Egy volt Apple Manager tapasztalata a Macek javíthatóságáról

Tech Hírek   |   2014.01.30 - 20:16   |   Írta: H.A   |   554

smashed-mac

David Sobotta, jelenleg a ReadWrite írójaként dolgozik, de korábban több mint tíz éven keresztül dolgozott az Applenél.

Ma megosztotta a Business Insidernek az Apple gépek javíthatóságával kapcsolatos tapasztalatait.

Röviden, David nagyon nincs kibékülve a cég politikájával, gyakorlatilag annyira, hogy az elmúlt évben Lenovo laptopra váltott. 

Bizonyos szempontból a felmerült javítási problémák személyes jellegűek, de akad köztük olyan, ami tagadhatatlanul a cég hibája és úgy néz ki az évek során csak romlik a helyzet.

David Észak Karolina partjainál lakik, és a legközelebbi Apple Store három órányi utazásra van a házától, viszont HP szerviz központot öt mérföldön belül talált.

Ahogy sorra kerültek elő a 2010-es iMac gépében a problémák, ennek a távolságnak a megtétele egyre idegesítőbbé vált, és az sem túl jó pont hogy több alkalommal csak az után foglalkoztak az ügyével, miután a korábbi főnökein keresztül kereste fel a boltokat.

Konkrétan a gépében egyre több probléma merült fel, a merevlemez meghibásodott, az SD olvasó sem reagált és néhány szoftveres gond is felmerült.

A szűk garanciális idő miatt már nem jutott alkalma megjavíttatni a gépet, így az egyszerűség kedvéért félre lett téve és ezután jött a WIndowsos alternatíva.

Később, 2013 végén, a szintén Apple technikus fiával álltak neki rendbe tenni a régi iMacet, amihez az OWC oldaláról kiváló készletet lehet rendelni, de sajnos elég bonyolult a folyamat. Gyakorlatilag a tőlük rendelt csomagokat díjmentesen visszaveszik, ha úgy találjuk hogy még sem merünk nekiállni a szerelésnek.

Ettől függetlenül a fia segítségével, néhány új alkatrésszel és szoftverfrissítéssel életre tudták kelteni a gépet.

David viszont nagyon nincs megelégedve a géppel való szenvedéssel, ezért összeszedett néhány pontot a javítással kapcsolatos tapasztalatairól:

- Ha új gépet veszünk, mindig nézzünk utána hol lehet szervizeltetni.

- A Macekben általában nincs jobb merevlemez mint más számítógépekben, így nem érdemes erre több pénzt költeni vásárláskor

- Az Apple szervizelési hozzáállása már nem olyan jó mint régen

- A gyártói alkatrészek hosszabbított garanciája a széria számtól függ. Vagyis ha egy adott alkatrész a sorozatban hibás, akkor a sorozatszámmal tudjuk ellenőrizni hogy jogosultak vagyunk-e további garanciális időre.

- Az Apple tudja hogyan kellene könnyen javítható gépeket készíteni, de nem sok ilyet csinál mostanában.

Az új Mac Pro egy kellemes ellenpélda, de sajnos aki iMacet vesz annak fel kell készülnie hogy ha gond van vele akkor az egész gépet cserélni kell.


Kommentek megjelenítése