Ha nem tud e-mailt küldeni vagy fogadni iPhone, iPad vagy iPod touch készülékén

Tippek és trükkök   |   2018.02.09 - 23:00   |   Írta: H.A   |   8145
09. feb Ha nem tud e-mailt küldeni vagy fogadni iPhone, iPad vagy iPod touch készülékén

A cikkből megtudhatja, hogy mi a teendő, ha nem tud e-mail-üzenetet küldeni vagy fogadni a Mail alkalmazás segítségével iOS-készülékén.

A kezdés előtti teendők

Az iOS iCloud és iTunes által tárolt biztonsági mentései az e-mail-beállításokat tartalmazzák, de az e-maileket nem. Ha valamelyik e-mail-fiók beállítását törli vagy módosítja, a korábban letöltött e-mailek eltűnhetnek az iOS-készülékről. 

Amikor készen áll rá, kövesse a következő lépéseket. Mindegyik lépés után ellenőrizze, hogy a probléma megszűnt-e.

A készülék csatlakoztatása az internethez

Ha meg szeretné tudni, hogy a készülék mobiladat-hálózat vagy Wi-Fi segítségével csatlakozik-e az internethez, a Safariban nyisson meg egy weboldalt, például a következőt: www.apple.com/hu.

El nem küldött e-mailek keresése a Kimenő mappában

Ha megjelenik egy üzenet, amely szerint nem sikerült elküldeni az e-mail-üzenetet, akkor az adott e-mail a Kimenő mappába kerül. Ellenőrizze a Kimenő mappát, és próbálja meg újra elküldeni az e-mailt:

  1. A Mail alkalmazásban koppintson a Postafiókok elemre a bal felső sarokban.
  2. Koppintson a Kimenő elemre. Ha nem látja a Kimenő elemet, sikerült elküldeni az e-mailt.
  3. Koppintson egy e-mailre a Kimenő mappában. Ellenőrizze, hogy helyesen adta-e meg a címzett e-mail-címét.
  4. Koppintson a Küldés elemre.    

Az e-mail-cím és a jelszó ellenőrzése

Ha a Mail jelszót kér az e-mail-fiókhoz, ügyeljen arra, hogy a megadott jelszó helyes legyen. Az e-mail-cím és a jelszó ellenőrzéséhez jelentkezzen be az e-mail-szolgáltató weboldalán.

Ha az e-mail-cím és a jelszó beírása után továbbra is hibát jelez a rendszer, forduljon az e-mail-szolgáltatóhoz, vagy a rendszergazdához. 

A beállítások ellenőrzése

Amikor készülékén beállítja az e-mail-fiókot, az iOS automatikusan a megfelelő beállításokat alkalmazza számos e-mail-szolgáltató esetében.

A fiók beállításainak helyessége ellenőrzése érdekében hasonlítsa össze a Mail alkalmazás beállításait az e-mail-fiók beállításaival:

  1. Lépjen a Beállítások > Fiókok és jelszavak menüpontba, majd koppintson az adott e-mail-fiókra.
  2. Koppintson a Fiók elem mellett található e-mail-címre a fiókinformációk megtekintéséhez, mint például a bejövő és a kimenő levelek kiszolgálói.
  3. Ellenőrizze az e-mail-fiókjához ajánlott beállításokat a Mail-beállítások lekérdezése eszközzel, és győződjön meg arról, hogy azonosak a képernyőn látható beállításokkal. Ha az e-mail-fiókhoz tartozó beállítások nem jelennek meg, forduljon az e-mail-szolgáltatóhoz, vagy a rendszergazdához.

Ha POP3 típusú e-mail-fiókkal rendelkezik, egyszerre csak egy készüléken tudja ellenőrizni az e-maileket. Zárja be az esetlegesen megnyitott levelezőprogramokat, illetve webes levelezőfiókok webhelyeit. A következő módon ellenőrizheti, hogy POP3-fiókot használ-e levelezéshez: lépjen a Beállítások > Fiókok és jelszavak menüpontba, koppintson fiókjára, koppintson a Fiók elemre, majd keresse a POP-fiókinformációk feliratot. A Mail-beállítások lekérdezése eszköz segítségével is ellenőrizheti a POP3 típusú e-mail-fiókjához ajánlott beállításokat.

Ha e-mail-szolgáltatója a 25-ös port használatát írja elő fiókjához, csak akkor tud e-mailt küldeni, amikor e-mail-szolgáltatója hálózatához csatlakozik. Egyeztessen az e-mail-szolgáltatóval a beállításokat és a szolgáltatás elérhetőségét illetően.

Ha továbbra is szüksége van segítségre

Forduljon az e-mail-szolgáltatójához. Azt is megteheti, hogy eltávolítja az e-mail-fiókot, majd újra beállítja.

Segítség igénylése az e-mail-szolgáltatótól vagy a rendszergazdától

  1. Vegye fel a kapcsolatot a szolgáltatóval, illetve ellenőrizze a szolgáltató rendszerállapotot jelző weboldalán, hogy fennáll-e szolgáltatáskimaradás. 
  2. Kérdezze meg e-mail-szolgáltatóját vagy rendszergazdáját, hogy be van-e kapcsolva valamilyen biztonsági funkció vagy korlátozás az e-mail-fiókjára vonatkozóan (például kétlépcsős ellenőrzés). Előfordulhat, hogy készülékén csak akkor tud e-maileket küldeni és fogadni, ha rendelkezik egy speciális jelszóval, vagy kérelmezte e-mail-szolgáltatójánál a szükséges jogosultságokat.
  3. Ellenőrizze az e-mail-fiókjával kapcsolatos beállításokat e-mail-szolgáltatója vagy rendszergazdája segítségével, ezzel megbizonyosodva a helyességükről.

Az e-mail-fiók eltávolítása és ismételt beállítása

  1. A számítógépén jelentkezzen be az e-mail-szolgáltató weboldalán. Győződjön meg arról, hogy itt az összes e-mailje megtalálható, vagy hogy az e-maileket elmentette egy olyan helyre, amely nem az Ön iOS-készüléke.
  2. Az iOS-készüléken lépjen a Beállítások > Fiókok és jelszavak menüpontba.
  3. Koppintson az eltávolítani kívánt e-mail-fiókra.
  4. Koppintson a Fiók törlése elemre.
  5. Állítsa be fiókját ismét.

Forrás: Apple 

Kapcsolódó cikkek: 

 


Kommentek megjelenítése