Hay Day・Tesztlabor
A Supercell tesztsorozatunk a végéhez érkezett, nem is lehetne szebben befejezni, mint a kezdetekkel!
Ha igazán nagy játék sikersztorikról akarunk beszélni semmiképpen sem szabad elmenni a Facebookos Farmville mellett, ami emberek tízmillióit bolondította meg, és legalább még annyit a folyamatos zaklatások miatt. Ugyanis talán ez volt az első olyan játék, ahol extra jutalomhoz jutottunk, ha behívtunk másokat a játékba. Ennek köszönhetően a Farmville zaklatások mindennaposak voltak az átlagos face-ezők életében. Talán pontosan ez volt az, ami inspirálta a finn illetőségű Supercellt, talán csak a siker szele csapta meg őket, ki tudja? Tény, hogy 2012 júniusában megalkották a Hay Day-t, ezzel, ha megfigyeltétek egyre inkább megfogyatkoztak a zaklatások, az emberek átáltak. Bizony nem véletlenül. Hamarosan kiderül miért.
A Supercell szemrebbenés nélkül, pofátlanul lenyúlta a Farmville sikerének receptjét, megspékelte, megfűszerezte némi egyedi stílussal és grafikával illetve, hozzáadta minden idők talán legengedékenyebb és legszelídebb F2P gazdasági modelljét. A siker nem is váratott sokat magára, hiszen pár hónappal később ki tudtak jönni a Clash of Clans-szel, amikor is a cég neve világhírre tett szert. A Hay Day-ről tudni kell, hogy tökéletesen lehet játszani valódi pénz nélkül is, sokan szerintem észre se veszik, hogy egyáltalán lehet rákölteni pénzt.
Aki esetlegesen nem ismerné ezt a típusú játékot; a cél az lenne, hogy kezdő, kis gazdagként felvirágoztassuk a farmunkat. Egyre több állatot, termőföldet és gépeket tenyésztve, termelve, előállítva. Minden cselekedetünkért tapasztalati pontot kapunk, ha elértük a kívánt pontot, akkor szintet lépünk. Minden ilyen lépéssel újabb és újabb lehetőségek fognak a rendelkezésünkre állni. Ahogy haladunk előre, egyre jobban bonyolódnak a dolgok, elérhetővé válik a hajókereskedés, horgászat, bányászat, nyitni tudunk saját sarki trafikot, a terményeinket árulva. Majd elérhetővé válik a szomszédsági épületünk is, ezzel belépve, vagy éppenséggel létrehozva egy saját szomszédságot (Neighborhood), hogy a saját barátainkkal is képesek legyünk kereskedni. Egyre több megművelhető föld áll majd a rendelkezésünkre, egyre több megtermelhető terménnyel. Illetve lesznek állataink is, és persze az elengedhetetlen gépekről se feledkezzünk meg, amik talán a legtöbb egyediséget adják ennek a játéknak. Sokáig a legrégebbi fejlesztés a játékban a kisváros volt, amit a sarokban felépíthető vonattal érhetünk el. Végül pedig jött maga a lovas derbi, ami tulajdonképpen a multiplayert hivatott helyettesíteni a játékban.
Minden ilyen mellékes tevékenység tulajdonképpen mini-játéknak számít a játékon belül. Egyszerre művelni mindegyiket szinte lehetetlen, vagy ha képesek is leszünk rá borzalmasan sok időt fog igénybe venni, szabályosan elrabolja az életünket, illetve igencsak komoly helyszűkében leszünk, ugyanis a kettő főbb tároló épületünk fejlesztése talán az egyik legfontosabb része a játéknak, hiszen valahogy állandóan tele lesznek. Ezeknek a fejlesztéséhez természetesen speciális eszközökre lesz szükségünk, amiknek a száma minden egyes szintlépéssel egyre csak nő. Ez alapvetően jellemző egyébként a játékra, hogy a tárolóegységeink nagy százalékát különböző területnövelő eszközök fogják elvenni. Szóval a legjobb, amit tehetünk, ha megpróbálunk csak egy dologra öszpontosítani, a többit pedig elkereskedni a szomszédainkkal, vagy éppenséggel a nagyvilággal. A sarki kereskedésben egyébként nyugodtan maximálizálhatjuk az értékét minden egyes termékünknek, hiszen a több tízmillió embernek hála, pillanatok alatt el tudunk adni mindent, legyen itt szó a legegyszerűbb dolgokról, mint mondjuk a búza. Nem egy olyan embert ismerek, aki abból gazdagodott meg, hogy kizárólag búzát árult. Jómagam akkor kezdtem el komolyabb vagyonra szert tenni, amikor végre megvettem a sushi bárt és elkezdtem nagyüzemben gyártani mindenki nagy kedvencét; a különböző fajta sushikat. Ezeket legmagasabb áron eladva pillanatok alatt elértem az első álomhatárt az egymillió aranyat.
