iPhone volt a fa alatt? Megmutatjuk, hogyan tudod eladni a régit!

Tippek és trükkök   |   2019.01.01 - 17:40   |   Írta: H.A   |   8447
01. jan iPhone volt a fa alatt? Megmutatjuk, hogyan tudod eladni a régit!

Íme néhány tipp, trükk, és fontos részlet, amik segítenek kevésbe macerássá tenni a procedúrát.

Lassan vége ez ünnepeknek, páran valószínűleg még mindig lábadoznak a vacsora utáni kajakómából. Ha pedig, ne adj Isten, egy új iPhone lapult a fa alatt a neveddel címezve, akkor egy, mindenképpen örülj és köszönd meg a Jézuskádnak, de kettő, kezdj el gondolkozni azon, hogy mi legyen a régivel. Két iPhone-nal semmire sem megy az ember, a legkézenfekvőbb megoldás tehát a régebbi készülék meghirdetése és eladása. Ez eleinte macerás feladatnak tűnhet, hiszen meg kell nyitni egy erre specializálódott oldalt, feladni a hirdetést, várni, beszélni az érdeklődőkkel, majd végül de nem utolsósorban, túladni a régi telefonon. Ez a cikk viszont éppen abban fog segíteni, hogy könnyebb legyen az eladás: mutatunk pár fontos szabályt, amit mindenképpen be kell tartani, hogy a lehető legsimábban (és a lehető legtöbbért) menjen el a készülék, illetve pár tippet, amikkel imponálóbbá tehetitek a hirdetéseteket a potenciális vásárlók számára. Sőt, a hirdetési folyamat első lépését meg is spóroltuk nektek: nem kell megnyitni egy specializált oldalt, hiszen már rajta is vagytok! Kezdhetjük is a hirdetésfeladást. 

Mikor megnyitjátok a HasználtAlma főoldalát, ez a kép fogad benneket:

 

 

Fönt, a kategóriák, középen a hírek, lent a kiemelt hirdetések. Persze, van egy kis átfedés a három rész között a navigálás megkönnyítésének érdekében (pl. alul, a bal oldalon is vannak kategóriák, hogy könnyebb legyen a lavírozás a hirdetések között), minket azonban a képernyő teteje környékén futó szürke szalag érdekel, ami két gombbal hirdeti: apróhirdetések és hirdetésfeladás. Itt a “hirdetésfeladás” opciót kell választani. Persze az sem gond, ha nem a főoldalról közelítitek meg a problémát, mivel a szürke csík mindig veletek marad, akárhova léptek. Ha hírolvasás közben támad kedvetek eladni valamit, akkor sem kell messzire menni hozzá. 

 

 

Ha sikerült kiválasztani a hirdetésfeladás gombját, akkor a többi apróhirdetéses oldalhoz hasonlóan regisztrálni kell a HasználtAlmára. Ez egyszerre szolgál biztonsági és kényelmi célokat: az oldal csapata így sokkal könnyebben fel tudja venni a harcot a csalók ellen, illetve hirdetésfeladáskor sem kell minden egyes alkalommal megadni, hogy ki vagy és mi a telefonszámod; az oldal majd automatikusan megteszi helyetted. A regisztráció folyamán pár alapvető adatot kell megadni (név, e-mail, stb.), de lehet akár Facebookkal, illetve Google-fiókkal is regisztrálni. 

 

 

Ha sikeresen túlvagyunk a regisztráción/bejelentkezésen, akkor jöhet a java: az apróhirdetés formázásának ablaka köszönt minket. Lássuk csak, mire kell figyelni a hirdetés elkészítésénél. 

 

Megfelelő kategória kiválasztása

Először is, meg kell adni a termék típusát, hogy a kategóriák között navigáló vásárlók rálelhessenek a hirdetésre. Fontos, hogy pontosan válasszuk ki a kategóriát, hiszen szinte lehetetlen lenne eladni egy iPhone-t, amit a vásárlók hiába keresnek, mert az iPadek közé lett beosztva. Ha kiválasztottuk a kategóriát, akkor a következő ablakban a pontos modelltípust kell megadni. Ez iPhone-oknál egyszerű, hiszen az oldal csak arra kérdez rá, hogy nagy vonalakban honnan származik a telefon (pl. EU, USA, Kínai modell), de egy iPadnél már azt is el kell árulni, hogy támogatja-e a tablet a SIM-kártya használatát (LTE modell). Ha valami nem jut eszetekbe akkor a készülék dobozáról lehet puskázni, ott az összes ilyan technikai információ fel van tüntetve; de az sem gond, ha nincs meg a doboz: a Beállítások - Általános - Infó menüpont alatt, illetve szériaszám/IMEI ellenőrző oldalakon kikereshetitek a hiányzó infókat. 

Apple IMEI checker

 

 

A hirdetés címének megírása 

Ez egy létfontosságú pont, hiszen a hirdetések címét úgy kell megalkotni, hogy az alapján a vásáró be tudja azonosítani a terméket, illetve minden fontos infót megtudjon róla. Az egyszavas címeket el kell felejteni, egy árva “iPhone” szó nem elég, hogy megakadjon rajta az emberek szeme, még akkor sem, ha a hirdetés az iPhone 6 kategóriában van. Célszerű leírni az adatait, illetve az olyan fontos jellemzőket, amiket mindenképpen a nézelődők tudatára akarunk juttatni. Ilyenek például a telefon pontos típusa, a tárhely mérete, szolgáltató-függőség, szín, állapot, esetleg garancia. Továbbá fel lehet tüntetni az extra dolgokat, mint például a hozzá járó kiegészítőket, mivel egy jobb tok vagy praktikus kütyü is döntő faktor lehet egy vásárlásnál. Az árat viszont nem kell beleírni a címbe, az könnyen észrevehető a hirdetés “szalagjának” jobb oldalán, kék színének hála mindenki szeme bele fog akadni (nem úgy, mint az állapotba, amit sokan nem vesznek elsőre észre). A jó helyesírás és tájékozottság természetesen itt sem elhanyagolható, például az iWatch megnevezés sokaknak furcsán hathat, illetve egy iPhone 7S-ként feltüntetett telefon sem a legkecsegtetőbb.

Jó cím: Eladó iPhone 7 Plus 32GB, mattfekete, független, fél év garanciával és ajándék eredeti szilikontokkal 

Rossz cím: iphone olcso 

 

 

Leírás elkészítése 

Ez a legnehezebb rész, hiszen itt egyszerre kell tárgyiasnak maradni és leírni mindent, ami csak fontos lehet a készülékkel kapcsolatban. Például fontos leírni, milyen sérülések vannak a telefonon, illetve hogy hogyan kerültek oda, de nem szabad egy eposzi mű keretein belül tálalni a történetet, mivel egy hatalmas tömb összefüggő szöveg gyorsan elriasztja a bámészkodókat. Szintén jó leírni az okot, amiért továbbadunk a telefonon, mert ez egy újabb bizalmi réteget épít ki a vásárlókkal. A technikai adatokat szintés létfontosságú megosztani, ezekről feljebb írtam pár tippet. Az sem baj, ha a hirdetés címében szereplő adatok a szövegben is szerepelnek, hiszen inkább célszerű biztosra menni, minthogy valami kimaradjon. A korrekt helyesírás is elengedhetetlen, senki sem fog kiadni százezer forintokat egy telefonra, aminek hirdetésében mindössze ennyi áll: “iphone 6s a westend parkololyaban at veheto”. 

Jó leírás: Eladó egy fél évet használt iPhone 7 Plus, az alábbi specifikációkkal: [specifikációk]. A készülék remek állapotban van, végig tok és üvegfólia védte. Van a bal fölső sarkán egy apró ütődés, egyszer kivettem a tokjából, és sikerült elejtenem, de ezt leszámítva a telefon hibátlan, tökéletesen működik. Még él rajta a fél év hivatalos Apple garancia. Átvétel Budapest XV. kerület, illetve centrum. A telefonszámon reggel 8 és este 9 között elérhető vagyok, e-mailben az egész nap folyamán. 

Rossz leírás: elado iphone szurke jo allapot 14ezer

 

 

Képek feltöltése 

A képek feltöltése elengedhetetlen a telefon eladásához. Ez természetes az apróhirdetésekkel kapcsolatban, hiszen mindenki sokkal szívesebben vesz valamit, amit megfigyelhet a képek alapján, mintsem amikor bíznia kell néhány sornyi szöveg őszinteségében. Mutassuk meg, hogy tényleg újszerű állapotban van a telefon! A képeket lehetőleg jól megvilágított környezetben kell lőni, hogy rendesen látszódjon az eladni kívánt termék. Egy kép nem elég, célszerű minél többet készíteni az eszközről, eltérő szögekből, esetleg a dobozával/kiegészítőivel. A szép háttér is nagy előny lehet, de legalább arra mindenképpen törekedni kell, hogy semmi zavaró ne legyen a képek hátterében. Ha van sérülés az eszközön, fotózzuk le közelről, mutassuk meg, mekkora a telefonhoz képest! Nem érdemes sumákolni, hiszen egy esetleges találkozás folyamán ígyis-úgyis kiderül a turpisság, a postai csalást pedig szigorúan büntetik. Sokkal jobb tisztességesen eladni valamit, hogy mindkét fél jól járjon. 

Megjegyzés:arra figyelni kell, hogy az oldalra max. 4 képet lehet ingyen feltölteni a hirdetéshez, minden további kép 100 iPontba (creditbe) kerül. Ezekről a creditekről lejjebb olvashattok bővebben. 

Jó kép: 

 

 

Rossz kép: 

 

 

Kézbesítés típusa, állapot, ár

Ha sikerült megalkotnunk a tökéletes címet és szöveget a hirdetés számára illetve feltöltöttük a képeket, akkor fellélegezhetünk, a nehezén már túl vagyunk. A következő gomb az “e-mail cím elrejtése” nevet viseli, funkciója pedig nevéhez hasonlóan annyi, hogy a kész hirdetésben nem jelenik meg a feladó e-mail címe, csak kattintás és bejelentkezés után. Ez az adathalászok és a csalók ellen jó, érdemes bepipálni.

A “kézbesítés típusa” című pont egészen magától értetődő, itt tudjuk megadni, milyen módon szeretnénk eljuttatni a terméket jövőbeli tulajdonosához. Legbiztosabb a személyes átvétel (a postázásnál felléphetnek komplikációk), illetve választható a kombinált megoldás, vagy csak a postai úton történő szállítás is. Fontos! A postázás nem az oldalon keresztül történik, eladáskor magadnak kell gondoskodnod róla. 

Az árazás az utolsó pont a hirdetés kialakításában, viszont nem szabad elhanyagolni, mivel igencsak trükkös lehet. Az árat nem szabad csak és kizárólag a saját vágyaink alapján belőni, nem túl valószínű, hogy egy 100 000-ért hirdetett, 16 gigás iPhone 6-ért kapkodnának az emberek, sőt. Meg kell nézni, mennyi a telefon használtpiaci értéke, illetve hogy a többi készülékhez képest mennyit ér a miénk - például ha újszerű állapotban van tokkal-vonóval, és extrák is járnak hozzá, akkor simán rakhatunk rá egy kis felárat. 

 

Hely és kapcsolati adatok

Itt az elérhetőségünket kell megadni, ez jelenik majd meg az elkészült hirdetés oldalán is. Ha regisztrációkor beállítottuk ezeket, akkor voilá, meg is vagyunk; a rendszer automatikusan kitölti a mezőket. Ha erre nem került volna sor, akkor célszerű elmenteni őket a profil menüpont alatt, hogy a legközelebbi alkalommal ne kelljen a külön-külön beírogatással bajlódni. 

 

Hirdetések kiemelése

Ez a menüpont a hirdetésfeladás titkos varázspálcája, a kiemelésekkel ugyanis sokkal nagyobb rá az esély, hogy gyorsan és a kívánt áron elmenjen a termék. A kiemeléseknek négy típusa van: kiemelés a fő oldalon, kiemelés kék színű kerettel, a hirdetés elől tartása és a kiemelés a HasználtAlma Facebookján. A fő oldalon való kiemelés az emberek orra alá dugja a hirdetést, hiszen a főoldalon kap majd helyet, ott, ahova mindenki érkezik, amikor megnyitja az oldalt. Az emberek pedig, mint tudjuk, lusták, így szeretik azokat a dolgokat nézegetni és megvenni, amit kényelmesen az orruk elé teszünk.

 

A főoldalon kiemelt hirdetések

 

A kék színű keret a hirdetés feltűnőségét növeli meg, egy élénk kék színű aurával, ami mindenhol megjelenik a hirdetés körül. Ez az emberek észlelő mechanizmusának működését használja ki, ami sokkal gyorsabban észreveszi a kiugró, élénk dolgokat; a kék színű kerettel a hirdetés pedig egészen különálló lesz a tömegtől, és sokkal több látogatót érhet el, mint a nélkül. 

 

Kék keretes kiemelés a kerettelen hirdetések mellett

 

A hirdetés elől tartása szintén menüpontok listájában tartja az elsők között a hirdetést. Kiemelés nélkül a hirdetések időrendi sorrendben jelennek meg, azzal viszont a hirdetések elől maradnak. A vásárlók pedig fentről lefelé haladnak a böngészéssel, így az elöl tartott hirdetéseket korábban olvassák el, mint a simán feladottakat. 

 

Elől tartott hirdetések

 

Az utolsó módszer egészen más irányból közelíti meg a problémát. A “Kiemelés a HasznaltAlma Facebook oldalán” bepipálásával a hirdetés automatikusan megjelenjen az oldal Facebookján, így érve el rengeteg embert. Az oldal 47 ezres követőtáborral rendelkezik, így annak az esélye, hogy valakinek megtetszik a hirdetett termék, exponenciálisan megnő.

 

Kiemelt hirdetés a HasználtAlma Facebookján

 

Megjegyzés:a kiemeléseket szintén iPontok fejében lehet használni, illetve a Facebook oldalon való megosztást kivéve be lehet állítani, hogy meddig legyenek érvényesek az adott hirdetésen.  

 

iPontok

Hogy mik is azok az iPontok? Nos, az iPont HasználtAlma saját fizetőeszköze, amin plusz képeket és különböző típusú kiemeléseket vehetünk, hogy a hirdetésünk több látogatót és jobb eladási esélyeket érjen el (pl. egy képgalériával rendelkező termék sokkal megbízhatóbb a vásárlók számára, mint egy olyan, amihez csak egy képet töltöttek fel). A hirdetés feladása előtt megjelenik, mennyi ponttal rendelkezik a hirdetést feladni vágyó fiók, illetve hogy mennyibe fognak kerülni az opciók. Ha elfogynak a kezdéskor ingyen kapott pontok, akkor sincs gond: a “Pontok vásárlása” menüpont alatt pár kattintással vehető még a fizetőeszközből. 

 

 

Összegzés: ahogy mondtam, mindenképpen célszerű figyelni bizonyos dolgokra egy hirdetés feladásakor. A jó cím, tartalmas szöveg, szép képek és okosan használt kiemelés mind-mind fontos eszközei a sikeres eladásnak.

 

“Foglalt” státusz beállítása 

Nézzünk egy kis mesét. Sikeresen feladtuk a hirdetést, már jelentkezett is egy potenciális vásárló. Az ajánlatot elfogadta, viszont csak három nap múlva tudja átvenni az eszközt, mert akkor jön Budapestre. Nekünk ez nem baj, hiszen a telefon megvár, és sokkal fontosabb számunkra az, hogy elfogadta az ajánlatunkat alku nélkül, és szimpatikus is volt. Viszont mielőtt hátradőlnénk, és várnánk a találka napját, előbb fontos beállítani a hirdetés “foglalt” státuszát. Ez jelzi a többi vásárlónak, hogy már van komoly érdeklődő, viszont ez változhat, még nincsen eladva. Így magunkat is megkíméljük a válaszolgatástól, illetve a vásárlókat sem túráztatjuk feleslegesen, win-win. Beállítása pedig pofonegyszerű, mutatom.

Nyissuk le a profilunk jobb fölső sarokban lévő ablakát, majd válasszuk a “Hirdetéseim” szekciót. Itt megjelennek a jelenleg is aktív hirdetések, amiket feladtunk, úgyhogy nincs más dolgunk, mint kiválasztani a megfelelő hirdetésen a “Lefoglalva” opciót, így egy gombnyomással beállítottuk a “Foglalt” státuszt. Ha valamiért nem jönne össze az üzlet, és a termék ismét szabad préda lesz, akkor ugyanitt egy mozdulattal ki is kapcsolhatjuk azt. 

 

 

Eladott hirdetések törlése

Ha eladtuk a meghirdetett eszközt, akkor minél gyorsabban le kell szedni a hirdetését, hogy ne lehessen belőle probléma. A törlést szintén a “Hirdetéseim” menüpont alatt tudjuk megejteni a foglaláshoz hasonlóan, csak most a “Törlés” gombot kell választani. Ezután az oldal rákérdez, miért kerül törlésre a hirdetés (eladtam HasználtAlmán, eladtam máshol, stb.) végül eltűnik az aktív hirdetések listájából. A pirossal jelzett “Lejárt/törölt hirdetések” pont alatt (a “Hirdetéseim között”) viszont még megtalálható, itt is marad a törléstől számított nyolc napig. Ezalatt vissza tudjuk hívni az aktívak soraiba, ha arra lenne szükség, de a nyolc napos időszak után végleg törlésre kerül. 

 

 

Kész, vége, elment. A régi iPhone-nak búcsút intettünk, most pedig eljött az ideje, hogy belevessük magunkat az új használatának élvezetébe. Ebben a témában sem hagyunk cserben titeket, a Tippek és Trükkök rovatunkat külön az Apple-termékekhez kapcsolódó jópofa tanácsoknak szenteltük, innen mindenki válogathat kedvére. Ha pedig érdekel az Apple világa, akkor ajánljuk a többi cikkünket, melyekben folyamatosan tájékoztatunk benneteket az Apple és a tech szcéna történéseiről.

 

Kapcsolódó cikkek: 




Kommentek megjelenítése