Az Apple megszabadul a konkurens termékektől
Az Apple Watch április 10-től előrendelhető az online store-ban és április 24-től kerül forgalomba a boltokban. Igen ám, de azért, hogy a kedves nagyérdemű addig is kiválaszthassa, hogy milyen modellekért száll harcba az első napokban, már elvileg az előrendeléstől kikerülnek a boltokba a mintadarabok.
Ezúttal az előrendelés és a boltokba kerülés majdnem globális lesz az Apple gyakorlatától eltérően. Általában az USA-ban kezdik az értékesítést, ezúttal viszont egyszerre indul a legfőbb térségekben az eladás. Vagyis nyugodtan izzíthat mindenki, aki Németországban, vagy Angliában tervezi a sorbaállást, ugyanis mindkét hely a kezdő dátum országai között van.
Az Apple pedig úgy tűnik, nem szeretné a forgalmazást konkurens gyártmányokkal együtt kezdeni, ezért szépen megtisztítja az üzleteit a feleslegessé vált versenytársaktól. A MacRumors jelentésében írja, hogy a Re/Code felfigyelt több USA-beli Apple Store-ban is arra, hogy a gondos bocsok az áruházakban elkezdték eltakarítani a konkurens termékeket a polcokról, úgy, mint például az Apple által eddig még dédelgetett Nike+ Fuelband vagy a Jawbone UP. Ugyanakkor ez a fajta diszkrimináció nem kifejezetten márkákra vonatkozik, inkább a csuklón viselhető konkurens darabokat nem nézik jó szemmel, ugyanis a Jawbone UP Move és egyéb nem csuklón viselhető gyártmányok maradhattak a helyükön.
A söprögetés a boltokban persze nem új keletű, hiszen a Fitbit termékeit már tavaly kiszórták a polcokról, a Mio-t pedig már csak az online áruházakban lehet kapni elvétve.
Kép forrása: Apple