Alaposan megvágták az ingyenes Apple Musicot

Tech Hírek   |   2022.02.07 - 12:51   |   Írta: L Ferenc   |   7701
07. feb Alaposan megvágták az ingyenes Apple Musicot

Az új felhasználók egész biztosan nem örülnek majd a változtatásnak.

Az Apple 2015-ben indította el zenei streaming szolgáltatását, az Apple Musicot, mely a kezdetektől fogva úgy próbált új felhasználókat toborozni, hogy mindenki számára ingyen és bérmentve volt használható három hónapig. E tekintetben most azonban komoly változás állt be, ugyanis az Apple Music immár csak egyetlen hónapig használható ingyenesen. 

Akad azért némi jó hír is, ugyanis a különböző új Apple termékeket vásárlók továbbra is 6 hónapnyi ingyenes Apple Music használatot kapnak. Ezen termékek közé tartoznak többek közt az AirPods vezeték nélküli fülhallgatók, a Beats eszközök és a HomePod mini okos hangszórók. Ugyancsak pozitívum, hogy a szolgáltatás árát nem emelte meg a vállalat. 

Nem tudni, hogy pontosan mi áll az ingyenes időszak időtartamának jelentős lerövidítése mögött. Sokak szerint furcsa lépésnek lehetünk tanúi, ugyanis az Apple jó ideje küzd azzal, hogy feljöjjön a zenei streaming piacot jó ideje uraló Spotify szintjére, ebben azonban vélhetően nem igazán segít majd az ingyenes tesztidőszak harmadolása. 

Az Apple Music egyéni előfizetése havonta 1490 forinttal vékonyítja el a pénztárcánkat, a családi-, illetve diákcsomagok ára pedig rendre 2290, illetve 699 forint. Az 1 hónapig ingyenesen használható Spotify Premium egyéni csomagjának havidíja 4,99 euró, a legfeljebb hat fő által használható családi csomag 7,99 euróba kerül, a hallgatóknak szánt előfizetés havidíja pedig 2,49 euró. Lényeges különbség, hogy a Spotifytól eltérően az Apple Music nem rendelkezik ingyenes előfizetési formával. Utóbbi igen sok új előfizetőt hoz a svédeknek, még akkor is, ha a zenék között reklámok hangzanak el. 

Az Apple Music előfizetői több mint 60 millió digitális zenéhez férnek hozzá, és a Spotify felhasználók sem igazán panaszkodhatnak a több mint 50 milliós kínálat kapcsán. A készülékekre letölthető és bármikor offline módon hozzáférhető muzsikák maximális száma az Apple Music esetében 100 ezer, a Spotify esetében pedig 10 ezer. Hangminőség tekintetében nincs túl nagy különbség, az Apple Music 256 Kbit/s-os AAC-, a Spotify pedig 320 Kbit/s-os OGG állományokban tárolja a zenéket.

A vájt fülűek által olyannyira kedvelt veszteségmentes tömörítés nincs, ilyen 1411 Kbit/s-os FLAC zenéket jelenleg csak a Deezer, a Tidal és a Qobuz kínál az előfizetői számára.

Az előfizetéses zenei szolgáltatások jelenleg globálisan mintegy 524 millió előfizetővel rendelkeznek. A piacot egyértelműen a Spotify uralja, melynek piaci részesedésre eléri a 31 százalékot. A képzeletbeli dobogó második fokára az Apple Music állhat fel a maga 15 százalékos részesedésével, ezután pedig minimális lemaradással következik a 13-13 százalékon álló Amazon Music és Tencent Music.

A YouTube Music 8 százalékos, a NetEase 6 százalékos, a Deezer és a Yandex pedig 2-2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, az összes többi szolgáltató pedig a fennmaradó 10 százalékon osztozkodik. A piac egésze egy év alatt 26,4 százalékkal növekedett, illetve megjegyzendő, hogy az élen tanyázó Spotify dominanciája némileg csökkent a közelmúltban. Utóbbi szolgáltató 2019-ben, illetve 2020-ban még rendre 34, illetve 33 százalékos piacrésszel bírt.

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése