2020 November・Apple Arcade

Alkalmazások - Játékok   |   2020.11.30 - 09:02   |   Írta: Ca$h   |   606
30. nov 2020 November・Apple Arcade

Jöhet akkor a novemberi Apple Arcade csemegézés?

South of the Circle:

A South of the Cicle egy interaktív mozifilm, az első pillanattól fogva érezni fogjuk hogy egy igazi különlegesség, főleg annak akinek még sose volt hasonló élményben része (Quantic Dreams játékok, The Dark Anthology sorozat). Ezeknek a lényege hogy van egy magával ragadó, lebilincselő történet, ami megy magától, nekünk csak döntéseket kell hozni és időnként irányítani is tudjuk a főszereplőket. Ebben a játékban eléggé érdekesen van megoldva a választási lehetőség, lévén különböző jeleket fogunk látni a képernyőn, amik körül ott fognak lebegni a jelentések, sajnos ezek csak az első pár alkalommal lesznek ott, szóval ha valaki abbahagyja a játékot és később folytatni szeretné, könnyen lehet el fogja felejteni melyik jel mit jelent, de ez legyen most az ő problémája, nem kell abbahagyni ugyebár. A történet egy sarkkörön kezdődik, a pilótának nem volt más választása le kellett szállni, de hála a vastag hótakarónak viszonylag sérülés nélkül túl sikerült élni. Viszont a pilóta beragadt a fülkébe, az utas leszünk mi, aki elindul egy lehetetlen küldetésre, segítséget keresni ezen a kihalt senkiföldjén. Miközben megyünk előre, nyomozunk, keresgélünk folyamatosan visszatekint a játék a múltunkra és arra hogyan ismertük meg szerelmünket és hogy miért indultunk el erre az útra. Fantasztikus látvány, elképesztő zene, kicsit nehézkes és körülményes irányítás, de alapvetően mindent egybevetve erőteljesen hónap játéka gyanús. Mindenképpen próbáljátok ki.

Első Benyomás: 5/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

All of You:

Az All of You nagy kedvencem volt, imádnivaló rajzfilmes grafikájával és humorával azonnal elvarázsolt. Mi tyúkanyóval vagyunk, akinek az összes csibéje szétszóródik a vidéken egy apró baleset következtében (rajta maradnak a vonaton). Szóval nincs mit tenni utánuk kell erednünk, ráadásul gyalog. A játék rendkívül ötletesen vezet be minket a játékmechanikába, gyakorlatilag a bevezető történeten keresztül. Mi mindig csak egy kört fogunk látni és abba a történéseket kedvünkre megállíthatjuk és elindíthatjuk. Idővel több ilyen kör lesz, lesznek olyanok amiket horizontálisan felcserélhetünk egymással, lesz olyan amin forgathatunk egyet mintha egy érme lenne, de lesznek olyanok is amik folyamatosan mennek, nem lehet őket megállítani. Mi tyúkanyóval nem tudunk mit tenni, első körben mindig megnézzük ha előre elindulunk mi fog történni, majd miután valami sajnálatos baleset következtében elkapnak minket (illetve sok más látványos végünk is lehet ezen kívül) a következő alkalommal meg kell próbálni elkerülni a bajt, hogy eljuthassunk a kiscsibékig. Az ember nem is gondolná, hogy egy ilyen végtelenül egyszerű ötletből milyen komoly fejtörőket lehet kitalálni. Tény hogy teljesen át kell programozni az agyunkat, miután ez megtörtént már legfőképpen csak szórakozás lesz a játék nem kihívás. Persze akinek az időzítés a gyengéje az lehet hogy meg fog szenvedni egy-egy pályán, szerencsére a 70+ kihívás sok-sok kellemes órát ígér akár, családi körben is egy remek program tud lenni.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: *

 

Reigns: Beyond:

A Beyond ha minden igaz valami sorozat része, de tekintettel arra hogy nem találkoztam egyik korábbi részével sem, nem igazán tudhattam hogy mire számítsak. A helyzet az, hogy ennél a játéknál bizony nem árt ezt tudni, talán pontosan ezért lesztek ti jobb helyzetben és talán más lesz róla az első benyomásotok. A Reigns: Beyond egy egészen elmebeteg játék, rögtön az elején belecsapunk a lecsóba, valami 2001 Ürodüsszeia mesterséges intelligencia piros lencse néz ránk és rögtön kapjuk a feladatokat szöveges formában prezentálva és nekünk az lenne a dolgunk hogy a két lehetséges variáció közül válasszunk. A választásainknak komoly hatása lesz, ezek fogják befolyásolni a történetet, persze ez igazán csak akkor derül ki ha másodjára futunk neki a játéknak. Az írók gondolkozásmódja meglehetősen elmebeteg, leginkább olyan mintha a a Monty Pythont gyúrnánk össze a Galaxis útikalauzzal, szóval nem lesz valami könnyű kitalálni mi a helyes válasz, engedjük el inkább magunkat és élvezzük az utat, már ha valaki tudja élvezni ezt a játékot. Engem sajnos nem fogott meg így elsőre, de biztos vagyok benne hogy lesznek olyanok akiket igen, lévén a játék 4.9-es pontozással csücsül a legjobb játékok élén … érthetetlen, de a baj biztosan velem van.

Első Benyomás: 3/5
Orientáció: álló
Melegedés: *

 

The Pathless (A Hónap Játéka):

A Pathless az egyik olyan játék amire gyakorlatilag több mint egy éve várunk (közel két éve bejelentették már), igazából az Apple Arcade első reklámcímei között szerepelt, nem igazán tudom mi tartott a srácoknak ennyi ideig, hiszen a játék nem egy olyan komoly projekt vagy döbbenetes alkotás hogy az idő gondot jelenthessen. Ekkora csúszás után viszont az embernek joggal lehetnek nagy elvárásai, hát lássuk akkor hogy a Pathless megfelelt-e ezeknek. Az egyértelműen érződik rajta az első pillanattól fogva, hogy más mint a többi, nagyon igyekszik több is lenni, Journey és Children of the Sky magasságokba emelkedni. A történet kicsit sablonos, de a hangok, zenék és a látvány mind hozzátesznek a hangulathoz, ezektől valahogy már nem is lesz olyan sablonos. Mi az utolsó Vadász (Hunter) vagyunk akinek a szent feladata, hogy elutazzon a kérdéses szigetre ahonnan a sötétség elterjedt, hogy a világunk újra fénybe boruljon. Ez a küldetés eddig senkinek sem sikerült, tekintettel arra hogy mi vagyunk az utolsók meglehetősen nagy teher nyomja a vállunkat, de csak semmi pánik megoldjuk. A játék alapvetően egy ügyességi, logikai platformer, érdekes vál feletti kameranézettel. A célunk minden esetben az lenne hogy megfejtsük az adott pályát ami egy eléggé nagy Open World, kulcsokat gyűjtsünk, ajtókat nyitogassunk, közben felfedezzünk, feladványokat oldjunk meg és a történet már ragad is magával és beszippant. Nem éppen az a klasszikus értelemben vett Hónap Játéka, nem biztos hogy mindenkinek tetszeni fog, de egyértelműen kimagaslik a tömegből és hozza az elvárt Apple Arcade színvonalat.

Első Benyomás: 5/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * * *

 

Dead End Job:

Képzeljétek el ha a Szellemírtók nem New Yorkban tevékenykedtek volna, hanem valami suttyó paraszt déli államban és most képzeljétek el, hogy ti vagytok az egyik ilyen szellemírtó. A Dead End Job főszereplői igazi vérbeli redneck amcsi tahók, akik a kezükbe vettek egy protoplazma fegyvert és elindultak hogy kitakarítsák a várost a mindenféle rusnya dögtől. Nehéz ezt most leírni, de látni kell, tehát a grafika, a hangok és a zenei aláfestés is zseniális, iszonyatosan vicces és élvezetes. Az irányítás pofon egyszerű, a képernyő bal oldalával mozgunk a jobbal pedig 360 fokban lőni tudunk. Ha lefárasztottunk egy szellemet akkor pedig a porszívó gombbal jól beszippantjuk őket. A játéknak egyedi humora van, például amikor közlik velünk, hogy induljunk el a kijárat felé és gyakorlatilag hosszú hosszú szobákon keresztül megyünk a kijárat felé, mert minden ajtón az áll, hogy „Exit”. Vagy amikor az egyik szobában be van trutymózva egy ember és kétségbeesetten sikolt segítségért, erre közlik velünk a rádióban, persze délies tahó kiejtéssel, hogy na fiam takariccsad ki a szobát ezekbű a rusnya szellemkbű hogy ki tuggyad szabadítani ezt az idióta barmot. Piszkosul élvezetes, vicces, egyedi játék mindenkinek csak ajánlani tudom.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: * *

 

Dear Reader:

A Dear Reader egy igazi értelmiségi játék, nem elég hogy olyan híres regényeket olvashatunk benne mint a „Büszkeség és Balítélet” de mindeközben még oktatnak is minket, így gyakorolni tudjuk az angol nyelvet. Különbözőféle feladatok lesznek, lesz amikor az adott szóhalmazból kell kiválasztanunk az éppen odaillő szót, de lesz olyan is amikor komplett sorokat cserélhetünk ki egymással, vagy éppenséggel egymás melletti szavakat, de a cél midig az lesz hogy olvassunk, szórakozzunk és hogy kialakuljon a helyes szöveg. Hibázni természetesen lehet, a képernyő alján lévő tintapacák mutatják hogy hányszor, de minden helyesen kijavított oldal után kapni fogunk pár extra tintát. Ha elértünk egy megfelelő pontot akkor új könyveket tudunk venni és így haladhatunk előre amíg a könyvespolcunk tele nem lesz kijavított, helyesen megfogalmazott regényekkel. Nyilvánvalóan angoltudás kelleni fog hozzá, de némi szerencsével akár anélkül is tudjuk játszani.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: álló
Melegedés: *

 

Don’t Bug Me:

A Mars Mentőakció még várat magára, főhősünk egyedül maradt a vörös bolygón, nincsen más csak a háta mögötti reaktor és az ultra high-tech nanotechnológia aminek segítségével gyakorlatilag bármit le tudunk gyártani a pillanat tört része alatt. Erre bizony szükségünk is lesz lévén kiderült hogy a bolygó dugig van tömve mindenféle furcsa, bogárszerű lényekkel, akik folyamatos tömött sorokban rohamoznak minket. Emberünknek pályáról pályára nehezedik a helyzete, eleinte csak egy, majd kettő, majd egyre több pozíció is lesz amit védeni kell lévén minden irányból támadnak majd ránk. Kezdésnek csak egy védőtornyot tudunk építeni, majd lesz barikád, robbanó barikád, légvédelmi torony, hatalmas propeller ami hátrébb fújja a légi egységeket és még sorolhatnám. A játék közben vérpezsdítő nyolcvanasévekbeli dallam szól, a látvány egyszerű de stílusos, a játékélmény meg hatalmas. Engem megvettek kilóra, ti se hagyjátok ki.

Első Benyomás: 4/5
Orientáció: fekvő
Melegedés: *

 

Ennyi fért most ebbe a hónapba, remélem azért tetszett a kis csokrunk, találkozunk egy hónap múlva. Sziasztok! A játékokat az Appstore-ban található Apple Arcade-re való előfizetés után lehet letölteni és kipróbálni. Az első hónap ingyenes, utána havi 4.99$, az éves díj 49.99$.

 

Kapcsolódó tatalom:

>>> A Hónap Játéka: The Pathless

>>> Apple Arcade 2020 Október

>>> Apple Arcade 2020 Szeptember

 




Kommentek megjelenítése