Így ne reklámozz iPhone-t!
Az iPhone 5c tavaly őszi debütálása óta folyamatosan az almás cég igazi fekete báránya. A kritikus hangok csak erősödtek, miután a The Wall Street Journal megszellőztette, hogy 2014-ben sem tette le az Apple a műanyagról.
Mindezen híresztelés Ken Segalltól származik, aki maga is sokáig állt az Apple alkalmazásában, egészen ügyvezetői rangig vitte. Véleménye szerint az iPhone 5c azért volt bukás mert "az Apple nem csinál olcsót". Nem magával a műanyaggal van baja, hiszen az előző iPhone modellek is igen sok műanyagot tartalmaztak. Segall szerint a legnagyobb probléma az volt, hogy az 5c reklámkampányát túlságosan is a műanyagra hegyezték ki. Segall, aki már a NeXT-nél is Jobs-szal dolgozott, mint kreatív vezető, így nyilatkozott: "Egyértelműen a műanyagra volt kiélezve az iPhone 5c reklámstratégiája. Még a tévéreklám neve is a Plastic Perfected (tökéletesített műanyag) nevet kapta. Ebben a videóban Jony Ive magyarázza a bizonyítványt, miszerint az 5c anyagválasztásakor büszkén álltak ki a műanyag mellett, az 5c-nek egyszerűen nincs oka mentegetőzni. Lényegében arról szólt a stratégia, hogy levegyék a műanyagról a negatív felhangot és valamiféle pozitívumként állítsák be." - összegzett Segall.
A cégtől nem hallani még olyasmit, hogy az 5c "kihalásra ítéltetett". Noha maga Tim Cook is elismerte, az 5c eladásai jóval a vártnál rosszabbul teljesítenek, miközben az 5s-re hatalmas a kereslet.
Egyébként bárki számára jól megfigyelhető, hogy az emberek többsége inkább régebbi iPhone modellt választ, mint egy hangsúlyozottan műanyag hátlapú 5c-t. Jelenleg viszont csak találgathatunk, vajon fogta-e a piac üzenetét az Apple?
http://youtu.be/p8IAkbWJNfY
HasznaltAlma.hu
CS.Z