Versenyben a Bing és a Yahoo, a Google pozíciójára iOS-en
2010-ben járt volna le először a Google térkép és kereső partnerkapcsolata az Apple-el, viszont akkor meg lett hosszabbítva. Azóta jelentősen átalakult a piac, most már a Siri alapértelmezett keresője a Bing, és jövőre újra le fog járni a Google szerződése, szóval még nem tudni hogy mit fog használni a Safari az új iOS-ben.
A Microsoft és a Yahoo is régóta nyújt alternatívákat a Google adatai helyett az iOS gyári programjai számára. A Bing például a Spotlight-ból is keres az interneten, és a Yahoo már a kezdetek óta a részvényes adatok forrása.
Elvileg mostanában mindkét céget felkereste Eddy Cue, az Apple internetes szolgáltatásaiért felelős vezérigazgatója. Arról viszont még nincs hír hogy cserélve lesz-e a Google, ha lesz egyáltalán, de ha így is döntenek, biztosan lesz választási lehetőség a beállításokban.
Korábban a Yahoo is tárgyalt az Apple-el a mobilos kapcsolataik bővítéséről, habár az iOS 8 kicsit változtatott a dolgokon, mivel az időjárás adatokat már a The Weather Channel szolgáltatja, a sok éves kapcsolatuk ellenére.
Ettől függetlenül egyértelműen sok energiát fordítanak a mobilos megjelenésükbe, és valószínűleg jobban is nyomulnak a Google helyére mint a Microsoft, de biztosan a pénz fog dönteni. A 2010-es megújítás óta a Google nagyjából évi 1 milliárd dollárt fizetett az Apple-nek.