Az apple legmeghatározóbb fejlesztései az elmúlt évtizedekben - 2. rész

AlmaBlogger   |   2024.02.25 - 21:38   |   Írta: Hidasi Ákos   |   3454
25. feb Az apple legmeghatározóbb fejlesztései az elmúlt évtizedekben - 2. rész

Az iPhone híressé tette az Apple-t. De mitől lett legendás a vállalat?

"Az iPhone a történelem egyik legfontosabb, világot megváltoztató és legsikeresebb termékévé vált." Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook mondta ezeket a szavakat 2016 júliusában, amikor az Apple eladta az 1 milliárdodik iPhone-t, és nem túlzott.

Amellett, hogy az iPhone az Apple elsődleges bevételi forrása - évek óta az iPhone iparágból származik az Apple bevételének legjelentősebb része -, az iPhone segített abban, hogy az okostelefonok olyan mindenütt jelenlévő eszközökké váljanak, amilyenek ma is. Amikor az Apple kicsit több, mint 15 évvel ezelőtt, a 2007-es keynote-on bemutatta az iPhone-t, a termék nemcsak a kommunikációt forradalmasította, hanem a fogyasztói kultúrát is megváltoztatta azzal, hogy a korábban száraz termékbejelentéseket milliók által várt szórakozási formává tette.

Emiatt azonban hajlamosak vagyunk arra, hogy az Apple-re “az iPhone vállalatként” gondoljunk, ami viszont messze van a valóságtól. Úgy döntöttünk tehát, hogy ennek érzékeltetésére megnézzük az első iPhone kiadását követő 10 év legjelentősebb újításait és azok jelentősségét. Kezdjük is el!

Ez a cikk egy kétrészes cikksorozat második része, azt tanácsoljuk, hogy ha még nem tetted, akkor ide kattintva az első rész elolvasásával kezdj.

 

2012: Facebook-integráció

A 2012-es WWDC keynote az iOS 6-ról szólt, és nagy hangsúlyt fektetett a MacBook Air és a MacBook Pro fejlesztésére, beleértve a világ legnagyobb felbontású (2880 x 1800) notebook-kijelzőjét az utóbbi esetében. A Siri és a ma már szokásos "ne zavarjon" funkció fejlesztései mellett a 2012-ben bevezetett legmaradandóbb újítás az iOS 6 teljes körű Facebook-integrációja volt. Ez volt az az év, amikor a Facebook "like-ok" betörtek az App Store-ba, a Facebook-barátok beköltöztek a kontaktlistákba, és a közösségi média az okostelefonok kezelőfelületeinek kulcsfontosságú elemévé vált.

 

2013: Touch ID

Az Apple 2013 októberében egy különleges eseményén mutatta be a megfizethető és színes 5c belépőszintű iPhone-ok sorozatát, valamint az iPhone 5s-t. Utóbbi legmaradandóbb jellemzője az ujjlenyomat-olvasó Touch ID volt. A tulajdonosoknak többé nem kellett beütniük a négyjegyű jelszót, elég volt az ujjukat a szenzorra helyezni. Ez volt az egyik leghatározottabban James Bond-os fejlesztése az almás vállalatnak.

 

2014: Apple Watch

2014-ben mind az iPhone 6, mind az Apple Watch bejelentése egy szeptemberi cupertinói sajtóeseményen történt. Bár az Apple Watch olyan viselhető eszközök után következett, mint a Fitbit és a Pebble, az Apple régóta várt belépése hozzájárult a viselhető technológiák piacának bővítéséhez. A Canalys kutatói szerint 2016 végére az eladások meghaladták a 2,6 milliárd dollárt, és az okosórák piacának 80 százalékát tették ki. A cég pedig nominális értékekben azóta jelentősen nőtt, de a piaci részesedése is hasonlóan alakul, mint néhány éve.

 

2015: Apple Music

A Digital Music News és az RBC Capital Markets 2017-es jelentése szerint az Apple telepített bázisának mindössze 3 százaléka használta annak idején az Apple Musicot. “Bár ez a szám alacsonynak tűnik - és az olyan források, mint a Forbes, már 2015-ben elhíresült módon halottnak nyilvánították az Apple Musicot -, a szolgáltatás valójában inkább lassú sikernek számít; 20 millió jelenlegi előfizetőjével a Spotify mögött a második legnagyobb streaming zenei előfizetési szolgáltatás. És míg az utóbbi szolgáltatásnak 10 év kellett ahhoz, hogy elérje az 50 millió felhasználót, az Apple Musicnak mindössze két év kellett ahhoz, hogy elérje a jelenlegi számot.” - mondta erről egy 2017-es cikk írója. És milyen igaza volt, a zenei streaming szolgáltatás azóta is él és virul, a szolgáltatások pedig az Apple leggyorsabban növekvő üzletágának számítanak.

 

2016: iPhone 7

Az iPhone 7 viszi el a "legmenőbb" dolog címét, amit az Apple 2016-ban mutatott be, de csak alapvetés szintjén - az iPhone és a Mac óriási frissítéseiről szóló pletykák sokasága közepette egy szeptemberi eseményen végül egy viszonylag kisebb frissítést mutattak be az iPhone 7 formájában.

Bár az új iPhone megjelenése nem ártott az Apple pénzügyi eredményeinek - a vállalat a negyedik negyedévben 46,9 milliárd dolláros bevételt ért el, amit nagyrészt az iPhone-eladásoknak köszönhetett -, a sajtó nagy része a népszerűtlen döntés körül forgott, miszerint a szabványos fejhallgató-csatlakozót a töltőporttal való összevonás javára dobták el. Ahogy közeledett a szeptemberi különleges esemény keynote-ja, az Apple-rajongók remélik, hogy 2016 csak a vihar előtti csend volt.

Forrás: CNBC

 

Kapcsolódó tartalmak: 




Kommentek megjelenítése