Az Apple uralja a viselhető kütyük piacát
Az almás logós wearable készülékek a jelek szerint világszerte igen kiválóan fogynak.
A Canalys piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy 2022 utolsó negyedévében világszerte mintegy 50 millió csuklón viselhető kütyüt értékesítettek, ami 18 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához képest, amikor is még 61 millió ilyen termék talált gazdára.
A jelzett időszakban 13,8 millió csuklón viselhető készüléket adott el az Apple, ami jelentős csökkenést jelent az egy évvel korábbi 16,5 milliós mennyiséghez képest, azonban még így is az Apple eladásai csökkentek a legkisebb, mintegy 17 százalékos mértékben. Az almás logós vállalat piacrésze nem kevesebb, mint 27,5 százakékra tehető.
A képzeletbeli dobogó második fokára a Google állhat fel, a keresőóriás wearable eladásai 25 százalékos csökkenést követően 4 milliós mennyiségre estek vissza, így a vállalat piaci részesedése jelenleg 8 százalékos. Hatalmas mértékben, 46 százalékkal romlottak a Xiaomi eladási mutatói, a kínai gyártó a korábbi 6,7 millió helyett csak 3,6 millió terméket tudott eladni, melynek következtében a piacrésze 10,9 százalékról 7,2 százalékra olvadt.
Az amerikai-kínai kereskedelmi háború miatti Google-mentesség következtében a mobilpiacon szinte teljesen elbukott Huawei wearable eladásai 42 százalékot zuhantak, a kínai cég 5,5 millió helyett csak 3,2 millió ilyen eszközt tudott forgalomba hozni, miközben a részesedére 9,1 százalékról 6,4 százalékra csökkent.
A Samsung szintén nehéz időket él át: a koreai gyártó csuklón viselhető termékeiből mindössze 2,9 milliót adtak el az elmúlt negyedévben, ami éves szinten 35 százalékos visszaesésről tesz tanúbizonyságot. A Samsung piacrésze egy év alatt 7,4 százalékról 5,9 százalékra csökkent. Érdekesség, hogy az Apple 2022 utolsó három hónapjában közel ötször annyi wearable terméket adott el, mint a Samsung, ami sokkolóan nagy különbség.
A teljes 2022-es esztendőt tekintve 3 százalékkal nőttek a normál okosóra eladások, a szerényebb tudású okosórákból 21 százalékkal több fogyott, mint 2021-ben, ellenben a smartband kategóriás termékek eladásai 39 százalékot zuhantak.
2022-ben összesen 41,4 millió készüléket adott el az Apple, ami 22,6 százalékos piacrészt hozott össze. Ezt követően a Xiaomi (9,3 százalék), a Huawei (8,3 százalék), a Samsung (7,7 százalék), illetve a Google (6,4 százalék) következik a sorban. A Canalys elemzői úgy vélik, hogy 2023-ban várhatóan 2 százalékkal fog növekedni a piac.
Az Apple Watch SE 130 ezer forinton nyit, az Apple Watch Series 8 alapára 210 ezer forint, a mindent bele kategóriás csúcsmodellért, az Apple Watch Ultráért pedig 420 ezer forintot kell fizetnünk.
Kapcsolódó cikkek:
Besárgultak az új iPhone-ok
Alaposan veri az iPhone-okat a kamerás mobilok új királya
Íme az első képek az iPhone 15 Próról