Így tedd jobbá apróhirdetésed!
Tippek és trükkök apróhirdetőknek a biztos eladáshoz.
Miért ilyen borzalmas szinte minden apróhirdetés szövege, felépítése?
A legtöbb ember, mintha csak hirdetni akarna, de eladni nem. Én szeretek használt, de újszerű termékeket vásárolni, ennek oka a jó ár-érték arány. Azonban, elkeserítő, ahogyan kinéz a legtöbb hirdetés.
Ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején. Az egyszerűség kedvéért, hellyel-közzel a saját példámon keresztül bemutatva a használt termékek borzalmas piacát.
A közelmúltban szeretett telefonom feladta a harcot, ezáltal váltanom kellett. Mint korábban említettem, én előnyben részesítem a használt, de új állapotú dolgokat, legyen szó telefonról, laptopról, vagy akár autóról. Az oka egyszerű: kiváló ár-érték arányt lehet elérni, ha nem létszükségletű a vásárlás. Szóval, nekiláttam bújni a hazai, általam kedvelt apróhirdetési oldalakat.
Mit lehet elvárni egy hirdetéstől?
Legyen feltöltve jó minőségű kép. A feltüntetett ár legyen alkuképes. Az eladó legyen rugalmas, főleg, ha elmegyek a termékért a neki megfelelő időintervallumban. Ami pedig a legfontosabb, legyen megadva telefonszám, ha vásárolni akarok, nem szeretnék e-mailt írogatni és várni a válaszra. Telefonon lehet korrekten érdeklődni és megbeszélni a részleteket. Azonban, a legtöbb hirdetés ezen apróságoknak sem képes megfelelni.
A további buktatók
Amennyiben, az előbb felsorolt alapvető elvárásoknak megfelel egy hirdetés, akkor is van számos buktató. Az első, amikor a telefonszámon nem elérhető a hirdető semmilyen időpontban. A második, amikor telefonban kiderül, hogy mégsem olyan állapotban van a kívánt termék, mint a hirdetésben szerepelt.
Amikor az ember nem csak hirdetni, hanem eladni is akar
Mint egy korábbi cikkben is szó volt róla, ahhoz hogy piacvezető legyen egy vállalat nem elég a minimálisan elvárható szintet nyújtani. Ezt le lehet fordítani a használttermékek piacára is. Nem elég a fentebb említett minimum elvárásokat teljesíteni. Többet kell adni, mint a konkurens hirdetők, ezáltal kelhet el gyorsan a hirdetett termék.
Véleményem szerint fontos, hogy egy közepes hosszúságú, 150-300 szóból álló összefüggő szöveget is megadjunk a hirdetésünknél. Az előnyöket, fontosabb jellemzőket felsorolással kiemelve. Ennek több pozitív hozadéka is van. Egy ilyen hosszúságú szöveg kiszűri azokat, akiket valójában nem is érdekel a hirdetés. Pontos, mindenre kiterjedő választ adhatunk benne, az előnyök és az ajánlat hangsúlyozásával. Egyszóval, egy jó használttermék hirdetés olyan kell legyen, mint egy jól megírt DM levél (direkt marketing levél/reklámcélú levél).
Szerintetek is siralmas a helyzet az apróhirdetési oldalakon fellelhető hirdetéseknél?
Forrás: maon.hu