Úgy viszik a tableteket, mint a cukrot

Tech Hírek   |   2021.05.06 - 09:16   |   Írta: L Ferenc   |   989
06. máj Úgy viszik a tableteket, mint a cukrot

A táblagép szektort továbbra is az Apple uralja.

2021 első három hónapjában globálisan mintegy 39,7 millió tabletet adtak el, ami 51,8 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakához képest. Ez többek közt a koronavírus számlájára írandó, ugyanis az otthon tanulás, illetve a home office jelentős extra forgalmat generál a piacon. 

Az Apple nem szokta elárulni, hogy pontosan hány tabletet ad el. Az amerikai gyártó április végén arról számolt be, hogy az idei év első negyedévében 7,81 milliárd dolláros bevétele származott az iPadek eladásából, ami éves szinten nem kevesebb, mint 79 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy ez körülbelül hova helyezi a piacon az Apple-t?

Nos, ugyanoda, ahol eddig is volt az Apple, a legelső helyre. A Canalys piackutató cég legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy 2021 első három hónapjában világszerte mintegy 15,2 millió almás logós tablet talált gazdára, ami 50,3 százalékos növekedést jelent 2020 első negyedévéhez képest. És egyben azt is jelenti, hogy az Apple piaci részesedése eléri a 38,2 százalékot.

A képzeletbeli ezüstérem a Samsungnak jár, mely az utóbbi negyedév során globálisan 8 millió táblagépet tudott eladni. Ez 59,9 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot és ezt eredményezi, hogy a dél-koreai gyártó piacrésze jelenleg körülbelül 20,2 százalékos. 

Az ugyancsak dobogós Lenovo 3,8 millió eladási mennyiséggel 9,5 százalékos szeletet hasít ki magának a piaci tortából, ami nem rossz eredmény: konkrétan 133,5 százalékos növekedést jelent. 

Az utóbbi egy évben az Amazon tableteladásai nőttek a legnagyobb mértékben, az amerikai vállalat ezen termékei 197,9 százalékos forgalomnövekedést hoztak. Az Amazon 3,4 millió tabletet adott el az elmúlt negyedévben, piacrésze 8,7 százalékra tehető. 

Végül, de nem utolsó sorban az amerikai-kínai kereskedelmi háborút megszenvedő Huaweiről is említést kell tennünk. Ez a kínai gyártó 2021 első negyedévében mindössze 2,1 millió táblagépet dobott piacra, vagyis 27,9 százalékkal rontott a korábbi eredményén. A Huawei piacrésze jelenleg mintegy 5,4 százalékos.

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése