Elvérzett a Sony. Vajon az Apple tanul belőle?
Borzasztóan alakul a Sony PC-s piaca, még annál is rosszabbak a számok, mint amiket a legpesszimistább elemzők jósoltak az év elején. De mi állhat a háttérben?
A Sony Csütörtökön bejelentette, hogy a nettó veszteség 1.25 milliárd dollárra rúg a pénzügyi évben. A PC piac zsugorodása egyik fő faktora ennek a visszaesésnek, de egy 293 milliós összeg is felkerült a költséglistára, mely a különböző átszervezéseket takarja.
Nyilvánvalóvá vált, hogy a felhasználók a Vaio márkanevet és a csúcskategóriás PC-ket nem szívesen fizetik meg manapság. Ám a probléma gyökere arra vezethető vissza, hogy a Sony túlárazta termékeit.
Talán a Sony hibáiból tanult az Apple és ezért hozta meg legújabb döntéseit:
A cupertinói cég a fejlesztett (újabb) MacBook Air modellek árait 899 dollárra csökkentette. A 2013-as (11.6 hüvelykes) modell eközben 800 dollárért is elvihető lett. Így a 2013-as modell a 64GB-os iPad Air LTE-nél olcsóbbá vált (ami jelenleg 829 dollárba kerül). A fogyasztók számára örömteli hír azonban lesújtó lehet a Sony-nak, hiszen a Vaio Pro 11 közel 1000 dollárba kerül jelenleg.
Még a 128 GB-os iPad Air is olcsóbb, mint a Sony csúcsterméke: 929 dollárért beszerezhető és ez még korántsem a legnagyobb érvágás a japánoknak, hiszen a 11.6-os Macbook Air ennél még olcsóbb.
Szoros versenybe kerülnek a Toshiba és a Samsung termékei: míg a Toshiba Kirabook 13 1.500 dollárba kerül, addig a Samsung ATIV Book 9 PLUS 1.449 dollárba kerül. Felmerül a kérdés, hogy meddig tarthatóak ezek az árak?
Az Apple-nek pedig azt kell újragondolnia, hogy meddig maradhat a Retina MacBook Pro 1.299-es áron?
Nagyon valószínű, hogy ez a pillanat hamarabb eljön, mint az Apple szeretné.