Az első találkozás a Restore üzlettel: kicsit sem gagyi
A belvárosban sétálva és a sok külföldit kerülgetve egy kicsit elhúztam a számat az úti célom felé közeledve. Lehet, hogy rossz ötlet? Vajon milyen puccos, sznob szervizbe fogok belépni? Már előre láttam magam előtt az unott fejeket, akiket épp megzavarok a fészbúkozás közben. Aggódva gondoltam a táskámban lapuló kis Ipademre és némi félelemmel vegyes izgalom járt át, amikor megpillantottam a Petőfi Sándor utca sarkáról a Restore-t.
Persze, a honlapjuk szép és színvonalas, az üzlet patinás helyen van, igényesnek tűnik, azért is ide jöttem. De ki tudja? Nagy levegő. Gyerünk! A bolthelységbe belépve kedvesen és közvetlenül fogadtak. Az azért jó érzést kelt az emberben, ha kedvesen fogadják. Persze ebből még nem következik, hogy akkor minden tökéletes, de én azért már ennek is örültem, mivel előítéleteim vannak az Apple termékek garancián túli szervizelésével kapcsolatban.
Néhol ugyanis furán mennek ezek a garancián túli Apple javítások. Gyakran eleve egyfajta kelletlen hozzáállással, kényszerűen ereszkednek le az üzletbe betérő ügyfélhez, mintha a javítással ők tennének szívességet. Volt, ahol hetekig, akár hónapokig hitegettek, aztán amikor végre elkészült, véletlenül sem annyiba kerül, amennyiben megegyeztünk. Szóval, itt ezzel a kedves köszöntéssel már más a nyitány és ez mindenképpen pozitív.
Bár eredetileg más szolgál ki, de közben szóba elegyedek egy szimpatikus fiatalemberrel, akiről kiderül, hogy ő a tulajdonos, Borsos Balázs. Gyorsan fényt derítünk arra is, hogy én meg a Használtalmától vagyok. Balázs meghív, üljünk le pár szóra az üzlet galériáján kialakított pihenő részben, amíg a kollégái intézik a minimet. Az almások tartsanak össze! Jó! Ettől most celebnek érzem magam, sőt Balázs megkínál: kávé, Red Bull vagy ásványvíz. A közel 40 fokban az utóbbit választom, de kicsit koppanok is, mert pár szó után kiderül: ez a hely nem azért van, hogy az olyan Használtalmás celebeket elkápráztassák, amilyen én vagyok, hanem bármelyik ügyfél helyet foglalhat, amíg várakozik. Ez jól kontrasztba kerül a fejemben azokkal a helyekkel, ahol az ember ácsorog egy fél órát, amíg eltűnnek a cuccával, hogy megnézzék, egyáltalán mi a helyzet.
Rögtön első körben hangot adok a pozitív benyomásomnak az üzlettel kapcsolatban. Balázs pedig mintegy magyarázatul elmondja, a Restore üzletpolitikája, hogy a szakmai tudás mellett, nagy hangsúlyt fektetnek az ügyfél központú hozzáállásra. Ennek pedig kiemelkedő része, hogy ténylegesen foglalkoznak az ügyfél igényeivel. Nem egy álmosoly mögül a pokolba kívánnak, hanem ők szeretik a kihívásokat, szeretik a nehezen megoldható feladatokat és a kritikus ügyfeleket. Szerinte általuk is fejlődnek. Úgy látom, ő jól ismeri és megérti, mi, almahasználók, nem vagyunk átlagosak.
További részleteket tudok meg róluk. Valami mazochista módon kiemelten örülnek Mac termékek javításának, de mivel szervizeseik több, mint 10 éve foglalkoznak ezzel, így minden Apple terméket szívesen fogadnak, köztük akár olyan feladatokat is, amik feladják nekik a leckét. Újra meglepődök, amikor kiderül, hogy ők alaplapokat is javítanak, megvan ehhez a megfelelő felszerelésük és hajlandóságuk is. Sok helyen elintézik az ilyesmit azzal, hogy „nem lehet megjavítani és csere”, pedig gyakran nem is olyan menthetetlenek az alkatrészek. Ezzel a szervizesek ugyanúgy tisztában vannak, mint az ezzel kábított ügyfelek. Megnyugodok. Azt még a szervizelés kezdetén megtudtam, hogy bár kaphatók új alkatrészek az üzletben, nagy készletük van bontottakból is, úgyhogy ha a minihez kell valami, úgy is megoldják. Kezdem azt hinni, hogy a minimmel nem lesz baj, mégiscsak jó helyre jöttem.
Azt azért álmaimban sem gondoltam, hogy a beszélgetés végére a kis betegem kész lesz. Balázs vállat von, és azt mondja, mindig törekednek a gyorsaságra is, amennyire a körülmények között lehetséges. Talán csak szerencsém volt. Mindegy. Örülök. Azért gyorsan még kíváncsiskodok egy kört, hogy az ár ugyan korrekt, de van-e garancia. A szervizlapra mutatnak, ott van rajta a szervizvezető pecsétje, hogy ellenőrizte. A nevével vállalja, hogy jó lesz. Ha nem, az ő fejéhez kell vágnom. Elég megnyugtató, hogy itt nem a láthatatlan ember javítja a cuccokat, mint máshol, ha visszamegyek, hogy baj van. Közben a szervizvezető személyesen is előkerül, ő is kedves és szimpatikus, úgyhogy mindkettőnk érdekében remélem, hogy utólag nem kell majd hozzávágnom semmit.
A látogatásom végére a Restore, az elmondottak, és ott a helyszínen tapasztaltak alapján is korrekt és szimpatikus. Buzdítok minden kedves olvasót, hogy teszteljétek ti is őket! Ha mindez túl szépnek tűnik, hogy igaz legyen, akkor igenis menjetek, nézzétek meg, akár „csak” kérdezzetek tőlük vagy „csak” nézzetek körül! Jó fejek, kedvesek, gyorsan és jól dolgoznak. Végre egy megbízható szerviz!