Az Apple árulja a legmegbízhatóbb notebookokat

Tech Hírek   |   2016.02.22 - 19:49   |   Írta: Pausch Rita   |   3848
22. feb Az Apple árulja a legmegbízhatóbb notebookokat

Íme, egy felmérés eredményei, hogy miért a MacBookok a legmegbízhatóbbak!

A HVG-ben ma megjelent felmérésből kiderül, hogy az Apple mennyire megbízható és, ahogy ők fogalmaznak, kevésbé „romlékony” az összes többi gyártóval összehasonlítva.

A portál az adatait a Consumer Reports-tól (CR) nyerte. A CR a világ egyik legnagyobb, független, nonprofit, fogyasztókat szolgáló szervezete. Különféle tesztjeikhez ők maguk vásárolják meg a termékeket és tesztelik, így nem befolyásolják őket a hirdetők és nem hagyják, hogy eredményeiket PR célokra használják fel.
A következő adataikat egy online elérhető teszt kitöltéséből nyerték, 58 000 felhasználó bevonásával, akik 2010 és 2015 között vásároltak notebookot. Az összes válaszadó 20%-a tapasztalt a készülékeiken olyan meghibásodást az első három évben, ami komolyan befolyásolta a használatot.

 A felmérés alapján az utóbbi években az Apple bizonyul a legmegbízhatóbbnak a 1%-os meghibásodási aránnyal az első három évi használat során. A Samsung és a Gateway 16%-os aránnyal a második helyezett, az összes többi gyártó (pl. Acer, Lenovo, Toshiba, HP, Dell és az Asus) pedig 18‒19%-kal következik.

Azon egyéb gyártók termékei, melyek az átlagosnál nagyobb, legalább heti több, mint 20 órát használtak, nagyobb hibaszázalékot produkáltak a fentieknél. Hasonló a helyzet a fokozott igénybevétel esetén az Apple felhasználóknál is. Azoknál, akik átlagosan 23 órát használják heti lebontásban a készüléküket, 15%-ra nő a meghibásodás esélye.

Az MacBook felhasználók szintén találkoznak azért gondokkal, például, hogy az első évben a meghibásodás esélye náluk nagyobb, arányaiban 3‒4%-ra tehető, míg más gyártóknál ez jóval kisebb. Ráadásul egy Apple szervizelése még többe is kerül garancián túl, mint a többi márkáé.    

Az egyéb gyártók gépei közül 55%-nál a hiba többször is előfordul, míg az Apple gépek esetében ez kisebb, 42%-os arányt mutat.

Tehát a CR amellett, hogy kifejezetten javasolja az Apple gépek vásárlását, hozzá a kiterjesztett garancia megvételét is kiemeli, amit a vásárlók 36%-a egyébként meg is vesz. (Itt megjegyzendő, hogy egészen mást jelent egy Apple Care terméktámogatás egy amerikai ügyfélnek, mint például egy magyarnak.) Szintén hozzátartozik a kerekebb képhez, hogy más gyártók esetében nem javasolják a garancia kiterjesztést, mert a legtöbb egyéb gyártó alapban hosszabb garanciaidőt biztosít.

A pszichológusok megállapították, hogy egyetlen negatív tapasztalat felülírásához sokkal több pozitív tapasztalatra van szükség. Egy racionális vásárló – már, ha létezne ilyen – azt mondaná, hogy bár az egyéb gyártók gépei talán nagyobb hibaszázalékkal működnek, de olcsóbbak is. A vásárlók nagy része azonban kicsit sem racionális fogyasztása során. A magasabb meghibásodási szám tükrében a CR arra az eredményre jutott, hogy az Apple felhasználói elégedettsége 71%, míg a többi gyártó felhasználóinál ez csak 38%.

Mindezek alapján és a minta nagyságának tükrében kijelenthető, hogy a MacBook jobb minőségű, megbízható termék, de…

De arról sem szabad megfeledkezni, hogy a MacBook egy prémium termék. A felmérésnél pedig azt a nagy hibát követték el a kitalálói, hogy nem kategorizáltak árak szerint. Az ugyanis teljesen egyértelmű, hogy egy több, mint 300 000 forintos indulóárú termékkört nem hasonlíthattak volna egy akár belépési árszínvonalú termékkörhöz, ez ugyanis nagyban befolyásolja az eredményeket. Szintén nem található válasz arra, hogy milyen arányú merítés történt, milyen arányban válaszoltak az Apple és az egyéb gyártók felhasználói.  

Forrás: Consumer Reports

Képek forrása: HasznaltAlma.hu

Kapcsolódó cikk:  MacBook Air vagy MacBook Pro? Egy kis segítség ha nem tudnál dönteni


Kommentek megjelenítése