Backpack Brawl・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2025.11.30 - 11:29   |   Írta: Ca$h   |   1079
30. nov Backpack Brawl・Tesztlabor

Nem vittem mást csak egy hátizsákot ...

A Backpack Brawl egy meglehetősen egyedi és kilóméterekről felismerhető játékmechanikával rendelkezik. Képzeljünk el egy fantasy világot, ahol kalandorok járják az földeket és időnként elkerülhetetlen, hogy összetalálkozzanak és megküzdjenek egymással. Mi ezeket a csatákat játszhatjuk le, mégpedig olyan módon, hogy nem a hősöket irányítjuk külső vagy belső nézetből, hanem a hátizsákjukban lévő felszerelések vívják meg a harcot helyettünk. Szóval az lenne a feladat, hogy ezt a meglehetősen szűk helyet a lehető legjobban megpakolva, kihasználva minden egyes kockát, sikerre vigyük karakterünket. Érdekes ötlet nem? Hát ... nem gondoltam volna, hogy ennyire élvezni fogom, de alig bírtam abbahagyni, legalábbis az első héten ...

Lássuk akkor hát röviden, hogy milyen tényezők befolyásolhatják majd a sikerünket. Az első körben azt kell eldöntenünk, hogy melyik hőssel szeretnénk lenni, erre sajnos a kezetekben nem lesz valami sok opciónk, mert csak a varázsló csaj és a harcos csávó áll majd a rendelkezésünkre illetve minden héten kapunk egy random hőst akit érdemes kipróbálni. Idővel lehet majd még más karakterünk is, jelenleg erre tizenegyen állnak a rendelkezésünkre, de én úgy vettem észre, hogy ezek sajnos mind fizetősök. Aztán lesznek a felszerelések (items) ezeknek tizenhat csoportja van, de én nagyjából négy csoportba tudnám osztani őket; fegyverek, páncélok, varázstárgyak és élelmiszerek. Ezeknek a használata teljesen logikus, a fegyverek fogják okozni a sebzést, a páncélok védelmet nyújtanak, amik kivédenek annyi sebzést amennyi a páncélnak a száma, a varázstárgyak számtalan hatással lehetnek a küzdelemre, ezt ki kell tapasztalni, az élelem meg minden egyes újratöltés után életerőt adnak vissza, vagy éppenséggel felgyorsítanak minket.

Érdemes előre tudni, hogy a csata teljesen online működik, tehát egyrészt kelleni fog wifi, vagy mobilnet hozzá másrészt nincsen lehetőségünk arra, hogy AI ellen játszunk és gyakoroljunk. Rögtön bedobnak minket a mélyvízbe, lesznek ligák amik természetesen egyre nehezebbek lesznek és minden egyes meccs egyre több csatából fog állni. Gyakorlat teszi a mestert alapon egyre jobban belejövünk majd a játékba és egyre több itemet fogunk kapni, amik közül idővel ki fog alakulni melyik fekszik a legjobban a játékstílusunkhoz. Én úgy játszottam, hogy csak a karakterfüggő felszereléseket fejlesztettem illetve azokat amik minden egyes kaszthoz passzolnak. Mert ugye minden győzelem után egy ládát fogunk kapni, ami teljesen random feleszereléseket dob majd. Minden itemet fejleszteni lehet, illetve a szokásos Diablóból elhíresült ritkasági szintekre lesznek felosztva, ahol a legendary a legértékesebb. Ha megnyertünk egy kört akkor a shopba kerülünk, ahol ugyancsak random cuccokat dob ki nekünk a játék, amik közül a szűkös aranykészletünkből vásárolhatunk. Én első körben mindig a hátizsákunk méretét növeltem meg, utána meg arra törekedtem, hogy a fegyverek és páncélok a lehető legjobban kibalanszolva férjenek el ebben a szűkös férőhelyben.

Sajnos a győzelmünk nem a tudásunktól függ, hanem attól hogy RNGesus mennyire kegyes hozzánk, illetve attól hogy mennyire ismerjük az itemeket, mennyire vagyunk képesek előre gondolkozni és kihasználni azt ami a lehetőségünkre áll. Mivel a játék teljesen online illetve F2P is, elkerülhetetlen hogy találkozzunk olyan játékosokkal, akik nem kevés pénzt és időt áldoztak arra, hogy legyőzhetetlenek legyenek. Ez ellen sajnos nem tudunk mit tenni, mindig fel fogjuk ismerni az ilyen ellenfeleket, mert pillanatok alatt levernek minket. Ez volt az első dolog, ami miatt elment a kedvem a játéktól. Amikor varázslóval voltam mindig a harcosok vertek le, amikor meg harcos voltam mindig a varázslók. Szóval a hősök között igazából csak annyi lesz a különbség, hogy mindegyiknek van a hátizsákjában pár egység, ami valami speciális kasztfüggő dolgot fognak tenni. A varázsló a varázstárgyakat gyorsítja, a harcos pedig a fegyvereket, tehát ha ezekbe a speciális egységekbe teszünk valamit akkor a szokásosnál hamarabb támadhatunk majd velük.

Az egész játékmenet teljes mértékig automatizált és meglepően hű az eredeti szerepjáték szabályokhoz, akinek van egy minimális tudása ezen a területen sokkal hamarabb át fogja látni, hogy miket érdemes megvenni, miket érdemes fejleszteni, de sajnos ugyancsak előjön majd a random generátor illetve annak a súlyos problémája hogy nem tehetünk semmit a fizetős ügyfelekkel szemben. Szerencsére ugye a legtöbb ilyen játékos feljebb lesz a ranglétrán, szóval lejjebb csak ritkán futunk majd ilyenekbe, de amikor egy aréna utolsó körében jön szembe egy ilyen az nagyon kellemetlen tud lenni. Egyébként összesen három életünk jut egy meccsre, tehát ha elveszítünk egyet még mindig marad kettő plusz illetve természetesen reklámok nézegetésével újabb életeket kaphatunk, hogy ne vesszen el minden amit eddig elértünk. Jómagam nem tartottam fontosan a ligákon belüli előrehaladást, sokkal fontosabb volt a győzelem és hogy azokat a dolgokat fejleszthessem amiket megszerettem illetve hasznosnak tartottam.

A Bakcpakc Brawl egy impulzusjáték, ami eleinte nagyon jónak tűnik, alig lehet abbahagyni, de miután belefutunk a gyengeségeibe illetve a paywall kellemetlen akadályába, szépen lassan lejjebb fog hagyni a lelkesedésünk. Ez is csak egy játék a sok közül ami nagyon be tudja szippantani az embert, de ha nem akarunk rá komolyabb összegeket költeni akkor sajnos idővel egyre több csalódás ér majd minket. Kár érte mert jó ügynök volt, lehetett volna ennél még jobb. 

Szerintünk: 3/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> Raid Rush játékteszt

>>> Last Hero játékteszt

>>> Bunker Wars játékteszt 

 


Kommentek megjelenítése