Új rekordon az Apple márkaértéke
Az almás logós brand minden korábbinál többet ér 2022 elején.
A Brand Directory évről évre összeállít egy toplistát, melyen a világ legnagyobb márkaértéket képviselő globális vállalatai sorakoznak szépen egymás után. Nem meglepő módon a 2022-es ranglistát is az Apple uralja, melynek márkaértékét jelenleg 355 milliárd dollárra becslik. Egy évvel ezelőtt még "csak" 263 milliárd dollárra taksálták az Apple-t, melynek márkaértéke ezek szerint mintegy 35 százalékkal nőtt alig 12 hónap alatt.
A képzeletbeli dobogó második fokára a 350 milliárd dolláros márkaértékű Amazon állhat fel, mely a tavalyi 254 milliárd dollárhoz képest közel 38 százalékos javulást jelent. A bronzérem a Google-nek jár, mely a 2021-ben feljegyzett 191 milliárd dollárhoz képest 2022-ben már 263 milliárd dollárt ér, ami ugyancsak mintegy 38 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot.
Ahogy az első három helyen, úgy a negyedik pozícióban sem történt helycsere, utóbbin változatlanul a Microsoft tanyázik, melynek márkaértéke az elmúlt esztendőben 140 milliárd dollárról 184 milliárd dollárra nőtt. Az ötödik-hatodik pozícióban találkozhatunk az első helycserével: a 93 milliárd dollárról 111 milliárd dollára javított Walmart feljött az ötödik helyre, a 102 milliárd dollárról 107 milliárd dollárra feljött Samsung pedig lecsúszott a hatodikra. Utóbbi vállalat a toplista élmezőnyének első olyan cége, mely nem amerikai, hanem dél-koreai.
A 81 milliárd dollárról 101 milliárd dollárra előrelépett Facebook maradt a hetedik, mint ahogy a 72 milliárd dollárról 75 milliárd dollára javított kínai ICBC is maradt a nyolcadik. Érdekesség, hogy a szintén kínai Huawei a tizenötödik pozícióból feljött a kilencedik helyre, ugyanis a márkaértéke 55 milliárd dollárról 71 milliárd dollára nőtt. Vagyis ezek szerint az amerikai-kínai kereskedelmi háború negatív hatásait és a Google ökoszisztéma elbukását más területeken kompenzálni tudta a Huawei.
A tizedik helyen a korábbi kilencedik Verizon található. Az amerikai szolgáltató 68 milliárd dollárról alig 69 milliárd dollárra tudta növelni a márkaértékét.
Kapcsolódó cikkek:
- Komolyabb zoomot kap az iPhone 15 Pro és Pro Max
- Van még hova fejlődnie az Apple Musicnak
- Mit tud egy 13 millió forintos új iPhone?