Az Apple a virtuális szemüvegek piacát is letarolja?
Ebben a szektorban jelenleg még a Samsung uralkodik, de könnyen változhat a helyzet.
A Superdata piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a tavalyi esztendőben világszerte mintegy 6,3 millió virtuális szemüveget adtak el, és ebből 4,5 milliót a Samsung dobott piacra. A dél-koreai gyártó többek közt annak köszönheti ezt a komoly sikert, hogy a Gear VR nevezetű terméke egyrészt nagyon olcsó, másrészt a közelmúltban a drágább Galaxy okostelefonok mellé ingyenes ajándékként adták. Így már érthető, hogy a PlayStation VR-ból miért fogyott mindössze 750 ezer darab, a HTC Vive-ból pedig csak 420 ezer példány.
Nyílt titok, hogy az Apple a közeljövőben elő fog rukkolni egy saját fejlesztésű VR/AR eszközzel, és könnyen lehet, hogy ez az újdonság kapásból a falhoz állítja majd az összes, jelenleg forgalomban lévő rivális terméket. Iparági források szerint az Apple első ilyen jellegű fejlesztése technológiai fejlettség terén kapásból mintegy 3-5 évvel megelőzi majd a konkurenciát. Ezenkívül pedig érdemes visszagondolni arra, hogy bár a Samsung hosszú ideig uralta az okosóra piacot, az ebbe a szektorba viszonylag későn megérkező Apple rögtön felforgatta a komplett szektor. A történelem könnyen megismételheti önmagát.
Kapcsolódó cikkek:
Hamarosan érkezik a Snapchat szemüveg
VR móddal frissült a YouTube alkalmazása iPhone-hoz!
Az Apple kicsit, a Samsung hatalmasat bukott