Az Apple luxusmárka lett Kínában, beelőzte a Hermès-t

Tech Hírek   |   2015.01.29 - 20:27   |   Írta: Pausch Rita   |   899

A férfiak gyakran igyekeznek megnyerni a nők kegyeit luxus ajándékokkal. Egy csomó lehetőség is van erre, lehet márkás ruhákat, luxus órákat, drága tollakat, akár autót vagy ékszert venni. Kínában azonban egyre menőbb szerelmi zálog az Apple termékek ajándékozása.

hermes2b

A Reuter beszámolója szerint az Apple egész egyszerűen letaszította trónjáról az addigi legkelendőbb luxusmárkát Kínában. A 19. századi gyökerekre visszatekintő márkanév pedig nem más, mint a Hermès divatház. Az eset azért is számít „nagy számnak”, ugyanis a Hermès mindenféle termékkel foglalkozik a ruházattól kezdve a parfümön át egészen a bőrárukig (még bőr iPad és iPhone kiegészítőket is árul!), ráadásul igencsak tetemes áron adja portékáit. Például a divatház terméke a Birkin-táska, ami a divatvilág és egyben a luxus egyik jellegzetes szimbóluma és, amire akár hosszú évekig tartó várakozási lista is van.

Bár az Apple a Hermès-t egyenesen a trónról taszította le, mégsem az egyetlen luxusmárka, amit beelőzött. Ezzel a húzással bevágott a Louis Vuitton, a Gucci, és a Chanel elé is.

Úgy tűnik, az elemzők nem tévedtek, amikor azt állították, hogy Kína az Apple egyik legnagyobb piaca is lehetne, hiszen minden jel, és a Kínában tomboló Apple őrület is arra mutat, hogy ez a jóslat akár valósággá is válhat. Az is igaz, hogy az Apple is nagyon begyorsított Kínában a folyamatosan nyíló üzletekkel.

Kínában a luxusmárkákon kívül is van egy immár neves, beelőzött vesztes is, ami nem más, mint a Xiaomi. A kiemelkedő fejlődés és a folyamatosan növekedő globális mobilpiaci részesedés ellenére is, az Apple Kínában rávert a Xiaomira, és ezzel a legfőbb gyártóvá vált a területen.  

Forrás: Ubergizmo, 9to5Mac, Reuters


Kommentek megjelenítése