Shelter War・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2021.05.03 - 09:18   |   Írta: Ca$h   |   91
03. máj Shelter War・Tesztlabor

A világ véget ért … ready?

A nem túl távoli jövőben a 21. század hajnalán az emberiség elképesztő technikai fejlődésen ment keresztül ami végül oda vezetett hogy létrehozták a Mesterséges Intelligenciát. Ami természetesen az emberre hasonlított tehát el kezdett önálló gondolatokkal rendelkezni, saját, szabad akaratot és életet akart ahol nincsen megkülönböztetés és mindennapos atrocitásoknak sincsenek kitéve. Az emberiség természetesen fellázadt ez ellen és mindennaposok voltak a háborúk. A robotok egy saját kontinenst akartak ahol szabadon és nyugalomban élhetik az életüket, de az emberiség nem volt hajlandó erre. Mint mindig a végső megoldáshoz nyúltak, kitört a harmadik világháború, atomrakéták ezrei tépázták meg gyönyörű bolygónkat. Szerencsére voltak emberek akik túlélték és atombunkerekben próbáltak túlélni, hogy majd egyszer ha eljönnek a jobb napok visszatérhessenek a felszínre. A jobb napok végre eljöttek …

Nehéz lenne visszaadni a játék intró animációját, ami eredeti humorral és egyben mondanivalók tucatjával is rendelkezik nem mellékesen. Cinikus, tartalmas, mondanivalóval tömött intró után jön maga a játék, ami biztos hogy engem rögtön megvettek kilóra. Főleg hogy a játék töltőképernyőjén egészen elképesztő részletességgel készült festményeket látni, amik engem valami miatt a Warhammer 40.000 könyv borítókra és festményekre emlékeztetett, nem csodálkoznék azon ha ugyanaz a művész készítette volna őket. Direkt utána olvastam a játék címének, hátha van erről valami könyv vagy animációs sorozat, anime vagy bármi, de nem találtam semmit. Ez csak egy játék meglehetősen tehetséges grafikusokat nyertek meg az ügynek ez nem kérdés, ami már önmagában is fél siker. Ez a humor és szellemiség egyébként a játékot is végig kíséri, ami alapvetően olyan mit valami karikatúra, a szereplők és hősök kinézete is és a sztori is humoros, cinikus, nagyon szórakoztató, bár bevallom egy idő után már túl fáradt voltam ahhoz hogy olvassam. Pedig érdemes mert nagyon jó.

A Shelter War egyébként egy klasszikus bázis építgetős játék, adott lesz egy föld alatti bunkerünk, ahol eleinte csak pár épülettel fogunk kezdeni. Ahogy haladunk előre a játékban és fejlesztjük a főépületet lesz elérhető majd több szint, és számtalan egyéb épület, ezeket négy fő csoportba lehet osztani. Lesznek a termelő épületek, mindegyiknek lesz egy raktára illetve mindegyik típusnak lesz egy fejlesztő épülete ahol a bentlakók (Dwellers) szinjtét tudjuk növelni. Minél magasabb a szintje az adott területen annál magasabb szintű cuccokat tudunk rájuk aggatni és ennek köszönhetően magasabb pontokkal járulnak hozzá a termeléshez. A termelő épületeknek ha megegyezik a szintje akkor össze lehet őket merge-elni és ekkor egy épület lesz belőlük, ami nagyobb és több embernek hagy helyet dolgozni. Én eddig három épületet tudtam egybe merge-elni, amiben egyszerre akár hat ember is tudott dolgozni. Idővel négy nyersanyagunk is lesz, az energia, a kaja, a víz és a fém. Mindegyiknek megvan a maga szerepe, a háromból négy ahhoz fog kelni hogy új épületeke tudjunk építeni illetve fejleszteni, míg a víz olyan lesz mint a legtöbb játékban a stamina, tehát a harcoláshoz fog kelleni, ha elfogy a víz akkor nem tudunk tovább harcolni, várni kell hogy az emberek újra termeljék.

Nagyon fontos szerepe van annak, hogy mennyi emberünk van a bázisban, hogy ők hány csillagosak és hogy az adott feladathoz amit adunk nekik mennyire értenek. Az hogy hány emberünk lehet a fő épület függvénye, hatos szinten például már 40 ember lehet a bázisban, de higgyétek el nekem kelni is fog ennyi. Új emberekre úgy „lelhetünk” ha fogunk egy csajt és egy férfit és berakjuk őket a klónozógépbe, minél magasabb a két ember összcsillagszáma annál nagyobb az esélye annak hogy magas csillagszámmal fognak „születni” a klónok. Tehát érdemes mindig a kettő „legjobb” lakónkat berakni a gépbe. A magas csillagszám függvénye, hogy hanyas szintre lehet gyúrni embereinket a fejlesztő épületekben. Nekem az vált be hogy a magas csillagszámú emberekből csináltam harcosokat illetve mindig a „Training Roomot” fejlesztettem elsőnek, hogy minél magasabb szinten tudjam tartani a harcosokat. A magas szintű harcosok erősebbek és jobb cuccokat lehet rájuk aggatni, a jobb cuccok meg ugyancsak növelik a statjaikat. A harcos lakosoknak három fő csoportja van, vannak a harcosok (Brawler), a Mesterlövész (Sniper) és a Technikus (Engineer) a negyedik fajta a hős lesz, ő teljesen más műfajba tartoznak, saját XP-vel és felszerelésekkel rendelkeznek amiket implantnek hívunk. Egy hősön összesen tíz darab üres hely van az implantátumoknak, ha van kettő ugyanolyanunk és ki is maxoltuk a szintjüket, akkor tudjuk majd egybeolvasztani és lesz belőle egy magasabb értékű, tehát kettő maxos commonból lesz egy első szintű uncommon. Ha ezt a hosszadalmas fejlesztési és merge-elési folyamatot megcsináljuk mind a tíz üres hellyel, tehát egy hősünkön végre valahára ott fog figyelni tíz darab uncommon implant, akkor feloldódik egy új speckó képessége. Ezekből hősönként összesen öt darab van, de az utolsó még nem elérhető majd csak egy későbbi frissítésben jön majd.

