Mindkeeper: The Lurking Fear・Watchlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.03.13 - 08:42   |   Írta: Ca$h   |   283
13. márc Mindkeeper: The Lurking Fear・Watchlabor

Végre újra egy igazán kiváló Apple Watch játék!

Oly sok próbálkozás után bevallom már feladtam a reményt, hogy valaki képes lehet egy igazán jó és értelmes játékot csinálni Apple Watchra, mert idáig a Runeblade-en kívül nem nagyon találkoztam semmi igazán érdemleges címmel, pedig nem tegnap kezdtünk bele a Watchlabor rovatba ugyebár. De a várakozás végre kifizetődött itt van most nekünk egy valóban nagyon jó kis játék, a Mindkeeper – The Lurking Fear.

Gondolom mindannyian ismeritek H.P.Lovecraft munkásságát, az egyik első legendás horror regény író volt akinek a kedvenc motívuma a naplóírás volt, ezeken keresztül gyakorlatilag kialakult egy történet aminek szinte mindig őrület volt a vége. Ha sikerül valakinek elkapni ezt a vonalat és stílust és valamennyire hű is marad a Cthulhu mítoszhoz akkor szinte garantált a siker. Magam sem tudom mi olyan vonzó ebben a világban, de Lovecraftnek sikerült valami igazán egyedit alkotnia és tekintettel arra, hogy sose tér ki pontosan a részletekre, olyan misztikus az egész és sokat hagy a fantáziánkra. Talán pontosan ez a titka az irásságának. tőle származik például a Necronomicon is, ezt kevesen tudják pedig igaz, sok grafikus és regényíró próbálkozott azzal, hogy pontosítson a részleteken, szerepjátékok is készültek a regények alapján, kisebb nagyobb sikerrel megvalósítva az öregfiú elmebeteg vízióját, érdemes kicsit beleásni magunkat az egészbe de vigyázat, ha túlzásba visszük a végén garantált lesz az őrület.

      

A Mindkeeper kettő részre osztható fel, egyrészt ott lesz a klasszikus Lovecraft vonal, egy magánnyomozó elindul hogy kibogozzon egy rejtélyt, egy titokzatos kastélyba ami természetesen a mocsár kellős közepén fekszik. Az egyik vonal tehát ahogyan a kastélyon belül keresgélünk, nyomozgatunk, felfedezünk, túlélünk, a másik pedig a pályák végén lévő jutalom naplórészlet, amit végig olvasva kialakul egy háttértörténet, megalapozzák a hangulatot és az atmoszférát. A játék irányítása elképesztően egyszerű, ilyennek kell lennie egy jó és élvezetes Apple Watch játéknak. A nézet FPS tehát belső nézetes, emberük magától halad előre, nekünk csak annyi dolgunk lesz, hogy a tekerős krono-gombbal megadjuk neki a forgási irányt. Minden egyes pályán a célunk az lesz, hogy megtaláljuk a megfelelő számú gemet, majd a kivezető portált. A gemek azért lesznek fontosak, mert ezeknek az összáma határozza meg hogy mennyi pálya válik elérhetővé a számunkra. Tehát ha minden pályán minden gemet felveszünk, akkor gond nélkül haladhatunk előre mert a pályák elérhetőek lesznek, de ha nem akkor egy idő után el fogunk akadni és szükségünk lesz még pár gemre a tovább jutáshoz.

A pályák nehézségi fokozata szépen lassan felépített és fokozatosan nehezedik, eleinte csak a gemeket kel gyűjtögetni, majd megjelennek a zárt ajtók, amikhez kulcsra lesz szükségünk, majd a padlón található titkos gombok jönnek amik titkos járatokat fednek fel, majd megjelenik az első ellenfél ami szépen komótosan közlekedik a pályán, ránk vadászik, ha a közelünkbe ér akkor mortá. Majd lesznek, csapdák, titkos ajtók és még sorolhatnám az egyre nehezedő kihívásokat. A helyszín is szépen lassan változik, eleinte a kastélyban vagyunk, majd kijutunk az udvarra, később a mocsárba, egyre félelmetesebb és atmoszférikusabb a környezet. A játék abszolút sajátossága, hogy hangja is van, meglehetősen komoly hangja ami döbbenetes az Apple Watchtól, hihetetlen hogy eddig szinte senkinek nem jutott ez eszébe, hogy ha képesek vagyunk az óránkon kristály tisztán beszélgetni egy telefonhívás közben, akkor miért ne lenne képes hangokat kiadni játékok alatt. A játék első változata sok szempontból hiányos volt, például nem lehetett álltani a hangerőn. Nemrég viszont jött hozzá egy komolyabb frissítés, ami alkalmával sajnos törlődött a mentésünk, de cserébe már játszható a játék minden platformon (iPhone, iPad, AppleTV és persze Apple Watch), komoly beállítási lehetőségeket kapott olyanokat mint hang, irányítás érzékenység, invert irányítás vagy éppenséggel van végre térképünk is.

A Mindkeeper The Lurking Fear készítői lefektettek egy olyan alapot amire könnyen lehet építkezni, megmutatták hogy mire képes mindenki kedvenc kis sütikéje és bízom benne hogy ez a szint innentől fogva egy alap lesz mindenkinek a közeljövőben. Izgatottan várom a jövőt, főleg hogy a hírek szerint az új Apple Watch nagyon sok újdonságot hoz magával, egy izgalmas jövőképet rajzolva minden rajongónak.

Szerintünk: 5/5

 

 

A játék 1.99$-ért letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése