, amiknek a többségét szerintem már megtaláltunk és írtunk is róla (Micropolis, Runeblade, Mindkeeper) de a lista valahogy nem akar bővülni miközben a játékfelhozatal és választék lassan a végéhez közeledik.
A Spaceholes első ránézésre ígéretesnek tűnt, a 0.99-es árcédula meg nem volt olyan vészes, szóval belefektettük a bizalmunkat. Hát, mit is mondhatnék, a végeredmény eléggé felemás. Az első érdekes dolog, hogy ha megveszed órára akkor nem rakja fel magát automatikusan telefonra. Már ez eléggé gyanús volt nekem, szóval rögtön leszedtem iPhone-ra is. Mondanom sem kell hogy azonnal rájöttem miért nem szedte le magát, a játék ugyanis kb. egy az egyben ugyanaz mint órán. Megszokhattuk már, hogy a telefonos része vagy változata egy játéknak mindig sokkal igényesebb, egyestlegesen valami jópofa kiegészítője a teljes egésznek, vagy éppen fordítva. De ez a játék bizony teljesen ugyanaz, pontosan ugyanolyan pocsék.
Miről is van itt szó? A Spaceholes egy egyszerű, szimpla, lövöldözős játék, ahogyan a címe is mutatja, egy lyukszerű folyosóban fogunk lövöldözni, nevezzük egyfajta féregjáratnak, ami mindig tele van mindenféle rusnya dögökkel, amik leginkább rovarokra emlékeztetnek. Namost jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis mi a fészkes fenét keresnek rovarok az űrben? De inkább ne akadjunk fel ilyen apróságokon, hiszen a Space Invadersben is valami hasonló volt mégis a világ egyik legjobb játékának tartják a mai napig. Szóval lényeg a lényeg, repkedünk körkörösen a folyosón, lövöldözzük a dögöket majd az időnként felénk repülő cuccokat kikerüljük. Az érdekes itt az, hogy egyszer véletlenül egy ilyen cuccot nem tudtam kikerülni, erre kiderült hogy az egy powerup volt és erősebbet tudtam tőle lőni. Akkor joggal merül fel a kérdés, hogy ha már vannak powerupok akkor miért nem lehet egy picit láthatóbbá vagy egyértelműbbé tenni, hogy hé öreg ezt ne kerüld ki, hanem inkább vedd fel és akkor jó lesz neked.
Mindegy is, hiszen alapvetően jellemzi az egész játékot a mérhetetlenül amatőr hozzáállás, tényleg olyan mintha Pisitke a negyedikes számtek órára csinálta volna házifeladatra. Bevallom ha a fiam ilyet csinálna negyedik osztályban, akkor nagyon de nagyon büszke lennék rá, de ha pénzért kellett megvásárolnom az Appstore-ban olyan áron amiért nem is olyan régen még Angry Birdsöt vásároltam akkor bizony felmerül bennem a kérdés hogy mégis mi van? Szóval a játék gyakorlatilag ennyiből áll, lövöldözöl, pörögsz, ha túl vagy egy szinten akkor ugrasz egy nagyot és kezdődik minden elölről, gyorsabban és nehezebb szinten. Ha meg egyszer nekünk megy valami vagy eltalálnak, akkor jön a Game Over és restart. A feeling kicsit olyan 80-as évekbeli arcade, amit imádtunk és szerettünk, nem is lenne olyan rossz időtöltésnek a wécén, kakálás közben, de valahogy mégse fogott meg az egész feeling. Gondolom nem voltam egyedül ezzel a dologgal lévén még egy videót se találtam róla a neten. Veled mi a helyzet? Neked bejött?
Szerintünk: 2/5
A játék 0,99$-ért megvásárolható az iTunes áruházból.