Az amerikai háztartások majd’ kétharmadában van Apple eszköz
Megállíthatatlanul terjed az almamánia.
A CNBC legfrissebb felmérése szerint az amerikai háztartások 64%-ában megtalálható valamiféle Apple eszköz. Ez a szám 2012 óta 14%-kal nőtt. Az átlag 2.6 termék otthononként - “egy egész terméknyivel” több, mint a legutóbbi felméréskor (2012-ben). Az All-America Economic Survey szeptember végén kérdezett meg több mint 800 embert, a hibahatár pedig plusz-minusz 3.5% a CNBC állítása alapján.
Azokon a helyeken, ahol az éves kereset 30,000 dollár alatt van, csak 50% a birtoklási arány; ugyanez vonatkozik a nyugdíjasokra és az 50 év fölötti nőkre. Míg a legjómódúbb amerikaiak háztartásaiban átlagosan 4.7 Apple termék található, a szegényebb rétegnél mindössze 1. Értitek, a pórabb amerikaiak csak 1-1 eszközt engedhetnek meg maguknak. Az arány egyébként az ország keleti és nyugati felén is eltérő (3.7-2.2 db).
“Nem tudnék más olyan céget mondani, melynek termékei ilyen hatalmas gyakorisággal találhatók meg a családok birtokaiban - a magas áruk ellenére is.” - írta Jay Campbell közvéleménykutató.
A megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az iPhone-nal töltött idejük csak produktív feladatok elvégzésével telik, míg 27 százalék a saját bevallása szerint felesleges dolgokkal foglalkozik. A legtöbb időt a hívások, üzenetek és e-mailek lebonyolítása veszi el, csupán ezek után következik a közösségi média. Az emberek nagy része nem szívesen néz videót, játszik vagy vásárol az iPhone-ján.
“Campbell szerint sokan alábecsülik azt az időt, amit a telefonjukon lógva szórakozásra vesztegetnek el. Ettől függetlenül az okostelefonok elképesztő módon megkönnyítik egy átlag dolgozó életét, mivel segítenek a hatékony munkavégzésben - így a családok könnyebben érik el a kitűzött céljaikat. Ezt mindekinek értékelnie kellene.”
Egy másik felmérés szerint az ottani tinik 76%-a rendelkezett iPhone-nal, 81%-uk pedig tervezte a vásárlását, mint következő telefon. Az átlagéletkor 16 volt a megkérdezettek között.
Forrás: MacRumors
Kapcsolódó cikkek:
- Nem kérdés: az Apple a világ legértékesebb márkája
- Többéves előnyt szerezhet az Apple a vetélytársakkal szemben
- Mindenki nyugodjon meg: az Apple már hivatalosan is árusíthatja az iPhone X-et!