Nagyobbat szólhat a Watch, mint az első iPhone
Nem nehéz szkeptikusnak lenni az Apple Watch-csal kapcsolatban: az Apple első okosórája; igazából még ma is nehéz megmondani kinek/kiknek is szól; nem volt egyértelmű hogy milyen lesz a fogadtatása, stb. Nos, a fogadtatás pozitívnak mondható végül is, viszont a létjogosultsága és szükségessége még nem teljesen világos.
Van egy olyan marketinges szakkifejezés, hogy "turnaround test". Ezen egy iPhone (vagy bármelyik okostelefon) gond nélkül átmegy. A dolog lényege, hogy például elindulunk valamerre otthonról, már a kocsiban vagyunk és vezetünk, mire rájövünk, hogy a mobilunkat otthonhagytuk. Nagy többségünk ekkor visszafordul és rohan szeretett okostelefonjáért. Tehát a teszt lényege a kütyük sikerének - tehát mennyire érezzük életünk elengedhetetlen részének - mérése. Nos, az Apple Watch-ban nincsen például SIM kártya. Így inkább csak egyfajta kiegészítője kommunikációs központuknak, ami a telefonunk. Valószínűleg nem fordulnak vissza érte a sarokról.
Már csak ezt végiggondolva is arra lehetett számítani, hogy a Watch eladásai nem lesznek egetrengetőek az elején, mégha az Apple fantasztikusan jól el tudja bármiről hitetni velünk, hogy arra szükségünk van.
Most pedig nézzünk kicsit a múltba: 5.4 millió iPhone-t adtak el megjelenésének első évében. Noha még nincsenek hivatalos eladási adatok a mindössze április 24-e óta elérhető Watch-ról, az előrendelések száma egészen jól megbecsülhető. E szerint 2,3 millió darabot rendeltek előre a hivatalos megjelenés előtt egy héttel! Összehasonlításként: két és fél hónapba telt az első iPhone-nak, hogy elérje az 1 milliós eladott darabszámot. Finoman szólva is, jó úton halad az első Watch, hogy befogja az első iPhone-t. És még hol van a karácsonyi szezon...
De azt se felejtsük, hogy a Watch esetében mobilszolgáltatók nem járulnak hozzá a marketinghez, eladásokhoz. Ráadásul, iPhone nélkül a Watch csak félkezű óriás - tehát Watchot csak iPhone tulajnak lehet eladni.
Nyitott kérdés még a Watch sikere, mindenesetre jelenleg szárnyal és gyorsabban fogy, mint az iPhone, amikor az is úttörőnek számított. Noha 8 év alatt az Apple is sokkal jelentősebbé vált, ez még így is hatalmas eredmény.
Forrás: www.forbes.com