Egy sosem látott iPhone 5S története 1. rész: A csomag eltűnése!

Tech Hírek   |   2013.11.27 - 11:00   |   Írta: H.A   |   6128
27. nov Egy sosem látott iPhone 5S története 1. rész: A csomag eltűnése!

Azon gondolkozom hogyan kezdjek neki ennek a sztorinak, pedig nem túl bonyolult, és talán másoknak még tanulságos is lesz.

Szóval, szeptember 20-án az Apple bemutatta az iPhone 5S-t. Mivel én az életem egy kis részét az Államokban töltöm, nem volt probléma a megjelenés napján megvenni az új telefont. A Space Gray 32GB iPhone 5S-t a lehető legjobb áron, 795$-ért vettem, ami durván 175 000 Ft.
Ebben az időben Magyarországon még hivatalosan nem lehetett beszerezni a telefont, csak a fekete piacon, ahol az ára 300 000 Ft körül mozgott a 32GB-os 5S modellnek. De volt olyan weboldal is, ahol bruttó 350 000 Ft-ért adták és mégis 1 nap alatt elkelt az összes telefon.
Akkor még nem tudtam, hogy sosem kapom a kezeim közé a várva várt készüléket!

 

iphonerend

Az Apple 1-2 hetet ígért a kiszállításra. Október 2-án meg is érkezett a telefon az amerikai címemre. Mivel a telefon megjelenésének az időpontjában én Magyarországon tartózkodtam, megkértem a kint élő nővéremet, hogy postázza haza nekem az új készüléket. Általában nem sokat postázgatunk Magyarországra, és itt elkövettünk egy óriási hibát. NEM REGISZTRÁLVA adtuk fel a csomagot! Azt hiszem, mondanom se kellene, de a csomag mai napig nem érkezett meg. Itt vége is lehetne a történetnek, és mindenki mondhatja, hogy ekkora hülyeséget hogy lehet csinálni, regisztrálás és normális biztosítás nélkül feladni egy csomagot! Dehát emberek vagyunk, mindenki hibázhat. Aki esetleg nem tudná a regisztrált küldés lényege, hogy a csomag minden egyes helyen, ahol megáll, vagy átteszik más járműre, raktárba, országba, állandóan regisztrálásra kerül. Így gyakorlatilag nem lehet ellopni.

Sose adj fel regisztrálás nélkül csomagot!

Az utolsó információnk egyébként a csomagról az volt, hogy október 8-án elhagyta a New York-i repteret.

IMG 3464.PNG
Kicsit több mint egy hónap után már elkezdtem aggódni és keresni a csomagot. Senki nem tudott segíteni. Mindenhol közölték velünk, hogy regisztrálva kellett volna feladni, mert így egyszerűen nem tudják hol jár, vagy hol tűnt el a csomag, de még megérkezhet ugyanis 7-21 munkanap a szállítási idő.
Kínomban már azon röhögtem talán a telefonom már ott csücsül valahol a New Yorki black marketen. Simán azt hittem, már ott lenyúlták, ugyanis mivel nem volt regisztrálva nyom nélkül lehetett ellopni. Sajnos tévedtem. Egyszerűen ilyenek vagyunk mi magyarok. A csomagot természetesen itthon lopták el, és ez tény, nem találgatás!

A következő történt: nem hagyott nyugodni a dolog. Mivel tudtam a készülékem szériaszámát, ami természetesen az eredeti Apple Store-os számlán rajta van, gondoltam ránézek az Apple hivatalos garancia ellenőrző oldalán.

 

Lássanak csodát: közben a telefonomat garanciában kicserélték valahol!

Kepernyofoto 2013-11-26 - 16.07.14

Most már biztosan tudtam, hogy a postázás során elemelték. Elkezdett érdekelni vajon hol cserélték ki a készüléket, abból ugyanis kiderül melyik országban nyúlták le a csomagot. Itt még mindig azt hittem, hogy nem ért el Magyarországra. Aztán egy kis kutakodás után kiderítettem, hogy a készülék cseréje egy magyarországi hivatalos Apple szervízben történt. Így itt világossá vált, hogy a csomag megérkezett kis hazánkba és itt tűnt el. Először nem értettem miért kellett kicserélni a hibátlan új iPhone-t, de aztán ha logikusan gondolkodunk, a tolvaj szempontjából egyszerű a válasz. Így lehet majdnem tisztára mosni a lopott készüléket. Mikor az Apple garanciában cserél egy telefont a visszakapott új készülék új azonosítókat kap, így mi hiába tiltatjuk le a megvásárolt, majd ellopott iPhone-unk IMEI számát a rend éber őreivel, az már nincs forgalomban, ugyanis az Apple központi szervizében csücsül, és valószínűleg sosem kerül újra értékesítésre.

Így a jogtalan felhasználó, vagy jóhiszemű vevő egy teljesen tiszta, szinte már letilthatatlan IMEI számú iPhone-t használ.
Amúgy, ha ez a történet egy normál Apple falhasználóval történik itt a vége. Ő megtette a feljelentést, a rendőrség kitiltja a magyar szolgáltatóknál az eredeti készülék IMEI számát (kb. 1-2 hónap), amivel adnak a szarnak egy nagy pofont, mivel ez a készülék nincs már forgalomban. Viszont az én esetemben máshogy jött le a dolog, sokkal jobban jártak volna a tolvajok, ha nem cseréltetik ki a készüléket. Akkor egyszerűen beletörődtem volna a dologba, hogy eltűnt a csomagom és a rengeteg utánajárás, valamint a tudat a telefon biztos elvesztésére nem ért volna annyit, hogy foglalkozzak vele.
Viszont így gyakorlatilag 10 perc alatt kiderítettem, hogy itthon cserélték ki a telefont, ami nem is lehetett olyan egyszerű, mivel egy USA-ban vásárolt  készülékről van szó, amire nincs, vagy nagyon korlátozott a garancia Magyarországon.  Egyébként abban az esetben, ha a telefonomat egy amerikai állampolgár vitte be cserére a magyar szerviz totál szakszerűen járt el. Viszont abban is  biztos vagyok, hogy ez a csere dokumentálva van az itthoni szervizpontnál, és én tuti nem cseréltem ki a saját telefonom. Mindenesetre a történetet megírtam az Apple-nek angol nyelven, minden nálam lévő dokumentummal (megrendelést igazoló Apple e-mail, eredeti számla, postai szelvény) és, ha ez a probléma nem egyedi, talán találnak rá valami megoldást, hogy legközelebb ilyen ne fordulhasson elő.

Ui: Megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a magyar szervizponttal is, de - bár barátilag kértem segítséget - a cikk megírásáig nem kaptam visszajelzést.

Update#1:Közben megkaptam a visszajelzést a szerviztől, ahol kicserélték a telefont, elvileg ők minden tekintetben korrektül jártak el, gondolom az Apple majd kivizsgálja az ügyet. Egyébként az Apple nagyon komolyan veszi az ügyfél panaszokat és nagyon nagyok az elvárások a hivatalos szervizekkel szemben.

Itt még nincs vége a történetnek, kapcsolódó cikkek: 

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés


Kommentek megjelenítése