A harcosokon kívül fontos szerepet kapnak az egyéb más lakosok, lesznek farmerek akik az ételért felelnek, lesznek akik energiát termelnek, akik vizet és akik fémet finomítanak. Érdemes minden termelő épületet kimaxolni és minél több lakost berakni, hogy gyorsabb legyen a termelés. Az épületek utolsó fajtája az úgynevezett gyárak lesznek, lesznek fegyver, páncél és kütyü gyárak is, ahol a szétbontott felesleges tárgyakból kinyert nyersanyagból tudunk csinálni valami random jóval erősebbet. Hogy hanyas szinten dobja ki a játék nyilván annak a függvénye, hogy milyen szinten van maga a gyár. Ha mindez nem lenne elég akkor menedzselni tudjuk a korházat, a bunkerünk védelmét is, és az összes ilyen épület és gyár jobban működik ha belerakunk Technikus lakókat. Technikusokból soha nem lesz elég, simán kelleni fog olyan 20-30 fő, ha ki akarjuk maxolni a hatékonyságot. Végül pedig, de nem utolsó sorban lesznek harcban használatos boosterek is, amikkel még hatékonyabban tudunk harcolni. Ezeket a Laboratóriumban tudjuk kifejleszteni és legyártani, ezekből is fél tucatnyi, a Laboratórium szintjétől függ, hogy egyszerre mennyit tudunk elvinni magunkkal, míg a kutatólaboratóriumban meg ezeknek a szintjét tudjuk növelni és ezzel együtt az erejüket is.

A játékban lesz tartalom rendesen, egyrészt ugye ott van a kampány egy csomó helyszínnel, amiken belül van vagy 10-15 pálya, ezeket három nehézségi szinten is lehet teljesíteni, ezzel már önmagában is ellesz az ember jó pár hónapot. Ezen kívül minden egyes nap megrohamoznak miket random AI egységet, amiket leverve kapunk egy csomó ládát. Majd mi maguk is megtámadhatunk random játékosokat, itt sajnos nem élőben megy a csata, hanem a játékost a gép irányítja olyannyira, hogy ha esetlegesen idő közben feljön az ember akkor nem is tudunk támadni. Ott lesz a „Doom Dome” ahol egyre jobban nehezedő ellenfelek ellen harcolhatunk minden nap összesen tizenöt hullámban, egy hullámhoz három csata is tartozik, öt hullámonként kapunk egy jó erős ládát, itt van saját fizetőeszköz és shop is, ahol nagyon erős cuccokat tudunk vásárolni. Az itteni csaták kemények, csak boosterekkel tudunk nyerni és ha jól összerakott erős a csapatunk. Maximum hat emberünk lehet plusz egy hero, ha ez megvan akkor már csak a szintük és a rajtuk lévő cuccok számítanak illetve hogy melyik boostereket használjuk és milyen ügyesen, mert ugye a csata magától megy. Végül pedig ott lesz a „Collider” ahol több menetes mini boss fightokban vehetünk részt, egyre jobban nehezedik mint egy Infinite Tower, itt is lesz saját nyersanyag, shop és persze leaderboard, de az itteni nyersit el kell költeni idpbenm mert ha lejár a Collider eltűnik az is. Az itteni shopban nagyon komoly cuccok vannak, de nagyon sokba is kerülnek, szóval ez már valójában az endgame, azoknak való akik már nagyon tapasztaltak.

A játék remekül játszható ráköltés nélkül is, a megvásárolható pénz a Bitcoin, amiből pont eleget fogunk kapni a fontosabb dolgokhoz, de lesznek olyan szolgáltatások amikért lehet érdemes fizetni pár lyukas garast, ilyen a gyűjtögető robot, ami akkor is összeszedi nekünk a termelt nyersanyagokat ha mi nem vagyunk online, illetve ott lesz a prémium szolgáltatás ami olyan elképesztően sok előnnyel ár, hogy lehet érdemes az első hónapban előfizetni rá, nem is olyan nagyon drága, nyerni is lehet néha eseményeken illetve nagyon hasznos is. Rengeteg olyan dolog van ami még fejlesztés alatt ál, ilyen lesz a Sabotage amit majd mások megtámadásakor használhatunk, a VR mode ami biztosan egy fun dolog lesz majd, a Hero ability lvl5, az Expeditions és a Happiness Bonus. Ezek mind fejlesztés alatt állnak és remélem hamarosan elérhetőek lesznek. Engem megvettek a srácok, a Shelter War egy kifejezetten jó játék, érdemes tenni vele egy próbát.

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése