Az Intel versenybe száll az Apple okosórával

Tech Hírek   |   2014.11.20 - 17:02   |   Írta: Pausch Rita   |   919

Bár az Apple még csak bejelentette az Apple Watch-ot, máris gyülekeznek a versenytársak. A Microsoft után, ezúttal az Intel szállt be egy kifejezetten a nőket célzó karkötő vagy karperec szerű okos darabbal a versenybe, 500 dollár körüli áron.

mica1

Az Intel MICA névre keresztelt okos karkötője alkalmas lesz arra, hogy a felhasználó fogadjon és megválaszoljon szöveges üzeneteket, emaileket és egyéb értesítéseket. A karperec 1,6 hüvelykes és 256X160-as felbontású OLED hajlított kijelzője diszkréten a csukló belső oldalára esik, ezzel is kerülve a feltűnést és főleg a futurisztikus vagy tech-függő hatást.

Az eszközön Linux fut és az Intelé mellett az intelligens figyelmeztetésekhez még a TomTom technológiáit is használja. Összeköttetésben áll a Facebook-kal és az Államokban népszerű szolgáltatásközvetítő rendszerrel a Yelppel és a Google szolgáltatásaival. Az akksi pedig az ígéretekhez híven két napig bírja feltöltés nélkül, de amúgy mikro USB-ről tölthető. Itt meg kell jegyeznem, kár, hogy a vezeték nélküli töltés kimaradt.  

mica3

Többféle dizájn is elérhető a fekete-fehér kígyóbőrtől, a kínai igazgyöngyön, a dél-afrikai tigrisszem és madagaszkári lápisz köveken át az orosz obszidiánig. Azzal bizonyosan beelőzi a Watch-ot, hogy már karácsony előtt a boltokba kerül, sőt attól a kötöttségtől is mentes, hogy nem muszáj okostelefonnal párosítani. A 495 dolláros vételárban ugyanis benne foglaltatik az AT&T két éves szolgáltatása is.

A trendeknek megfelelő darab kétségtelenül könnyen beilleszthető egy elegánsabb vagy sportosan elegáns női ruhatárba, bár azért a stílusából adódóan kötöttebb, mint az Apple Watch. Látható a tervezésen, hogy az Intel sokkal nagyobb figyelmet fordított a női igényekre, ami érthető is, hiszen a MICA kifejezetten nőknek készült, bár ezzel a döntéssel a piacnak elég egy nagy részét zárták ki. Hiszen eddig eléggé úgy tűnik, hogy a férfiak nyitottabbak valamivel a technikai újdonságokra. (Tisztelet a kivételnek.) Viszont ebből is látszik, hogy a gyártóknak mindig hátuk mögött kell hagyni bizonyos igényeket a tervezésnél.   

mica2

Mivel ez az eszköz kifejezetten a nőket célozza, az Intel nagyot rizikózik azzal, hogy a műszakibb beállítottságú nem, a férfiak, szinte teljes egésze kiesik, ami szintén a Watch irányába dönti a népszerűség mérlegét. Azért ez az okos eszköz, ha csak a piac egy szegmensében is, de igazán méltó ellenféllé válhat.


Kommentek megjelenítése