Az Ázsiai front
A napokban elég sokat hallani az Apple törekvéseiről az ázsiai piacon.
A legnagyobb hír a Campaing Asia-Pacific top 1000 keleti márkáját összefoglaló kiadványából származik, ahol az Apple a második helyen áll, maga alá kényszerítve ezzel a Sony-t és a Panasonic-ot, és már csak a nagy rivális áll felette, a Samsung.
Ázsia meghódítása nehéz feladat az Apple számára, főleg, hogy Kínában jelenleg csak hat hivatalos Apple viszonteladó működik. Ennek a pontos okát nem tudni, de a cég legalább négyszer ennyi boltot tervezett a kontinens méretű országba, valószínű jogi problémákba ütköznek.
Ennek ellenére is a csúcson van az Apple, és az MIC gadget összefoglalója szerint épp folyamatban van még hat bolt Kínában, szóval még van hova terjeszkedniük, és meg is teszik.
Pláne, hogy most már a hivatalos jogokat is megszerezték az iPad névhez ázsiai területen.
Az Apple világszínvonalon is a legnagyobb gyártók közé tartozik. 2011-ben az Interbrand top 100 márkája közül a 8. helyre érkezett és itt kilenc hellyel hagyta le a Samsungot. Elég nagy esély van rá hogy az idei év végére feljebb kerül itt és a keleti rangsoron is.