Nehezen tudja levédeni a Google az “üveg” szót
A Wall Street Journal hírei szerint a Google azon van hogy levédesse a Glass szót, az interaktív szemüvegének a nevét, viszont az amerikai szabadalmi hivatalnak valamiért nem tetszik az ötlet.
Tavaly sikeresen levédették a “Google Glass” kombinációt, viszont a “Glass” önmagában akkora marketinges értékkel bír hogy muszáj volt ezt is megpróbálni.
Nem kell szakértőnek lenni hogy lássuk a problémát. A lényeg, hogy az olyan neveket ami inkább a termék tulajdonságára utal egyszerűen nem lehet levédeni.
Más szempontból pedig, már eleve vannak a piacon olyan technológiai eszközök amiknek a nevében szerepel a glass szó, és ezzel a fogyasztók is összezavarodnának.
A Google a saját álláspontját a hírek szerint egy majdnem kétezer oldalas dokumentummal próbálja igazolni. Ennek nagy része azzal érvel, hogy még meg sem jelent a termék, de már most azok akik találkoztam az eszközzel, mindenki egyszerűen glass-ként hivatkozik rá.
Ettől függetlenül a hivatal nagyon nem akarja beadni a derekát, de lehet még sikerült valamit kialkudniuk, ha tényleg megjelenik az eszköz és látszik az emberek visszajelzése.
Ez egy kiváló példa arra, hogy nem csak az Apple lovagol a szabadalmakon. Ezek a nagy cégek sok jogi dologban hasonlítanak egymáshoz. A Facebook például próbálta már levédeni a “Book” szót és korábban az Apple is adott be keresetet a “Startup” kifejezésre.