Badland Brawl・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.11.05 - 08:30   |   Írta: Ca$h   |   178
05. nov Badland Brawl・Tesztlabor

Csak a fizika törvényei állhatnak utadba!

A Frogmind több év játéka díját is elnyert Badlandje és annak folytatása talán nem ismeretlen senki számára. Az akció ügyességi-logikai játék pillanatok alatt belopta magát mindenkinek a szívébe. A különleges kézzel rajzolt grafika és az egyedi hangulat örökre bevéste magát a játékok nagy fekete könyvébe. Gondolom nem véletlen, hogy jelen cikkünk alanya is a Badland nevet kapta, ami leginkább csak üzleti fogás, hiszen se látványban sem pedig a benne lévő lényeknél se véltem felfedezni semmilyen közös vonást. De a figyelmünket felkeltette, szóval nem siklottunk el felette észrevétlenül. Maradjatok velünk!

Ezúttal nem a túlélésen és a logikán lesz a hangsúly – bár ezek itt is fontosak lesznek – mert ezúttal párbajozni fogunk, kicsit Clash Royale-osan, kicsit másképp, kicsit olyan Frogmindosan. A játékot oldalról láthatjuk, a pálya két szélén egy-egy torony fog elhelyezkedni, a célunk az lenne hogy az ellenség tornyát legyőzzük, ehhez mindenfelé egységeink lesznek, amiket persze ládákból – amik itt valójában tojások – fogunk kapni teljesen random. A tojásokat pedig egyrészt négy óránként ingyen kapjuk, de ezekből is csak maximum kettőt. Illetve minden nyert meccs után egyet-egyet, végül pedig de nem utolsó sorban itt is lesz Pass, név szerint Brawl Pass, ami tartalmazni fog ingyenes illetve fizetős tartalmat is. A tojásokra itt is négy üres helyük lesz, külön érdekességnek számít, hogy lehetőségünk lesz egyszerre egy tojást tovább fejleszteni, ez egy több órás folyamat, de a végeredmény nyilván magasabb jutalom lesz, nem tudom pontosan ezt hányszor tehetjük meg, nekem a négyszeres fejlesztéshez volt csak türelmem, simán lehet hogy ennél jóval tovább nyúzhatjuk azt a tojást. Ha már van ilyen lehetőség érdemes lenne mindig egyet a maximumra kifejleszteni, sok időbe telik de a végeredmény megér minden „fáradozást”. Miközben az egyik tojást a végtelenségig fejlesztjük a simákat ingyen kinyithatjuk, az ennél fejlettebb tojásokhoz viszont kelleni fog némi gem. Szóval okosan ki van találva ez a dolog nem vitás.

A fejlődés a jól megszokott kártyás módon történik, minél magasabb a szint annál több kártya és arany kell hozzá, illetve külön érdekességnek számít, hogy minden egyes kártyához tartoznak külön acsik is, amiket teljesítve további jutalom üti a markunkat. Mi magunk a kártyafejlesztések után fejlődünk, ilyenkor nő a torony HP-ja illetve a sebzése is. A játék alapköve a nagyon komolyan kifejlesztett fizika lesz, az lenne a cél ugye hogy bármilyen úton módon sebezzük az ellenfelünket, erre lesznek távolsági fegyverek, lesznek olyanok amiket ledobva a pálya közepére szükségünk lesz valami egységre, ami majd azt jól megütve elrepíti az ellenséges bázishoz. Az össze vissza pattogó és izgő mozgó egységeket a vérbeli profi játékos kihasználja, legfőképpen az előnyére, lesz olyan kártya például ami bármivel érintkezve egy nagyot pukkan, ezzel könnyen belökve az adott golyókat az ellenség bázisához. Minden egységünket ugye az Angry Birdsből megszokott csúzlis módszerrel tudjuk ellőni, a legtöbb egységet csak a pálya közepéig tudjuk kilőni, ilyenkor földet érés után rögtön elindulnak az ellenfél bázisa fel, ha pedig valami az útjukba kerül megütik azt. Ha semmilyen akadályba nem ütköznek, szépen besétálnak az ellenhez és ott kipukkannak. A torony HP-ját az alsó sarokban fogjuk látni, az nyer aki hamarabb lenullázza ellenfelét.

Mint minden hasonló játékban a kő-papír-olló elvek fognak működni, nem létezik mindent vivő kártya, mindennek megvan az ellenszere, a gyengepontja, a lényeg az legyen, hogy találjunk egy olyan paklit ahol a kártyák közti egyensúly (sinergy) a lehető legjobb. Természetesen ehhez nagyon sokat kell játszani és kitapasztalni, hogy mi mi ellen a legjobb, másoktól pedig gyilkos kombinációkat leshetünk el. A játék grafikája és az egész hangulata egyébként nagyon vicces és jópofa, nem veszi túl komolyan magát. Nem lesz se vér se különösebb erőszak, valószínűleg a kisebb korosztályt tűzték ki legfőbb célcsoportnak. A játékban idővel elérhetővé válik a 2v2 ahol természetesen teljesen más szabályok fognak uralkodni, minden amit eddig megszoktunk és begyakoroltunk másképpen fog működni, ahogyan valószínűleg egy külön decket is csinálnunk kell erre a játékmódra. Előnyt élveznek azok az esetleges barátok akik kommunikálni is tudnak egymással a meccsek között, hiszen elképesztő kombinációk és összedolgozási lehetőségek rejlenek a játékban. Randomokkal tolni a 2v2-öt nem kifizetődő dolog, szinte biztos hogy veszíteni fogunk, könnyen lehet még akkor is ha a csapattársunk sokkal tapasztaltabb nálunk. De persze kipróbálni mindenképpen érdemes, mert hatalmas móka.

A Badland Brawl egy hangulatos kis játék, jó grafikával, hangokkal és játékélménnyel, de nem rendelkezik semmi olyan különösen eredeti ötlettel ami miatt kiemelkedhetne a középszerűség erdejéből. Kicsit Clash Royal, egy kicsit Angry Birds, kicsit ez kicsit az, de semmi különösebben eredetit nem tudok mellett felhozni a grafikán kívül. Kipróbálni mindenképpen érdemes, de semmi extrára ne számítsunk!

Szerintünk: 3/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése