OZ Broken Kingdom・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.10.16 - 16:51   |   Írta: Ca$h   |   2940
16. okt OZ Broken Kingdom・Tesztlabor

Aztán boldogan éltek míg meg nem haltak. Valóban, biztos ez?

A legtöbb mese így ér véget, de néha van, hogy a dolgok rosszra fordulnak. Óz, a nagy varázsló és kis hősünk, Dorothy ismeretlen körülmények között eltűntek, nem sokra rá hatalmas sötétség telepedett a gyönyörű királyságra. Új idők járnak errefelé, a változások korát éljük, az új idők új hőst igényelnek. Ophelia az árva kislány mindig is arról álmodozott, hogy majd egyszer nagy dolgokat vihet véghez, az élete akkor változott meg amikor valami rejtélyes erő elragadta szeretett macskáját és magával vitte a sötétségbe. 

Nem sokkal később Ophelia egy varázslatos mesevilágban találja magát, ahol semmi sem az, aminek látszik. Szerencsére Dorothy mesterkedésének maradt némi öröksége, ugyanis legendás hőseink a Madárijesztő, a Bádogember és az Oroszlán rögtön segítségére sietnek, ráadásul utolsó kalandunk óta mind a hárman hatalmas változáson mentek keresztül. Ugyanis a Madárijesztő soha nem látott intelligánciával lett megajándékozva (ő lesz a varázsló), a Bádogembernek hatalmas szíve lett, ezzel minden idők legnagyobb harcosává válva, míg a gyáva Oroszlán bátorsága legendává tette a szóbeszédek által.

Ők lesznek a hőseink, akiket a jól megszokott, négy pólusos kőpapírolló módszer alapján érdemes mindig az adott küldetés előtt kiválasztani. Egyszerűen csak figyeljük meg, hogy milyen ellenfelek várhatóak a következő pályán és eszerint érdemes döntenünk. Mind a négy hősnek megvannak az erősségei és a gyengeségei, eleinte ez nem fog számítani, de ahogy haladunk előre a történetben már nagyon sok minden fog múlni a választáson. Erről majd kicsit bővebben írok, de azt vettem észre, hogy a multis meccsekhez Ophelia a legjobb választás, mert ő az, aki az arany középutat képviselni. Míg a Madárijesztő kitérése és kritikus sebzése nem túl magas, a Bádogember nagyon lassú, míg az Oroszlán nem igazán szeret védekezni.

Mint azt gondolom már kitaláltátok, az OZ Broken Kingdom egy akció szerepjáték, abból is a legjobb fajta, konkrétan a régi Final Fantasy hősidőket idézte fel bennem, amikor még olyan jó volt ez az örök klasszikus, hogy képtelenség volt abbahagyni, aztán valamikor a XIII környékén valami elromlott. Node, ne menjünk itt bele a történelembe, a lényeg, hogy az öröksége továbbra is él és időnként olyan csodálatos mesterművekben köszön vissza, mint az OZ. Az egész játék atmoszférája egyszerűen frenetikus, egyszerre csodálatosan szép és meseszerű és olyan mélységesen mély és szomorú, hogy néha a szívünk szakad meg. Ehhez hozzájárul a fantasztikus grafika, a magával ragadó történet – pedig csak buborékos beszélgetés formájában jelenik meg – és persze a dallamos muzsika is. Magáról a játékélményről se feledkezzünk meg, ami remekül keveri a manapság olyan divatos kártyajátékok alapjait, a Final Fantasy egyedi harcrendszerével. Mondanom sem kell, hogy mindezt mobillal a kezünkben megélni több mint felejthetetlen élmény.

Szóval alapvetően egyszerre négy hősünk is lesz, akit gyúrni és tápolni kell. Az ő képességeik kártyaformában fognak megjelenni és természetesen lesznek általános (fehér), különleges (zöld), ritka (kék) és epikus (lila) kártyák is. Ezeket egyenként is tudjuk szintet léptetni, minél magasabb a szint, annál több kártyára lesz szükségünk. Egyszerre sajnos csak hét darab kártya lehet a repertoárunkban, szóval alaposan gondoljuk végig, hogy mikre van szükségünk, általában kelleni fog egy védekező, egy gyógyító varázslat, a többi lehet nyugodtan támadó. Hőseink statjai maguktól fognak fejlődni minden szintlépés alkalmával. Nekünk csak két fontos dologba lesz beleszólásunk, az egyik az evolúciós ugrás, aminek köszönhetően jóval erősebbé válik egy-egy hősünk, a másik pedig az értékes és ritka varázskövek használata. 

Ezeknek a köveknek a használatát egy az egyben sikerült átvenni az örök klasszikus Diablo II-ből, ami nem is baj, mert nagyon jó volt az a rendszer. Ennek az a lényege hogy a különböző drágaköveknek más és más extra képességei lesznek. Például a piros rubi az életerőnkhöz fog hozzáadni egy kicsit. A kövek különböző méretben lesznek megtalálhatóak, ha kettőt egybekovácsolunk akkor eggyel nagyobb méretűt fogunk kapni, ami természetesen annyit fog hozzáadni a staunkhoz, mintha kettő kicsit használtunk volna. Eleinte ezekből a kövekből egyszerre csak kettőt tudunk egy hősnél használni, de ahogy lépünk előre az evolúcióban, úgy ez a szám szépen növekedni fog.

A sztori kampányon kívül lehetőségünk lesz arra, hogy más, online játékosok ellen mérjük össze az erőnket és a tudásunkat. Bevallom, ritkán fordul elő, hogy egy mobiljátéknak ennyire kidolgozott és élvezetes legyen a multiplayere. Minden nyert csata után kapni fogunk egy ládát, aminek a kinyitásához természetesen szükségünk lesz pár órára. Összesen sajnos csak négy ládát tudunk tárolni, szóval ha elfogy a hely, nem tudunk tovább kűzdeni. A szokásos varázslatokon kívül magunkkal tudunk vinni kettő szörnyet, akik segíteni fognak a csatározások során, őket sajnos viszont a gép irányítja, mi csak a hőst tudjuk. Minden legyőzött szörnyért kapni fogunk egy csillagot, ha meg elkapjuk az ellenfél hősét, rögtön három csillaggal nyerni fogunk. Ha egy nap összeszedtünk 15 csillagot, akkor egy értékes láda válik majd elérhetővé, de sajnos csak napi egyszer. Az OZ Broken Kingdom multis csatái olyannyira élvezetesek, hogy szinte szerencsésnek mondható, hogy a ládák miatt le vagyunk korlátozva. 

Az OZ Broken Kingdom nemes egyszerűséggel egy mestermű, nem kell itt kertelni, vagy hibákat keresni. Mert azt mindig lehet találni, ezért sem nagyon létezik 10 pontos játék, csak abban az esetben, ha a tesztelő érzelmileg elragadtatta magát és túlságosan megszerette a játékot. Szóval, ha megpróbálunk szubjektívek lenni, akkor ez a játék ennél jobb már nem nagyon lehet. A mínusz egy pont csak azért jár, mert nagyon kevés eredetiséget véltem felfedezni benne, kezdve OZ eleve megírt csodálatos világával, majd a Diablo, Final Fantasy és kártyajátékoktól való lopkodás miatt. De ahogyan mondani szoktam, lopni szabad, ha azt jól csinálják, és ők bizony nagyon jól csinálták!

Szerintünk: 9/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése