Saját hazájában győzte le a Samsung az Apple-t
A két mobilcég közötti háború újabb csatája amerikai vereséggel zárult.
Évek óta nyílt titok, hogy az okostelefonok globális piacát egyértelműen a Samsung uralja, az Apple pedig egy stabil második hellyel rendelkezik. Ezzel szemben az Apple hazájában, az Egyesült Államokban általában fordított szokott lenni a helyzet, vagyis az USA-ban általában több iPhone-t adnak el, mint Galaxy-t. Most azonban fordult a kocka, ugyanis a Counterpoint Research piackutató cég legfrissebb jelentése szerint a Samsung az USA-ban is megelőzte fő riválisát.
A márciusi adatokból kiderül, hogy az Egyesült Államok okostelefon piacán mintegy 28,8 százalékos részesedéssel rendelkezik a Samsung, az őt követő Apple-nek pedig be kell érnie a piaci torta mintegy 23 százalékos szeletével. Mindez annak következménye, hogy a márciusban piacra dobott Galaxy S7 csúcsmobil testvérpár igen jól teljesít az USA-ban, ezzel szemben a kompakt méretben csúcskategóriás megoldásokat felvonultató iPhone SE nem túl népszerű.
A harmadik helyen egyébként az az LG található a maga 17,1 százalékos piacrészével, melynek G5 típusjelzésű új flagship készüléke csak mostanság jelenik meg a kereskedelmi forgalomban. Érdekesség, hogy az USA-ban a Huawei mindössze 1 százalékon áll, az Alcatel pedig 4,5 százalékot tudhat magáénak.