Apróbb gondok adódtak az Apple Pay-el
Több iPhone 6 tulajdonos is problémát észlelt az almások új fizetési eszközével, az Apple Pay-jel kapcsolatban. Az Apple és a MacRumors fórumain több felhasználó is arról panaszkodott, hogy bizonyos változtatások – a készülék visszaállítása, kijelentkezés az iCloudból vagy jelszó eltávolítás – esetén az Apple fizetős szolgáltatása visszaáll alaphelyzetbe.
Az ilyen változtatásokat követően az Apple automatikusan eltávolítja a kapcsolódó bankkártyák adatait, hogy megvédjék a felhasználók bizalmas adatait, például a telefon elvesztése vagy ellopása esetén. Ebben az esetben a felhasználóknak újra el kell végezniük a telepítési folyamatot, és ismét hozzá kell adni a hitelkártya adatait. És itt van a probléma gyökere, ugyanis néhány felhasználó arról panaszkodik, hogy ez nem sikerül nekik.
A hibát követően az az üzenet jelenik meg a képernyőn, hogy a felhasználó forduljon a kártyakibocsátóhoz. A kérdés az, hogy mi okozhatja a problémát, egyes feltételezések szerint az Apple Pay az automatikus eltávolításnál nem töröl rendesen mindent, így bizonyos adatok blokkolhatják a hitelkártyát. Érdekes módon azoknak a felhasználóknak nem akadt ilyen problémája, akik manuálisan távolítják el a kártyájukat.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az iPhone 6 tulajdonosok hány százalékát érinti ez a hiba, abban viszont biztosak lehetünk, hogy Apple hamarosan hivatalos közleményt is kiad ezzel kapcsolatban.
Forrás: macrumors.com