Iszonyatos zuhanásban az okostelefon piac: A Samsung, az Apple és az LG is profitot vesztett
Az utolsó negyedév adatai alapján az okostelefon piac stagnál, a vásárlási kedv rossz, a nagy gyártók pedig komoly profitot vesztenek.
Nem az Apple az egyetlen gyártó, amely képtelen elérni a kitűzött célokat.
Az almás vállalat mellett a Samsung és az LG is hasonló cipőben járnak. Ennek okai eltérőek lehetnek, de az okostelefon piac ennek a három vállalatnak köszönhetően áll rosszul.
Nem sikerült az áttörés, a dél-koreai gyártó is visszaesésről számolt be.
A Samsung az elmúlt három hónapban (decemberrel bezárólag) 10,8 billió koreai won (nagyjából 9,67 milliárd dollár) bevételt könyvelhetett el, ami 29 százalékkal kevesebb a tavalyi adatokhoz képest és 18 százalékkal alacsonyabb az elemzők által becsült 13,2 billió won-hoz képest. A vállalat a memóriacsipek üzletének gyenge teljesítését, valamint az okostelefonok piacán tapasztalt fokozott versenyt hibáztatta. A Samsung nem számít arra, hogy a következő üzleti negyedévben a memória üzletág jelentősen felemelkedne (az elemzők úgy vélik, hogy az adatközpont-ügyfelek, mint az Amazon, a Microsoft és a Google, már elég memóriával rendelkeznek), de a vállalat reméli, hogy a második félévben javulást fog tapasztalni.
Az LG nyeresége annyira visszazuhant, hogy az elemzők féltek leírni.
Ennél is megdöbbentőbb az LG teljesítménye: a másik dél-koreai gyártó utolsó negyedévben mért nyeresége 80 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest. Az elemzők 387 milliárd won-ra számítottak, de az LG csak 75,3 milliárd won-t könyvelhetett el (ez nagyjából 67 millió dollár). Az LG még nem nyilatkozott a visszaesések konkrét okáról, de az elemzők szerint az új okostelefonok marketing költségei és a magas év végi bónuszok okozhatták a visszaesést. Várhatóan az LG és a Samsung egyaránt közzéteszi a részletes eredményeiket ebben a hónapban.
Hova tűnt az Apple varázsa?
Korábban az Apple vezérigazgatója, Tim Cook sem tudott semmi bíztatót írni a részvényeseknek küldött levelében. Ebben azt részletezte, hogy gyenge első negyedéves bevételekre számíthatnak, mivel az Apple-nek nem sikerült annyi iPhone készüléket értékesíteni, amennyire korábban számítottak. Alacsony vásárlási kedv jellemezte a kínai és az egyéb piacokat egyaránt.
Természetesen mindhárom vállalat más termékekkel és szolgáltatásokkal rendelkezik, de a náluk tapasztalható visszaesés kihatással lesz a teljes okostelefon piacra és remekül rámutat a súlyos problémákra.
Eközben egyes kínai gyártók rekordbevételről számolnak be és sokan a nyugati piacokat is képesek voltak meghódítani. Emiatt nagy esély van rá, hogy 2019-ben az egész okostelefon piac átformálódhat.
Forrás: AppleRider/HasznaltAndroid
Kapcsolódó cikkek:
- A CES-en trollkodik az Apple
- Íme az első Galaxy S10 árak
- 25 ok, amiért az iPhone XS Max jobb, mint a Galaxy Note 9