Dragonvale World・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.12.06 - 09:04   |   Írta: Ca$h   |   3190
06. dec Dragonvale World・Tesztlabor

Jobb később, mint soha alapon, a Dragonvale sárkányparkosdija is elérkezett a második felvonáshoz.

Emlékszem a 2011-es Dragonvale volt az első olyan iOS játék, ami képes volt éveken keresztül lekötni és, amivel napi szinten több órát nyomultam. Rendezgettem, szépítgettem, szerettem a parkomat. Nevelgettem és gondját viseltem minden egyes sárkányomnak. Ekkor találkoztam először az akkor még nem annyira divatos F2P modellel, költöttem is rá nem keveset, inkább össze sem számolom, hogy mennyit. Rengeteget ábrándoztam arról, hogy vajon milyen lesz, ha majd egyszer elkészül a második rész. Nem gondoltam volna, hogy ennyit kell rá várni, de a csoda megtörtént, íme: Dragonvale World.

A sárkányparkosdi első részével szerintem, közel három éven keresztül játszhattam, komolyan vettem a dolgomat. Nem semmi tizenkét szigetes parkot hoztam létre, de már akkor éreztem, hogy több kell ide ennél ahhoz, hogy még tovább le tudjanak minket kötni. Illetve, az is eszembe jutott, hogy vajon két év nem elég egy fejlesztőcsapatnak? Hiszen ez is elképesztően hosszú idő, sok minden tud ennyi idő alatt történni, sok-sok pénzt el lehet szórni sok kicsi sokra megy alapon. Láthatóan próbálkoztak ők mindennel, jött a verseny, az idősárkány, az aréna, ami ugyancsak egy verseny volt, a szerencsekerék, aztán jöttek a gemsárkányok, amik ultra ritkák voltak – havonta egy sárkány –, de mi fanatikusok mindent kifarmoltunk időben. Aztán valahol elfogyott a lelkesedés, valahol a játék közepefelé, mert azóta már eltelt öt hosszú év, megházasodtam, gyerekem született, és valahogy más dolgok kezdtek fontosak lenni.

De hagyjuk itt a nosztalgiázást, nézzük mire is lehet számítani ebben a folytatásban! Az első pár óra játékidő után joggal merül fel bennünk a kérdés, hogy ez valóban a folytatás akar lenni? Vajon miért nem Dragonvale 2 a címe? Hát, kérem szépen ennek az oka nagyon egyszerű, én úgy vélem, hogy ez bizony nem folytatás, hanem nyomtak egy szép nagy resetet az egészen és kezdődhet elölről minden. Más perspektívából, más grafikával, más hangulattal, de gyakorlatilag maradt minden a régiben. Továbbra is egy parkot kell irányítanunk, ami olyan mint a Jurassic Park csak sárkányokkal. Az emberek jönnek, látnak, gyönyörködnek és jattolnak ezerrel. Minél több a sárkány, minél több a lakóhely, a díszek, szépséges tereptárgyak, annál több pénz áll a házhoz. Idővel egyre több részt tudunk felszabadítani, növelhetjük a park területét. Közben egyik sárkányt nemesítjük a másikkal és abban bízunk, hogy R.N.Gesus azt dobja nekünk, amit szeretnénk. Hagy segítsek: erre rendkívül kicsi az esély.

Első körben az lenne a cél, hogy szépen letakarítsuk a parkunkat. Minden nem kívánatos bokortól, fától, virágcsokortól, ugyanis a hely nagyon szűkös, nekünk meg rengeteg mindent kell építenünk a siker érdekében. A lehető leggyorsabban akkor tudunk fejlődni, ha annyi lakóhelyet (habitat) építünk, amennyit csak tudunk és minél gyorsabban megtömjük őket sárkányokkal, első körben ezek lehetnek bármilyenek, nem ez most a fontos, hanem a befolyandó pénz mennyisége. Naponta kb. egyszer megjelenik egy hatalmas léghajó, amit ha meg sikerül pakolni a kért dolgokkal, akkor elég szép összeg fogja ütni a markunkat. Ha valami nincsen raktáron, akkor el tudunk  küldeni pár sárkányt egy kis küldire, hogy beszerezzék nekünk, ami kell.

Ahogyan szépen nő a parkunk és szerezzük a sok-sok tapasztalati pontot, egyre több minden válik elérhetővé. Azt fogjuk észrevenni, hogy a játék stagnálni látszik. Ekkor bizony sajnos nem sok mindent tudunk csinálni, ugyanis jön a szaporítás és a sok-sok passzív játékóra. Érdemes még most az elején kitenyészteni az összes elérhető sárkányt, mert később döbbenetes mennyiséggel fognak minket elárasztani. Az idő lesz a legnagyobb ellenségünk, mert idő, amíg véget ér a szaporítás, idő, amíg ki kel a tojás és bizony mindig lutri, hogy mi lesz az, ami kibújik a héjak közül. Ajánlott a gemekkel spórolni és mindent arra költeni, hogy növeljük a keltető helyek mennyiségét. Az első részben négy volt belőle a maximum, gondolom itt is annyi lesz. Minél magasabb szintűek a sárkányaink, annál nagyobb esély van arra, hogy ritka szépségeket tudjunk velük szaporítani. Érdemes kaját folyamatosan termelni, mert az aranyon és az időn kívül ez lesz hamarosan a legnagyobb hiánycikkünk. A sárkányok szintlépéséhez meg bizony nagyon sokra szükségünk lesz.

Ez a gyorstalpaló igazából az újoncoknak szólt, mert azok, akik játszottak az első résszel, bizony semmi újat nem fognak találni a játékban és ez egy nagyon szomorú dolog, mert úgy érzem, nekik kéne, hogy a leginkább szóljon a játék. De mint, ahogyan az lenni szokott, itt is minden csak a pénzről szól. A pénzünkért pedig pofátlanul kevés gemet fogunk kapni, kész rablás a rendszer, el sem hiszem, hogy annak idején ennyi pénzt le tudtak rólam húzni. 2017-ben számos újdonság várható még a játékban, többek között a Guild House, avagy a klánalapítás lehetősége. Igazából nem nagyon tudom elképzelni, hogy a beszélgetésen és egymás segítésén kívül mi az, amit ez az opció nyújtani tudna egy veteránnak. Pontosan ezen van a hangsúly, drága régi testvéreim, ez a játék nem nektek készült, hanem az új generációnak, számukra minden kipukkant tojás újdonságot fog magában rejteni, a felfedezés örömét, a gyűjtögetés határtalanságát. Nekik kitartást kívánok és valahol irigylem is őket, de nem vagyok biztos benne, hogy egy ilyen hatalmasra duzzadt piacon az élmény olyan lesz, mint amilyen nekünk volt. A Dragonvale World legyen bármilyen bájos, hangulatos és varázslatos, ma már csak egy közepesen jó játék lehet, főleg hogy szinte semmi újat nem tudtak belevinni a névbe. Bevallom, szomorú vagyok …

Szerintünk: 6/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése