Zene fronton még van hova fejlődnie az Apple-nek
Az Apple Music-ot egyelőre még jelentősen kevesebben használják, mint a Spotify-t.
A Spotify hivatalosan bejelentette, hogy az elmúlt hat hónapban 10 millió új fizetős felhasználóra tett szert, így most már több mint 70 millió havi díjas előfizetője van a népszerű streaming szolgáltatásnak. Ha pedig ehhez még hozzávesszük azt a több mint 70 millió felhasználót, akik ingyenesen, de reklámokkal teletűzdelt módon használják a 2008-ban indított Spotify-t, akkor kijön, hogy 2018 elején összesen már több mint 140 millió Spotify zenehallgatóval számolhatunk.
A Spotify Premium az első 30 napban ingyenes kipróbálható, utána pedig havonta 4,99 eurót (1550 forint) kell fizetni a reklámoktól mentes, offline zenehallgatással is kecsegtető szolgáltatásért. A hat személy által használható Családi Premium csomag havi díja 7,99 euró (2450 forint)
A Spotifynál jelentősen később, 2015-ben indult Apple Music jelenleg körülbelül 30 milliós felhasználói táborral bír, és ezen felhasználók mindegyike havi díj ellenében használja a szolgáltatást. A 3 hónapos ingyenes tesztidőszakot követően havonta 1490 forintba kerül az Apple zenei szolgáltatása, a hat fős Családi előfizetés havi díja pedig 2290 forint.
Szakértők szerint az Apple Music oly módon növelhetné jelentősen a felhasználói táborát, ha bevezetne egy a Spotify-éhoz hasonló, havi díj mentes elérhetőséget is.
Kapcsolódó cikkek:
- Az Apple megerősítette: felvásárolják a Shazamot
- Taylor Swift nyílt levélben kritizálta az Apple új zenei szolgáltatását
- Átmenetileg leállt az összes Apple szolgáltatás! Itt a megoldás!