Megéri most Apple részvényt venni?
Van hely a növekedésre a Vision Pro kiadása után?
Az Apple (NASDAQ: AAPL) a múlt héten az elmúlt közel egy évtized legjelentősebb termékbemutatójával került a címlapokra. Február 2-án a vállalat kiadta az Apple Vision Pro-t, egy virtuális/augmentált valóság (VR/AR) headsetet, vagy ahogy az Apple leírja, "térbeli számítógépet".
Az új termék ugyanazzal a chippel van felszerelve, amely a MacBook Air-t is hajtja, így a Vision Pro olyan mindennapi számítástechnikai feladatok elvégzésére is alkalmas, mint a webböngészés, szövegszerkesztés, videószerkesztés és különböző szórakoztató feladatok.
Hogy mennyire lesz sikeres a headset, még nem tudni, de az adatok azt mutatják, hogy az Apple jelenleg éves bevételének mintegy 8%-át fordítja kutatásra és fejlesztésre. Legutóbb, akkor volt ez a szám magasabb, amikor a technológiai cég az első iPhone piacra dobására készült. Tehát bármit is készít elő most a vállalat, az nagy dolgokat jelenthet az Apple számára a következő évtizedben.
Bár a vállalatnak az elmúlt évben volt néhány kihívása, jelentős készpénztartaléka és erős márkája miatt magabiztosan valószínűsíthető a hosszútávú sikere.
Valószínűleg nem csak bennem merült fel viszont a kérdés, hogy vajon késő-e már a bemutató után Apple-részvényt vásárolni. Szerencsére azonban még semmi sincs elveszve azok számára, akik jelenleg nem rendelkeznek az almás vállalat részvényeivel. Íme, hogy miért.
A trükkös piaci körülmények között való navigálás Az Apple-nek nem volt könnyű dolga az elmúlt évben. 2023-ban a makrogazdasági ellenszél utolérte a vállalatot, ami négy egymást követő negyedévben is bevételcsökkenéshez vezetett.
Ez a sorozat végül az Apple legutóbbi negyedévében megtört, és a bevételek éves szinten 2%-kal, 120 milliárd dollárra emelkedtek 2024 első negyedévében. A vállalat tehát több mint 1 milliárd dollárral verte meg a Wall Street előrejelzéseit.
A becslések felülmúlása azonban nem volt elég ahhoz, hogy eloszlassa a befektetők iPhone-üzletágával kapcsolatos aggodalmát, a részvények 3%-kal estek az elmúlt év azonos időszakához képest. Az okostelefon-eladások összesítve 6%-kal nőttek 2024 első negyedévében, Kínában azonban 13%-kal csökkentek. A kelet-ázsiai ország szigorította az iPhone-ra vonatkozó korlátozásokat, ami veszélyezteti az Apple harmadik legnagyobb piacának üzletét. Kína a vállalat bevételének mintegy 17%-át adja.
Az olyan riválisok, mint a Xiaomi és a Huawei felemelkedésével nem valószínű, hogy a kínai eladások a közeljövőben javulnának, de az is lehet, hogy talán erre soha nem kerül sor. A más régiókban tapasztalható növekedés azonban hosszú távon ellensúlyozhatja a kínai veszteségeket, miközben a vállalat fokozatosan átalakítja üzleti tevékenységét, hogy kevésbé támaszkodjon az iPhone-ra. 2024 első negyedévében az Apple második legnagyobb piacán, Európában a termékeladások 10%-os bevételnövekedést mutattak éves szinten. Eközben Japánban az eladások 15%-kal emelkedtek.
Ráadásul a közelmúltbeli akadályok ellenére az Apple szabad cash flow-ja 10%-kal, mintegy 107 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi évben, ami azt jelzi, hogy a lassuló kínai eladásoknak nincs olyan káros hatása, mint amilyennek a vállalat részvényeinek zuhanása láttatja. Ráadásul ez azt is mutatja, hogy a cégnek megvannak a forrásai ahhoz, hogy leküzdje a jelenlegi ellenszelet, és továbbra is a technológia más, nagy növekedési potenciállal rendelkező területeire fektessen be.
Az Apple-nek szilárdak a kilátásai, de a részvények türelmet igényelhetnek Az Apple kutatás-fejlesztése az elmúlt negyedévben alig 8 milliárd dollárt ért el. Nem világos, hogy a technológiai cég útiterve hogyan néz ki a következő évtizedre. A piaci trendek és a Vision Pro headset bevezetése azonban arra utal, hogy ez magában foglalja majd a mesterséges intelligencia (AI), a VR/AR és a digitális szolgáltatások felé tett további erőfeszítéseket is. Az ezekben az ágazatokban tapasztalható következetes növekedés lehetővé teheti az Apple számára, hogy hosszú távon kevésbé támaszkodjon a termékeladásokra, és ami még fontosabb, az iPhone-ra.
Az AI-piac önmagában az előrejelzések szerint 2030-ig 37%-os éves növekedési ütemmel (CAGR) bővül majd, ami meghaladná az 1 billió dollárt. Eközben a Fortune Business Insights adatai szerint a VR-piac ugyanebben az időszakban 31%-os CAGR-rel fog növekedni. Az Apple a vásárlóinak márkahűsége és jelentős készpénztartaléka miatt jó helyzetben van ahhoz, hogy mindkét iparágból jelentős nyereséget könyvelhessen el.
Ráadásul a digitális szolgáltatások fokozatosan az Apple legjobban teljesítő üzletágává válnak, és már a közeljövőben megelőzhetik az iPhone-t. A szolgáltatások közé tartoznak az App Store-ból és az olyan előfizetési platformokból származó bevételek, mint az Apple TV+, a Music és az iCloud. A digitális üzletág az Apple második legjobban jövedelmező szegmense, a vállalat bevételeinek mintegy 20%-át teszi ki.
Eközben a szolgáltatások növekedése már több mint egy éve meghaladja az iPhone növekedését: a szegmens bevételei éves szinten 11%-kal nőttek 2024 első negyedévében, szemben az iPhone 6%-os növekedésével.
Időbe telik, amíg az Apple befektetései megtérülnek és a részvényárfolyamban is tükröződnek. Most azonban kiváló alkalom lehet arra, hogy hosszú távú befektetést eszközöljünk az Apple jövőbeni sikerébe. Részvénye lényegesen nagyobb értéket kínál, mint néhány riválisa, ami azt jelzi, hogy alacsonyabb a kockázata, mint más "Big Tech" részvényeknek.
Az elemzői adatok azt mutatják, hogy az Apple határidős árfolyam-nyereség aránya (P/E) és árfolyam-mentes cash flow-ja jelentősen alacsonyabb, mint a Microsofté és az Amazoné. Az Apple mindkét mérőszámra nézett alacsonyabb értékei arra utalnak, hogy részvényeivel sokkal kedvezőbb értéken kereskednek.
Az AI, a VR/AR és a digitális szolgáltatások terén bővülő pozíciók mellett az Apple részvénye jelenleg mindenképpen elgondolkoztató lehetőséget jelent a hosszú távon gondolkodó befektetők számára.
Fontos azonban kiemelni hogy ez a cikk nem befektetési tanácsadás, hanem információközlés céljából készült. Mielőtt úgy döntenél, hogy elhatározod magad a befektetés mellett alaposan informálódj és végezz megfelelő kutatómunkát.
Forrás: The Motley Fool
Kapcsolódó tartalmak: