Párizsi boltnyitó, mint szimbólum

Tech Hírek   |   2015.04.09 - 22:01   |   Írta: Pausch Rita   |   1528

Elérkezett az idő, hogy megnyissák a párizsi luxusáruházban, a Galeries Lafayette-ben, az Apple Watch üzletet és erre a jeles eseményre a hírek szerint maga Tim Cook is átruccant a francia fővárosba.

lafayette watch

Mindez persze nem pusztán azt jelenti, hogy az Apple vezérnek kedve támadt rongyos kiflit (croissant) reggelizni, mert megteheti, hanem azt mutatja, hogy bizony nagy jelentősége van ennek az eseménynek.
Miért? Ha a magas szintű divat kerül szóba, az első, amit említenek mindenhol, mint szimbólumot, az Párizs. Márpedig az Apple Watch, ellentétben a cég többi termékével, kifejezetten egy divatcikk és abból is a luxus kategóriát célozza, így a választás nem véletlen. A Galeries Lafayette ebben az esetben egyértelműen egy szimbólum.

Sok változást hoz az Apple Watch a cég életébe. Az Apple üzletei 14 éve ugyanazt a vonalat követik, és most úgy tűnik, hogy ebbe is változás köszönt be, hiszen egy luxusterméket nem lehet ugyanolyan körülmények között értékesíteni, mint a műszaki cikkeket, vagyis ehhez kell igazítani az üzleteket. Ez viszont kapóra jöhet egy olyan célnak is, ami akár megbújhat az Apple Watch mögött.

Az elmúlt években, ahogy az Apple termékek egyre népszerűbbé váltak a világon, különösen köszönhetően az iPhone-nak, a márka is kezdett átcsúszni egy teljesen más kategóriába és eljutni egy másik réteghez. Lassan az iPhone és az iPad maga is egyfajta top termékké vált.  

Persze ez egyáltalán nem meglepő, hiszen az Apple termékeinek az árázása, különösen, ha azok elhagyták Amerika partjait és rájuk kerültek a vámok, egy magasabb színvonalat képviseltek. Több országban egyre inkább státuszszimbólumként jelentek meg az Apple eszközök. Talán ez adta az ötletet ahhoz, hogy egy szinttel feljebb lépjen a cég. Ahhoz viszont szakítaniuk kell a Jobs diktálta egyszerűen nagyszerű és felhasználókhoz közeli, közvetlen irányvonallal és a rafináltan egyszerű, de sokkal elérhetetlenebb imázst kell teremteni. Az Apple Watch vízválasztó lehet, hogy sikerül-e a cégnek feljebb ugrani. 

Kép forrása: Forbes - Thierry Chesnot/Getty Images for Apple

Kapcsolódó cikk: Apple Watch a Lafayette-ben



Kommentek megjelenítése