De hasonlóan keresett termékek a tej, cukor, tejtermékek, búza, tojás, szójabab, kukorica, a különböző fajta gyümölcsökről nem is beszélve. De vigyázat a gyömülcs termesztéséhez bizony szükségünk lesz rengeteg baltára és fűrészre! Ugyanis a fák és bokrok csak háromszor hoznak termést, utána szükégünk lesz valakire, aki meglocsolja őket, végül a negyedik alkalommal kiszáradnak, szóval, ki kell vágni őket és újakat kell ültetni a helyükre. Szóval, csak akkor kezdjünk bele a nagyipari termesztésbe, ha túlságosan sok vágóeszközünk halmozódott fel. Régen hatalmas nagy üzletnek számított a gyémántgyűrű kereskedés, sokan ebből gazagodtak meg, de számtalan olyan vonatkozása van a játéknak, amikről oldalakat lehetne megtölteni. Úgy gondolom, hogy ezeket mindenki fedezze fel magának, biztos vagyok benne hogy meg fogjátok találni a saját stílusotokat.
Az utolsó nagy fejlesztés a játékban a lovas derbi volt. Ez tulajdonképpen egy hétig tartó verseny a különböző szomszédságok között, ezzel fel sikerült picit borzolni az állóvizet és a kissé befásult embereket. Itt tulajdonképpen minden egyes emberre szükség van, mindenki adott mennyiségű feladatot tud ellátni egy verseny alatt. Minden egyes feladatért pontot kapunk. Vannak, amiknek fix időpontja van, vannak olyanok amik teljesítésére a komplett derbi a rendelkezésre áll majd. Ilyenek a horgászat, a hajórendelések, stb. Lényeg a lényeg, hogy ellenfeleinket aszerint kapjuk, hogy szomszédságunkon belül hányan vesznek részt benne. Szóval, ha tele vagyunk inaktív játékosokkal, akkor bizony szívni fogunk, met alaposan le fognak hagyni minket. Szóval, az igazán jófej játékosok kipipálják magukat a derbi alól és csak akkor maradnak versenyben, ha valóban teljesíteni tudják az adott liga heti feladatainak a számát. A vezetők és segédeik egyébként bármikor ki tudják törölni a listán szereplő feladatokat, ezzel frissítve a listát és abban reménykedve, hogy magasan tudják tartani a feladatok pontszámát. A derbi jó móka, sokáig el lehet lenni vele, de tény, hogy kellene némi pihenő is közben, mert az egy szabadnap – hétfői nap – édeskevés ahhoz, hogy az ember kipihenje a folyamatos pörgéstől a fáradalmakat. Szerintem idővel rá fognak állni az egy hét verseny egy hét pihenőre, mert még jómagam is pont most fáradtam bele és pipáltam ki magam, pedig saját szomszádságom tele van hűséges barátokkal és családtagokkal, akik eddig mindig számíthattak rám.
A Hay Day az első alapköve egy hatalmas sikersztorinak, a Supercell itt bizonyíthatta be elsőként mire képes, illetve, hogy egy jó ötletet ellopni nem bűn akkor, ha azt igazán jól csinálja az ember. Hát, ők igazán jól csinálták, kezdjenek bele bármibe, a nevüket soha nem fogjuk elfelejteni, ebben biztos vagyok. Izgatottan várom az ötödik játékukat… Vajon mi lesz az?
Szerintünk: 9/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
MentésMentés