2021 Január・Apple Arcade

Alkalmazások - Játékok   |   2021.01.26 - 11:40   |   Írta: Ca$h   |   770
26. jan 2021 Január・Apple Arcade

Jöhet akkor a januári Apple Arcade csemegézés?

Oceahhorn CD:

A történet 200 évvel játszódik az Oceanhorn 2 után, a négy fős piciny csapat (Az Íjász, A Lovag, A Mágus és a Grandmaster) célja megtalálni Chronost, őt legyőzve talán van esély arra, hogy visszafordítsuk az időt és jobbá tehessük a világot. Hiú ábránd ez csupán, mindenki aki megpróbált változtatni az időn csúnyán pórul járt, de most ne menjünk bele inkább a filozófiai mélységekbe. Az Ocenhorn Chronos Dungeon egy könnyed kis négy playeres co-op játék. Érdekes módon a manapság oly divatos pixelgrafikát választották abból is a nagyon pixeles fajtát, ami tekintettel a korábbi döbbenetesen gyönyörű játékokhoz képest eléggé érdekes választásnak tartom. Sajnálatos módon nincsen a játékban csak local co-op, tekintettel arra, hogy ez lenne az egész játéknak a lényege kicsi furcsának tartom ezt a megoldást. Ráadásul még csak híre sincsen annak hogy lesz majd online co-op. Ez eleve egy hatalmas nagy fekete pont a játéknak, ami egyébként egy felső izometrikus nézetes ütlegelde, Hack&Slash. Jópofák a karakterek, ha egyedül vagyunk lehetőségünk van kedvünkre váltogatni köztük, szóval van benne változatosság rendesen, kellő idő után pontosan tudni fogjuk mikor melyik karaktert érdemes használni. Mindegyiküknek van egy speckó képessége, ezeket mindenképpen érdemes kihasználni. Hónapnyitónak jópofa volt ez a játék, de nem mondanám hogy olyan nagy hatással lett volna rám.

Első Benyomás: 3/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

Fleding Heroes:

Főhősünk egy óriás papagáj az egzotikus tengervidéken, aki éppen hogy csak megtanul repülni, de már legfőbb feladata lesz az életében hogy mindenféle repüléssel kapcsolatos kihívásokban vegyen részt. Az élet nagy verseny, főleg kicsiny főhősünknek. Képernyőtapizás sebességével és ritmikus nyomkodásával tudjuk szabályozni hogy milyen magasra repüljünk, folyamatos nyomással siklani tudunk, a földre megérkezve meg pattanunk egyet. Vigyázat mert a buksink törékeny, illetve úszni se nagyon tudunk, végül pedig de nem utolsó sorba a legtöbb szárazföldi lény kiüt minket, kivéve ha mi érkezünk meg pont a fejük búbjára mert akkor amolyan Super Mariosan jól megkólintjuk őket. Érmék gyűjtögetése, mindenféle állatkák kiszabadítása, verseny és kihívások sokasága fog várni ránk és még sok más meglepetés pl. az ultracuki második hősünk aki egy pingvin. Egyszerű mint az egyszeregy, mégis valahogy bájos, szerethető és meglepően addiktív nem kevés kihívással, tegyetek vele egy próbát.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: *

 

Grindstone (A Hónap játéka):

Candy Crush Saga után szabadon, kicsit Apple Arcade stílusban. Mit is jelent ez pontosan? Kreatív, vicces és audiovizuálisan hatásos módszerrel vették át az alapötletet és raktak rá egy nagyon jópofa skint. Ettől még persze ugyanaz a játék és a koncepció, de mindenképpen egy üde színfolt a rengeteg klón között. Van egy csupa izom kiöregedett főhősünk (tényleg csupa izom, gyakorlatilag a keze is alig látszik a rengeteg izom alatt), aki az unalmas családi élet miatt, nem tud aludni, csak nézi a plafont és arról ábrándozik ahogy szeleteli a szörnyeket. Tehát itt is az lesz a lényeg, hogy az azonos színű lényeket szépen feltrancsírozzuk (lásd cukorkák) nekünk csak annyi dolgunk van hogy meghúzzunk egy köztük lévő útvonalat majd az „Attack” gombra nyomjunk. Ez mid szép és jó és hatalmas móka, főleg hogy ha sikerül tíznél többet elkapni akkor azok dobnak egy követ (grindstone) aminek köszönhetően útvonal közben szint tudunk váltani. Majd később lesznek olyan lények akik erősebbek, lesznek pajzsosok illetve lesznek felbőszült idegesek is, akiknek ha a közelében vagyunk jól megcsapnak minket. Összesen három élete (szív) van főhősünknek, ha elfogy az összes akkor szépen véget ér a játék, mehetünk a kocsmába venni magunknak újakat, elég csak legurítani egy korsó sört és már mehetünk is vissza. A játékot megfűszerezték némi RPG elemekkel is ugyanis farmolhatunk majd nyersanyagokat, kincsesládákat, amiknek először a kulcsát kell megszerezni, majd néha dob a játék blueprinteket (tervrajzok) is amikből értékes varázstárgyakat tudunk magunknak készíteni. Ezek mind csak segíteni fogják a harcot hogy feljussunk a hegy csúcsára és jól lekenjük a csúnya gonosz főboss arcát. Külön érdekességnek számít, hogy be lehet kapcsolni, sőt igazából skálázni is lehet a gore-t avagy a brutalitást játékon belül. Nem kell olyan nagyon komoly fröccsenős belezésre gondolni, de maxosra tekrve azért lesznek elég durva szeletelős hentelések.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: álló
Melegedés: *

 

Hyperbrawl:

Kristály tisztán emlékszem még a hős időkre, amikor mentem a haverhoz Amigázni a világ legjobb játékaival játszani, elképesztő grafika még annál is durvább zenék, mintha nem is harminc évvel ezelőtt lett volna. Döbbenetes, de tényleg igaz, az egyik nagy sláger a Bitmap Brothers féle Speedball volt, számomra ez volt az első Brawl játék, majd jött a Smash TV manapság meg ugye a Supercelles Brawl Stars a legmenőbb. Na ezeken felbuzdulva az Apple Arcade sem maradhatott ki a jóból. A Hyperbrawl erősen indít, meggyőző intro, szöveg, zenék grafika, majd jön egy rövid training és akit elkapott a gépszíj az bele is vághat a vad és intenzív 2v2-es őrületbe. Szabályok nem nagyon vannak, üthetjük, rúghatjuk az ellenfelet, a lényeg hogy nálunk legyen a labda és hogy gól dobjunk. Erre mindenféle módon lehetőséget ad a játék, tolhatjuk online, local, a localban még kampány is van, csinálhatunk csapatot, kedvünkre kozmetikázhatjuk őket. Engem valahogy csak a játékmenet nem fogott meg így elsőre, lehet túlságosan elfogult vagyok a Speedballal vagy a Brawl Starsal, ahol lövöldözni lehet és ez a nekem való játékmenet, nem tudom, ettől még elismerem a játék érdemeit csak engem nem fogott meg.

Első Benyomás: 3/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

Jenny LeClue:

Az első dolog ami minden bal kezes játékosnak rögtön fel fog tűnni, hogy a gém képernyője nem forgatható, ezt csak azok értik igazán, akik hozzám hasonlóan a kisebbséghez tartoznak, de higgyétek el nekem ha azt mondom, hogy ez nagyon bosszantó dolog. Sebaj, mert minden más a játékban kárpótól, izgalmas történet, rengeteg humor, fantasztikus szinkronhangok, érdekes és jópofa játékmenet, stílusos grafikával végigkísérve. A Jenny LeClue egy nyomozós kalandjáték és mint olyan meglehetősen komoly angoltudást igényel. Alapvetően leginkább olyan mint egy jó kis interaktív mozi aminek minden jelenétnél más és más feladatunk lesz. A bevezető jelenetnél például csak annyi a dolgunk, hogy eldöntsük a sötétben sétálgató ballonkabátos fazon most akkor ijesztő, vagy teljesen normális amit csinál. Majd emberünket irányítva jutunk el egy titokzatos tenger alatti bázis bejáratához. Ugrik a történet és egy bohókás író életébe nyerhetünk betekintést aki a legendás Jenny LeClue karakterének kiagyalója, a világ legjobb és legfiatalabb detektívéjé. Innentől fogva felgyorsulnak az események ugyanis mi lehetünk az első olyan nyomozó, aki a saját halála okát göngyölítheti fel.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: *

 

King’s League II:

A hírek szerint a King’s League első része egy több díjat is bezsebelt remekmű. Namost én még sose hallottam erről a játékról, de adjuk meg a bizalmat a srácoknak és higgyük el nekik. Ha rám hallgattok akkor az elején a story mode-ot kihagyjátok mert, bele ha nem teszitek, bele fogtok betegedni a rengeteg érdektelen beszélgetésbe. Szóval válasszátok inkább a második opciót és mindenki higgye el nekem, hogy nagyon gyorsan és hamar bele fogtok jönni a játék lényegébe. Gyakorlatilag adott egy térkép amin újra és újra meg fognak jelenni mindenféle questek, változó nehézségekben természetesen. Ezeken kívül mi magunk is válaszhatunk a nap elején megjelenő különböző régiók által ajánlott küldikből, amik jóval könnyebbek mint amik a térképen vannak. Alapvetően lesz egy hősünk aki maga mellé tud sorozni négy további harcost, ehhez nem lesz másra szüksége mint aranyra, sok-sok aranyra, illetve minél több régiót foglaltunk el annál jobb, érdekesebb és erősebb harcosokat is tudunk majd sorozni. Lényeg a lényeg szépen gyúrjuk és fejlesszük a csapatot, hogy egyre jobb ligákban vehessünk részt. A harc maga teljesen automatikusan történik, nekünk csak annyi lenne a dolgunk, hogy a folyamatosan töltődő képességeket használjuk, a taktika a játékban ebből adódik, hogy milyen összetételű a csapatunk (harcos, íjász, varázsló) és hogy mikor kivel használjuk a képességeket. Persze az sem mindegy hogy embereink milyen erősek, fejlettek és hogy milyen cuccokat adtunk nekik. Engem elsőre nagyon nem fogott meg a játék, de adtam neki egy esélyt és másodikra már beszippantott, be kell ismerni, hogy meglepően jó kis játék.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

King of the Castle:

Beszéljünk akkor a jó dologról első körben, ami jópofa az a történet, ritka az olyan mese ami azzal kezdődik, hogy a Herceg fogságba esik, és mi a hercegnő vagyunk aki elindul megmenteni. Ebben az feminista, hiperpíszí, social warrior, snowflake világban igazából akár megszokottnak is számíthatna, de tény hogy ezzel most találkoztam először. Aztán jön maga a játmenet, ami gyakorlatilag egy kezdetleges FPS, azzal a különbséggel, hogy egyáltalán nem látjuk magukat, ami miatt eléggé frusztráló és fullasztó az irányítás. Jómagamnak olyan érzésem volt mint amikor a Mario először lett 3D és az agyam képtelen volt befogadni ezt a világot, pedig ott még kívülről láttuk magunkat. Sokat olvasgattam játékról és rajtam kívül mindenki el van ájulva tőle, ez valószínűleg annak köszönhető hogy több időt adtak neki és hagyták magukat beszippantani, mert az érződik a játékon hogy sokkal több annál mint aminek első körben tűnik, nekem viszont első benyomásról kell írnom, és az sajnos nem volt valami jó. Már ebben a hónapban is olyan jó és minőégi játékokkal játszhattam, hogy nem vettem a fáradságot hogy tovább fulladozzak a játékkal. Ti viszont mindenképpen adjatok neki legalább fél órát, utána döntsétek el, hogy bejött-e nektek ez a feeling vagy sem. Ha igen, akkor jó hír, hogy van a játékban multiplayer, single, local és minden ami szem szájnak ingere, illetve folyamatosan jönnek frissítések és bővítések is, szóval sok sikert hozzá. Nekem ez nagyon nem jött be … sajnos.

Első Benyomás: 2/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: *

 

Ennyi fért most ebbe a hónapba, remélem azért tetszett a kis csokrunk, találkozunk egy hónap múlva. A játékokat az Appstore-ban található Apple Arcade-re való előfizetés után lehet letölteni és kipróbálni. Az első hónap ingyenes, utána havi 4.99$, az éves díj 49.99$.

 

Kapcsolódó tatalom:

>>> A Hónap Játéka: Grindstone

>>> Apple Arcade 2020 December

>>> Apple Arcade 2020 November




Kommentek megjelenítése