Nyomul a Samsung, visszaszorul az Apple
Lássuk, hogy az elmúlt negyedévben hogyan alakultak az okostelefon-piaci erőviszonyok!
A TrendForce piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében világszerte mintegy 81 millió Samsung okostelefon talált gazdára, ily módon a dél-koreai gyártó továbbra is a világ elsőszámú smartphone gyártója a maga 27,8 százalékos piacrészével. A Samsung a jelek szerint sikeresen menetel előre, hiszen az előző negyedévben még csak 22,1 százalékos részesedéssel rendelkezett - a jó teljesítményben komoly szerepe van a március elején piacra dobott Galaxy S7 csúcsmobiloknak.
A képzeletbeli dobogó második fokára az Apple állhat fel, mely az elmúlt időkben várakozásokon alul teljesített: a TrendForce adatai szerint az amerikai vállalat piacrésze az elmúlt néhány hónap során 20,9 százalékról 14,4 százalékra csökkent. Érdekesség, hogy míg az előző negyedévben még csak 1,2 százalékpontnyi különbség volt a Samsung és az Apple piacrésze között, most már 13,4 százalékpont a differencia, és elmondható, hogy a Samsung közel kétszer annyi okostelefont adott el az első negyedévben, mint az Apple, melynek legújabb iPhone SE modellje csak áprilisban került boltokba.
A bronzérem birtokosa a 9,5-ről 9,3 százalékra zsugorodott kínai Huawei, majd pedig az 5-ről 5,8 százalékra javított kínai Lenovo, az 5-ről 5,5 százalékra növekedett kínai Xiaomi, illetve a 4,5-ről 5,1 százalékra előrelépett dél-koreai LG következik a sorban. A negyedév során világszerte mintegy 292 millió smartphone-t adtak el, ami éves szinten 1,3 százalékos, negyedéves szinten pedig 18,6 százalékos csökkenést jelent.