Több felhasználó is hálózati problémákra panaszkodik az iOS 13 telepítése után
Többszöri hibajavítás után is gondok vannak az iOS 13-mal, különösképpen az iPhone X, 8 és 8 Plus készülékek az érintettek.
Az iOS 13 megjelenése a sok béta ellenére több hibát is magával hozott. Ezek egy részét az Apple az időközben már megjelent iOS 13.1, 13.1.1 és 13.1.2 esetén már javította, de van egy olyan probléma, amely még most is sokakat érint – ez pedig a hálózateldobási gond.
Amennyiben érintettek vagyunk, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy egyszerűen nincs térerő, a készülék csak azt írja ki, hogy Nincs szolgáltatás, vagy ha van is térerő, akkor hívásindításkor azt eldobja, és így nem vagyunk elérhetőek sem. Ezt adott ideig megoldja, ha a készüléket újraindítjuk, vagy be- és kikapcsoljuk a repülős módot, de utána ugyanúgy jelentkezik ez a probléma. Nézzük, mit lehet tenni addig, ameddig az Apple nem javítja ezt a hibát!
Bármely készüléken és szolgáltatóval előfordulhat
Az olvasóink visszajelzései alapján még akár az iPhone 6s is érintett lehet, de többségében az iPhone X illetve iPhone 8 és 8 Plus modellek tulajdonosai írták le ezt a problémát a hozzászólásaikban.
A szolgáltatók kapcsán sem lehet ujjal mutogatni, hogy márpedig csak ez vagy az lenne ludas, mert mind a Telekom, mind a Telenor és mind a Vodafone esetén kaptunk ezzel kapcsolatos visszajelzéseket.
Az iOS 12 megoldás lehet(ett)
Ameddig az iOS 13 megjelenése után az Apple még aláírta az iOS 12-t, addig mi mindenkinek azt javasoltuk, hogy egyszerűen tegye azt vissza a készülékére, és majd csak akkor frissítsen, ha már a visszajelzések alapján az Apple ezt ténylegesen javította is.
Az iOS 12.4.1 aláírási ablakát azonban az Apple 2019. október 4-én este bezárta, így akik addig nem tették vissza, azok onnantól kezdve már nem is tudják ezt megtenni.
Az Apple viszont még ilyenkor is meg tudja ezt csinálni – de általában nem egyszerű ezt kipréselni a cégből. Mivel a hivatalosan elérhető, legfrissebb verziónál korábbi visszaállítása, vagyis a downgrade nem kívánatos az Apple részére, így nem igazán várják tárt karokkal az ilyen kéréseket. Az tökéletesen megfelelő indok erre, hogy a frissítés óta a készülék alapfunkciója, a telefonálás nem működik megfelelően, illetve így a mobilinternet sem, amivel értelmét veszti a készülék.
Mindenesetre ez biztosan több napot fog igénybe venni, mert a hazai szervizpartnereknek már a legtöbb esetben az Apple európai szervizközpontjába kell kiküldenie a készülékeket.
Mivel szoftveres hibáról van szó, így emiatt az Apple nem fogja kicserélni a készülékünket.
Az átmeneti megoldás: tiltsuk le a 4G-t!
Ameddig az Apple ki nem ad egy frissítést, amiben ezt végre kijavítja, addig a hozzászólóink visszajelzései alapján az egyetlen működő megoldás erre, ha a 4G-ről átállítjuk a készülékünket 3G-re.
Ezt a Beállítások, Mobilhálózat alatt tehetjük meg a Hang és adat opció alatt, egyszerűen tegyük át a pipát a 4G-ről a 3G-re:
Igen, tudjuk, hogy ez kellemetlen megoldás, de az érintett készülékeken jelenleg sajnos ez a két opciónk van: vagy kínlódunk a hálózateldobással, vagy pedig átmenetileg kikapcsoljuk a 4G-t, és elviseljük a lassabb mobilinternetet addig, ameddig az Apple ki nem ad egy újabb frissítést, amiben ezt orvosolják.
Oszd meg ezt a cikket az ismerőseiddel, hogy tudjanak róla, mit tehetnek, ha érintettek!
Forrás: Szifon.com